Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератор: Ksantip

Отговори
Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 31 Май 2017, 12:00

Новини по отношение на С-929 (проекта за нов широкофюзеляжен китайско-руски самолет):

Изображение

Изображение

- последните проучвания на китайците сочат, че първоначално обявената сума за развой със сигурност няма да е достатъчна, макар и да не е посочено колко още отгоре ще глътне програмата
- сътрудничеството с BBD (Bombardier) и по отношение на С-929 (последните имат активен дял в С-919) не подлежи на коментар
- китайците вече не наричат проекта аналог на Б787/А350, а признават, че машината ще е с поорязани възможности (обявените предварително спецификации корелират с 15-годишен А330CEO) и основно за вътрешния пазар, който никак не е малък, особено в Китай, където WB машини летят и по вътрешните линии. За евентуален експорт се залага на страни като Индия
- руснаците предлагат като моторизация бъдещия ПД-30 (http://en.take-off.ru/news/107-june2012 ... irtytonner). От китайска страна липсва какъвто и да е актуален коментар по въпроса (последните не искаха и да чуят за руски двигател поне допреди година). Всъщност това не би било голям проблем погледнато чисто технически. Машините предназначени за Китай биха могли да бъдат със двигатели на RR/PW или GE, а тези за Русия – с ПД-30. разбира се, разходите ще се вдигнат, и то не само заради отделните сертификационни програми.
- асемблирането категорично ще е в Китай
- малкият обсег (в сравнение със Б787/А350) донякъде улеснява нещата от инженерна гледна точка (по-ниско тегло)
- първоначалното съобщение беше за 50% на 50% JV (новото наименование е Sino-Russian International Commercial Aircraft Company - CRAIC)
- не е изключено обаче Китай да поеме 100% разходите за разработка (Русия не може да си позволи да налее толкова пари, тъй като всичките и ресурси са впрегнати в SSJ и МС-21). Възможно е това и да е причината руснаците да се съгласят на наименованието С-929 и позиционирането им в случая едва ли не като подизпълнители

Изображение

- друг много вероятен подизпълнител – Honeywell (преговорите вече са започнати)
- първоначалното предложение на руснаците фюзеляжа на Ил-96 да бъде ползван като база за С-929 е изцяло отхвърлено от китайците, които настояват за нова разработка
- COMAC официално заяви, че проекта е отворен за присъединяване на който и да е производител с „богат опит и конкурентноспособност”, стига да е съгласен да стане risk share partner
- китайците не крият, че асемблирането на А330 (първият самолет трябва да излезе от линията през 2018-та) ще бъде само от полза и за разработката на С-929 (http://www.chinatopix.com/articles/1051 ... t-2018.htm)

Изображение

- Jin Zhuanglong (COMAC CEO), вече обави, че за разлика от С-919, при С-929 веднага ще се стартира процедура по FAA/EASA сертификации

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4668
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Amazon » 31 Май 2017, 22:00

Предполагам че подобно на МС-21 и Сухой Суперджет и С-929 може да бъде наложен административно на китайските (и руските) превозвачи.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 01 Юни 2017, 13:15

Amazon написа:
31 Май 2017, 22:00
Предполагам че подобно на МС-21 и Сухой Суперджет и С-929 може да бъде наложен административно на китайските (и руските) превозвачи.
Несъмнено.
Но има някои особености.
В Русия разбира се първа го отнася Аерофлот (SU), която се контролира от държавата. И всички малки превозвачи. Не е такъв случая обаче със Siberia Airlines (S7). АК (авиокомпанията), която е изцяло частна, отдавна задмина SU по брой превозени пасажери по вътрешните линии. През 2004-та S7 също имаше MoU (memorandum of understanding) за SSJ (и то 50 бройки – много,много повече от първоначалната поръчка на SU). Не след дълго обаче главоболията със SSJ станаха публична тайна и S7 бързо разбраха, че раутата не е съвсем тамън. Като се включи и факта, че и характеристиките на машината вече се различаваха от първоначално обещаните, босовете на АК решиха, че на баир лозе не им трябва и отказаха да превърнат MoU-то в твърда поръчка, като моментално се преориентираха към Embraer (старото поколение). Явно кръговете, които притежават S7 (сега дали трябва да ги нарека олигарси – не знам), са достатъчно силни, за да могат да се противопоставят на натиск от правителството (а и може просто да са в твърде близки отношения). В противовес на тях – на друга АК - Якутия, която дори даде под съд Сухой, бързо-бързо и беше запушена устата и последната ще не ще, оттегли исковата си молба. S7 не поръчаха между другото и МС-21 и са launch customer за Русия на A320NEO, A321NEO.и B737MAX8.
В Китай е малко по-друга бира. За разлика от Москва, те „изпробват” ARJ-21 само върху второ- или даже по-точно би било третостепенни АК като Chengdu Airlines. За самолета има поръчки и от Мианма и Конго, но Пекин не накара гиганти като China Southern (първата по-големина АК в Китай) или China Eastern (втората), както и самия национален превозвач (Air China) да се ангажират с прощъпулника. Както се казва – експериментите – с най-маловажните. То и на всичкото отгоре все още летят само 2 броя ARJ-21 - след толкова родилни мъки, че и последващи перипетии.
Същата раута и с МА-60. Китайците може и да копират добре когато имат лиценз (както се случи с MD-80 – произведените в Китай бройки не отстъпваха по нищо на тези от Лонг Бийч и дори Делта, която охотно купува самолети втора употреба, имаше два MD-80 произведени в Китай), но с МА-60 (който е пак копие, но безлицензно на Ан-24), нещата не са същите. Инцидентите със самолета са нещо обичайно (рекорд на базата на произведените бройки). Жълтурковците тихомълком замразиха полетите на машините в по-„личните” АК (като Sichuan Airlines) и в самия Китай самолета много рядко лети и то пак само треторазрядни АК (Joy Air). Което не значи, че производството е спряло – Пекин с охота продава МА-60 на Камбоджа, Бурунди, Камерун, Конго, Лаос, Замбия, Зимбабве и Мианма.
Що се отнася до С-919, вярно е, че за самолета имат поръчки China Southern, China Eastern и Air China, но твърдите поръчки са само от по 5 бройки – останалите са на ниво MoU (и пак са много малко - по 15). Като се има в предвид, че в момента само China Southern има твърди поръчки за 129 броя А320NEO, това си е едно нищо. Китайците са вече предпазливи, особено след ARJ-21. И не казвам в случая, че това е лошо.
А и в края на краищата, не иде реч единствено за силови методи – йок ще поръчвате еди какво си, инак ще играе сопата. Русия например прие закон, с който държавата (която реално държи слотовете) да предоставя преференциално най-големите парчета от баницата (тоест най-печелившите маршрути) само на АК, опериращи с руски самолети. Друго - регистрацията на самолет в Русия, произведен зад граница струва баснословно, това е причината, в момента да няма граждански самолет (освен разбира се SSJ), който да е с руска регистрация – всичките са с „танганайска”. Трето - вече се мъдри и законопроект с който да се забрани на руски АК да оперират с машини, които не са регистрирани в Русия. Последният обаче едва ли ще бъде приет, защото дори националният им превозвач (Аерофлот) каталясва на секундата. А ще каталяса, защото макар и да е изцало държавно контролирана, все пак много олигарси имат акции в АК и последните ще посрещнат на нож такова решение - тази АК с какво ще лети (в момента и още със сигурност много дълги години), пък и нещо трябва да се припечели. Като финал – SSJ не е за изхвърляне, той просто е един закъснял самолет, който не може да се мери с С серията, Е2 или MRJ, но по отношение на икономически показатели е позициониран съвсем добре сред старата генерация регионални самолети (като CRJ), които все още се поръчват и продават. Сега вярно е, че и други кусури (експоатационни) има, ама ако руснаците продължават да го продават в чужбина на цени на които го продадоха на мексиканците, със сигурност ще се появи още много клиентела. В края на краищата при такъв рабат......за кво говорим – на цената на една бройка от С-серията си изпазаряваш 4-5 SSJ. Та това са милиони. А ако смъкнат и още 30-40% - като нищо наистина може да го продадат и на половината свят. Друг е въпроса, дали Русията може да си позволи да субсидира половината свят де. Казано простичко, ако сега в БГ пуснат чисто нови Лада Нива за по 3-4-5 хиляди лева, ще си изпочупим краците да пазарим, като аз ще съм първи на опашката барабар тугедъ. Пък нека е далеч от RAV4 или X3.
CAAC (Civil Aviation Authoruty of China) също прекроява АК в Китай както си иска (сливане, частични продажби, „инструктаж” за покупки на самолети). Да се прескочи не може – нито една поръчка са самолети не минава без официално да бъде одобрена от нея (дори и АК да е полу- или изцяло частна, тоест парите не идват от бюджета). Но и CAAC пипа избирателно. Не си и помисля да командва Cathay Pacific (останала си изцяло частна) или пък China Southern – даден им е пълен кард бланш – все едно, че не са на територията на Китай. Противоположен пример е случая с китайски получастен (акционерно дружество) производител, започнал да преговаря с руснаците за частично асемблиране на SSJ в Китай и предлагането му на местния пазар. И докато в Москва вече свиреха фанфари, CAAC попари бързо ентусиазма с анонса, че нито е давала, нито обмисля подобно разрешение.
Та и в Русия, и в Китай - едни са на пангара, други - не.
Последна промяна 5 на Almasy, променена общо 1 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 01 Юни 2017, 13:20

BTW, съвсем прясно (от днес) - китайците пак са размислили и вече напъват за EASA сертификация за C-919.

https://www.flightglobal.com/news/artic ... pu-437781/

За FAA няма информация.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4668
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Amazon » 01 Юни 2017, 16:38

Almasy, благодаря! То това не беше просто отговор, а цяла сбита статия.

Мисля, че китайците се оливат с това копиране - буквално скъпи на триците евтини на брашното. Поне за Ан-24 можеха да направят като саудитците(май те бяха?) и за жълти стотинки да се кооперират с украинците. Дори не искам да си представя, какви кански усилия им е отнело да копират цели самолети. Работя с доста китайски инженери и почти всички работят изключително бавно. Не некачествено, не са глупави хората, обаче толкова бавно, неефективно и мъчително, че чак е болезнено да ги гледаш. Докато един лиценз на вече доста стар самолет, едва ли струва милиарди.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 02 Юни 2017, 11:29

Amazon написа:
01 Юни 2017, 16:38
Поне за Ан-24 можеха да направят като саудитците(май те бяха?) и за жълти стотинки да се кооперират с украинците. Дори не искам да си представя, какви кански усилия им е отнело да копират цели самолети. Работя с доста китайски инженери и почти всички работят изключително бавно. Не некачествено, не са глупави хората, обаче толкова бавно, неефективно и мъчително, че чак е болезнено да ги гледаш. Докато един лиценз на вече доста стар самолет, едва ли струва милиарди.
Тук бях не съвсем точен.

Всъщност копието на Ан-24 се нарича Xian Y-7

Изображение

Изображение

А производството на самия АН-24 в китайско датира от далечната 1970-та. Тогава още няма Украйна, АН-24 се произвежда в СССР. Китайците наистина получават лиценз от съветите (нямам информация за колко точно бройки) и произвеждат няколко карго самолета (които и си се именуват АН-24Т), предназначени единствено за ВВС и вероятно с елементна база изцяло предоставена от руснаците.
И от тук нататък започва одисеята.
Някъде към средата на 80-те решава да стартира собствена разработка, наречена Xian Y-7, която де факто си остава изцяло базирана на Ан-24. С това се заема AVIC, а за двигател е избран WJ-5A1. Самолета дори и на външен е неотличим от роднината си, едва на по-късен етап, когато китайците прибяват и уинглетс, визуално може да бъде направена точна диференциация.
Всъщност и Xian Y-7 също е произвеждан основно за армията, няколкото цивилни бройки са предназначени за CAAC, които верно, летят с обозначението Air China.
Китайците произвеждат и безлицензно копие на Ан-26, който наричат Y-7H.

Изображение

който непрекъснато усъвършенстват

Изображение

и когото префасонират в гражданска версия 500 сертифициран през 1994-та (CAAC сертификация).

Изображение

С помоща на HAECO (Hong Kong Aircraft Engineering Company) по- късно се появява и още по- усъвършенствана версия, наречена Y-7-100, която вече е с нова авионика, вътрешен дизайн и способност да превозва 52 пасажера. Тогава се прибавят и уинглетс. Има и доста други подварианти, но не си заслужава, да се изреждат всичките.

Изображение

МА-60 се появява едва в началото на този век.

Изображение

Той е без уинглетс, но екипажа е вече само от 2-ма пилота, капацитета е увеличен до 60 пасажера, авиониката е западна, а двигателите са подменени с Pratt & Whitney PW127J. И до ден днешен обаче така и не получава FAA/EASA сертификации.

Осъвременяването добре, ама.......Много инциденти, много нещо бе.....Zest Air (Филипини) губят 2 самолета (без жертви, вярно). Следват Merpati Nusantara (Индонезия) - загиват всички пътници и екипажа, един боливийски военен вариант, Myanma Airways, Joy Air (Китай) пак два пъти......
В резултат самите китайци ограничават до мининум експлоатацията на самолета (в собствената си държава), като почти само военните летят с него, Real Tonga също спира полетите, същото се отнася и до индонезийците.
Е.....В Мианма и африканско си летят.....На късмет.

Затова идва ред и на МА-600 (Modern Ark).

Изображение

Презентиран е през 2008-ма. Двигателите са пак на PW. Самолета трябваше да влезе в експлоатация още през 2010-та, но нещата адски много се забавиха и до днешно време има налични едва няколко машини, две уж вече доставени на Lao Airlines, ама какво се случва никой не знае, защото де факто АК не лети с тях, а използва само ATR-72 (що се отнася до турбопроп). Китайците пък въобще нямат нито един граждански вариант.

Явно нещата ще си останат до тук защото вече се мъдри и МА-700

Изображение

Изображение

Изображение

Изобщо нещата поне до тук не са никак файнски, за разлика от добрия стар Ан-24, който може и да дедо, ама още лети на някои места безотказно.....
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 03 Юни 2017, 05:53

Забравих да прибавя, че Ма-700.....Вече мяза много повече на ATR, отколкото на анчето. Тоест копирането върви с пълна пара, но обекта е сменен :D
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 06 Юни 2017, 10:40

Във връзка с прекратяването на дипломатическите отношения между Саудитска Арабия, Бахрейн, ОАЕ, Египет и Катар и затварянето на въздушните им п-ва за Qatar Airways:
- Ал Бейкър (QR CEO) ще направи изявление към края на деня, канцелациите вече са оповестени в кайта на QR
QR243 Doha – Istanbul Sabiha Gokcen
QR244 Istanbul Sabiha Gokcen – Doha
QR247 Doha – Baku
QR248 Baku – Doha
QR1150 Doha – Dammam
QR1151 Dammam – Doha
QR1164 Doha – Riyadh
QR1165 Riyadh – Doha
QR1168 Doha – Riyadh
QR1169 Riyadh – Doha
QR1176 Doha – Medinah
QR1177 Medina – Doha
QR1178 Doha – Medinah
QR1179 Medinah – Doha
QR1186 Doha – Jeddah
QR1187 Jeddah – Doha
QR1188 Doha – Jeddah
QR1189 Jeddah – Doha
QR1190 Doha – Jeddah
QR1191 Jeddah – Doha
QR1196 Doha – Al Gassim
QR1197 Al Gassim – Doha
QR1212 Doha – Abha
QR1213 Abha – Doha
QR1236 Doha – Riyadh
QR1237 Riyadh – Doha.
- засегнати са само самолети с регистрация A7 (катарска), всички останали няма да имат проблем, дори дестинацията да е Доа
- предварителната прогноза е за 30% спад на печалбите на QR
- QR вече е насочил част от блокираните си пасажери към полети на Turkish Airlines
- не е ясна изобщо ситуацията с намиращите се към 200 000 египтяни в Катар (част от тях работещи за QR)
- PIA (Pakistan International) са предложили на катарците да изведат с техни самолети останалите пасажери / техни граждани / дипломатически състав в момента блокирани на територията/летищата на изброените страни
- QR (Qatar Airways) връщат парите на всички закупили билети към блокираните в момента дестинации (отнася се само за градове, намиращи се на територията на Саудитска Арабия, Бахрейн, ОАЕ и Египет)
- един от най-големите проблеми ще бъэде кетъринга. В момента той се доставя по суша от СА и е приблизително около 100 камиона дневно. Вероятно ще трябва да се отделят поне два карго самолета само за тази мисия (оскъпяването не се коментира)
- налага се някои ULH полети като QR773 DOHGRU (Доа – Сау Паулу) да правят междинен стоп за дозареждане с гориво (в случая Атина)



Вече за изготвени и новите коридори до определени дестинации:

OIIX TEHERAN (ACC/FIC/FIR)
A1863/17 – DUE TO REGIONAL CRISES IN BAHRAIN AND QATAR THE FOLLOWING TRAFFIC
ORIENTATION SCHEME WILL BE AVBL:
1-TRAFFIC FM QATAR TO ANKARA FIR VIA TEHRAN THE LEVEL AND ROUTE
SCHEME IS:
FL150 UP TO FL190 PROVIDED THAT 20NM SEPARATION
RAGAS-UT430-LAGSA -UL223-TESVA/ALRAM
2-TRAFFIC FM QATAR TO MUSCAT AND KARACHI FIRS, THE LEVEL AND ROUTE
SCHEME IS:
FL150 UP TO FL190 PROVIDED THAT 20NM SEPARATION AND EXPECT
FURTHER CLIMB AFTER KIS
RAGAS-M561-ASVIB (KARACHI FIR)
RAGAS-M561-KHM-NEW FIR (MUSCAT FIR)-BUBAS

3- TRAFFIC EXITING TEHRAN FIR FROM ANKARA TO QATAR FIR , THE LEVEL
AND ROUTE SCHEME IS:
BTN FL240 UP TO FL300 PROVIDED THAT 20NM SEPARATION
ALRAM- UT36-MIDSI
4-TRAFFIC EXITING TEHRAN FIR FM MUSCAT AND KARACHI FIR
TO QATAR FIR , THE LEVEL AND ROUTE SCHEME IS:
BTN FL240 UP TO FL260 PROVIDED THAT 10NM SEPARATION
N312/A453-MIDSI. 06 JUN 00:00 2017 UNTIL 06 JUL 23:59 2017 ESTIMATED. CREATED:
05 JUN 16:15 2017
A1864/17 – OTS FOR TRAFFIC FM ANKARA TO UAE EXCEPT OMAA:
BONAM-L319-RADID-M317-KUPTO-G666-ORSAR. 06 JUN 00:00 2017 UNTIL 06 JUL 23:59
2017 ESTIMATED. CREATED: 05 JUN 16:12 2017

Изображение

Конкремент пример (Бейрут) – стария и новия маршрут

Изображение

Париж:

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 06 Юни 2017, 22:20

Те на това му се казва тарапана..... :shock:

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1662
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Bruchpilot » 06 Юни 2017, 22:35

Други самолети във въздуха освен техни няма ли? :lol:
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 06 Юни 2017, 22:39

Бе има, естествено. Начи турни на картата и другите и си представи к`фо става сега в тез коридори :lol:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 09 Юни 2017, 14:44

Изявление на Akbar al-Baker (QR CEO):

http://www.gulf-times.com/story/552463/ ... naffected-

Междувременно ОАЕ блокираха страницата на QR и вече забраниха на всякакви (не само катарски) самолети достъп до въздушното си п-во, ако дестинацията е Доа.
От кризата пострада и UPS:

http://www.arabnews.com/node/1111956/world

От цялата раута засега май печели единствено Oman Air:

https://www.forbes.com/sites/dominicdud ... 39beb425b4
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 13 Юни 2017, 10:15

Авиошоуто в Париж:

Boeing – статично изложение + презентации в полет – два два 787-10 и два 777-300ER, дебют на 737MAX9 и 737MAX10

Изображение

Изображение

На статичното изложение ще бъдат и P-8A, V-22, AH-64 Apache и CH-47 Chinook

Embraer – презентация на 195Е2, както и на няколко нови модификации на сериите си от бизнес джетове. Ще присъства и KC-390 в търсене на нови клиенти.

Изображение

Bombardier – естествено CS (C-Series), конкретно CS300. Презентацията обаче ще бъде не с фирмена машина, с вече произведен и предназначен за airBaltic самолет (със съответната ливерия, който след края на шаоуто ще бъде доставен директно на АК).

Изображение

Airbus – дебют на A321NEO и A350-1000.

Изображение

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 20 Юни 2017, 10:52

Leeham - първи анализ на МС-21

https://leehamnews.com/2016/02/08/irkut ... -analysis/
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 20 Юни 2017, 11:20

Още за МС-21:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Двигателите на PW

Изображение

Изображение

Изображение

Бъдещия ПД-14

Изображение

Изображение

Подразработките:

• The family of advanced turbofan engines for short- and medium-haul aircraft comprises the following engines: PD-14, PD-14А, PD-14М, PD-10;
• PD-14 – baseline engine for МС-21-300 aircraft;
• PD-14А – derated modification of the engine for МС-21-200 aircraft;
• PD-14М – uprated modification of the engine for МС-21-400 aircraft, multi-purpose transport aircraft;
• PD-10 – derated modification of the engine (10...11 ton-force) for SSJ NG aircraft.

Сравнителна схема

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 6490
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Thorn » 20 Юни 2017, 14:16

Каква точно е ползата от уинглетите?

Необходимо ли е фюзелажът да е кръгъл? Не е ли по-добре да е гръбно-коремно сплеснат овал?

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1662
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Bruchpilot » 20 Юни 2017, 14:24

Thorn написа:
20 Юни 2017, 14:16
Каква точно е ползата от уинглетите?

Необходимо ли е фюзелажът да е кръгъл? Не е ли по-добре да е гръбно-коремно сплеснат овал?
Подобряват малко Качеството /аеродинамичното/ на крилото. По второто - вероятно основната причина е налягането и възможността за рационално използване на долната половина - бажагни, резервоари и прочее.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 20 Юни 2017, 14:55

Bruchpilot написа:
20 Юни 2017, 14:24
Подобряват малко Качеството /аеродинамичното/ на крилото
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 6490
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Thorn » 20 Юни 2017, 15:09

А има ли значение колко са високи? Защото съм виждал и съвсем ниски и почти еднометрови.

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2704
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от EddieBG » 20 Юни 2017, 15:14

AERO - Blended Winglets Improve Performance

При Боинг икономията в гориво е между 2,5 и 4,4 %

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 20 Юни 2017, 15:43

Thorn написа:
20 Юни 2017, 15:09
А има ли значение колко са високи? Защото съм виждал и съвсем ниски и почти еднометрови.
Очевидно има, но тук трябва да се включи авиоинженер за подробности.
Инак да – например при Learjet (отчасти и при Legacy и Challenger), те са почти несъразмерно големи предвид фюзеляжа:

Изображение

Изображение

Докато при А300-600R са с направо анемични:

Изображение

Допускам, че при малките машини, размера допринася и за и по-голяма лонгитудинална устойчивост (но пак казвам, тук трябва да се изкаже специалист).

При някои съвременни машини (като 787) те са видоизменени по начин, който почти не се забелязва от стандартна перспектива и все едно липсват

Изображение

но де факто си ги има

Изображение

Изображение

просто самото крило е проектирано така

Изображение

При други пък, като MAX серията са направо крещящи:

Изображение

Има и екзотики като Falcon 50 Spiroid:

Изображение

Както и концепции, които я се превърнят в реиалност, я не:

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4668
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Amazon » 20 Юни 2017, 17:08

При някои съвременни машини (като 787) те са видоизменени по начин, който почти не се забелязва от стандартна перспектива и все едно липсват
В твоята статия за МС-21 пишеше, че композитните крила позволяват изливането в по-сложни форми на крилото, по-свършенна ародинамика, съответно нуждата от уинглети отпадала. А на 787 също му е композитно крилото, с изключение на атакуващият ръб, който е алуминиев. Интересно защо не са направили цялото крило композитно? Не е да не могат, за разлика от МС-21, при 787 дори фюзелажа е композит. Въобще при него има много малко дуралумин, едва няколко процента.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1662
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Bruchpilot » 20 Юни 2017, 17:25

Amazon написа:
20 Юни 2017, 17:08
Не е да не могат...
Напълно е възможно наистина да не могат или да е икономически неоправдано да го правят.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2328
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Almasy » 20 Юни 2017, 17:31

Е то и в А350 има доста композити.....Уинглета (или шарклета, както го наричат вече) се забелязва осезаемо. При 787 също си има - погледни втората снимка (самолета на земята - при този ракурс се вижда добре). Отделен е въпроса, че CFRP позволява магии по отношение на дизайна на крилото. CS също подходиха конвенционално по въпроса - уинглета е добре видим.
За атакуващия ръб не знам....Може да има нещо общо с Leading-edge slat. Абе требе си ни тука един инженер.
BTW, ето нещо специално за теб (беше попитал):

http://viam.ru/news/3013

Не, че е има новини докъде са стигнали като цяло с двигателя (както rki се изрази - такава информация найн ениуеъ). Ама пак е нещо.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1662
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданско Самолетостроене

Мнение от Bruchpilot » 20 Юни 2017, 17:36

Almasy написа:
20 Юни 2017, 17:31
За атакуващия ръб не знам....Може да има нещо общо с Leading-edge slat. Абе требе си ни тука един инженер.
BTW, ето нещо специално за теб (беше попитал):...
Лед, пустият му лееееед, само за уиски става :mrgreen:
Строши-пилот :mrgreen:

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани