Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Sea Dog
Редовен потребител
Мнения: 424
Регистриран на: 24 Юли 2016, 10:49
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sea Dog » 12 Яну 2020, 15:24

rki написа:
12 Яну 2020, 14:40
Аз да попитам ако има някой запознат - чета в коментари из рунета, че пулта за управление на ТорМ1 бил много зле и не позволявал добра идентификация на целите по вид - това вярно ли е?
Разпознаването на цел като граждански самолет става посредством транспондера (от transmit/respond) на самолета, приемаш "запитване" на определена честота и излъчващ "отговор" на друга. На пусковите установки няма, не се поставя, апаратура излъчваща такова "запитване", не е тяхна работа. Такава има на Командния пункт (командната машина). На пусковите има единствено станция за определяне "свой-чужд".

P.S. това е и причината, сваленият Боинг над Донбас, да не бъде разпознат като цивилен, пътнически. Пусковата на БУК няма станция за "комуникация"" с цивилния транспондер на Боинга.

Христо Спириев
Редовен потребител
Мнения: 1114
Регистриран на: 05 Фев 2017, 13:46
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Христо Спириев » 12 Яну 2020, 15:34

rki написа:
12 Яну 2020, 14:40
Аз да попитам ако има някой запознат - чета в коментари из рунета, че пулта за управление на ТорМ1 бил много зле и не позволявал добра идентификация на целите по вид - това вярно ли е?
Само по големината на отметките на екрана голям граждански самолет, АУАКС, самолет цистерна, голям военен транспортен самолет няма как да се различат. Отметката е еднаква или почти.
Но разликата между изредените горе и крилата ракета или друга малоразмерна цел е огромна, несъпоставима.
Голяма е разликата и в сревнение с отметка от изтребител.
Последна промяна 1 на Христо Спириев, променена общо 12 пъти

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2813
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 12 Яну 2020, 16:04

Off Topic
Sharana написа:
12 Яну 2020, 14:48
rki написа:
12 Яну 2020, 14:40
Една от теориите на конспирацията разпространявана от ирански акаунти в интернет гласи, че КСИР нарочно са свалили самолета с цел да злепоставят режима и като отмъщение за смъртта на Сюлеймани.
@Bruchpilot нещо да ти напомня това? :lol: :lol: :lol:
Мда, като че ли нещо познато ми звучи :D
Строши-пилот :mrgreen:

Христо Спириев
Редовен потребител
Мнения: 1114
Регистриран на: 05 Фев 2017, 13:46
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Христо Спириев » 12 Яну 2020, 16:13

Off Topic
Bruchpilot написа:
12 Яну 2020, 16:04
Sharana написа:
12 Яну 2020, 14:48
rki написа:
12 Яну 2020, 14:40
Една от теориите на конспирацията разпространявана от ирански акаунти в интернет гласи, че КСИР нарочно са свалили самолета с цел да злепоставят режима и като отмъщение за смъртта на Сюлеймани.
@Bruchpilot нещо да ти напомня това? :lol: :lol: :lol:
Мда, като че ли нещо познато ми звучи :D
Е, айде кажете, де.
Само предизвиквате любопитството.

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 2642
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 12 Яну 2020, 16:34

Off Topic
Христо Спириев написа:
12 Яну 2020, 16:13
Е, айде кажете, де.
Само предизвиквате любопитството.
Пилота ми помага за един сценарий като осъвременява бексторито с таланта си за писане. Вчера ми беше написал това:
Оххххххххх, цяла сутрин мъдря промените в историята за сценария, поглеждам във форума - те иранците признали свалянето... Цялата ми конспирация отиде на вятъра :lol: Сега ще трябва да променям промените.
Тъй като конспирацията му беше като цитираната, нямаше как да не се пошегувам :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4541
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 13 Яну 2020, 17:42

Новата (пипната) ливерия на Аeroflot (SU) с която ще бъдат и новите и 359 (А350-900)

Изображение
Изображение

И която трудно може да се нарече "нова" предвид неголямата разлика със сегашната

Изображение

Но IMHO, насоката е правилна, по-малкото "цвят" в задната част на фюзеляжа прави самолета по-елегантен и е в синхрон със съвременните тенденции на минимализъм.
Аз така или иначе никога не съм харесвал нашарените като коледни елхи самолети.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Skoda
Редовен потребител
Мнения: 481
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 13 Яну 2020, 18:57

Almasy написа:
13 Яну 2020, 17:42
Новата (пипната) ливерия на Аeroflot (SU) с която ще бъдат и новите и 359 (А350-900)
Вижда ми се оранжево на горната страна на уингледа и линията на inlet cowl на двигателя.... не знам дали ще ми хареса на живо. По-голямата и важна промяна е новия бизнес клас, мисля че беше качил снимки назад в темата.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4541
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Яну 2020, 03:52

Skoda написа:
13 Яну 2020, 18:57
Вижда ми се оранжево на горната страна на уингледа и линията на inlet cowl на двигателя.... не знам дали ще ми хареса на живо
Ми то и сега е така.
Наистина, откъде го изтипосаха това оранжево, че и в интериора има.

Изображение
Skoda написа:
13 Яну 2020, 18:57
По-голямата и важна промяна е новия бизнес клас, мисля че беше качил снимки назад в темата.
Така е.
BTW, бизнес класата им е най-малката грижа на аерофлотци, тя винаги е била харесвана, други са му кахърите на руския превозвач.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4541
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Яну 2020, 12:12

Малко новини за C919.
Трудничко им е на китайците.....

https://www.reuters.com/article/us-chin ... SKBN1Z905N

И както се оказва, повече от половината самолет всъщност не е китайски, но това се очакваше, а и китайците никога не са си правили труд да го го крият.

Изображение
Off Topic
Hidden Content
This board requires you to be registered and logged-in to view hidden content.
.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
pnp5q
Модератор
Мнения: 2163
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 15 Яну 2020, 01:10

Има вероятност да накарат Боинг (рус.) да преобучава пилотите на МАКС на тренажори - ако го пуснат въобще.
"Не съм сигурен, че мрачните аспекти на човешката личност могат да бъдат поучителни за нас." - Ръсел Кроу

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 2642
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 15 Яну 2020, 20:15

Ако това клипче не е фейк в Иран покоряват нови висини......
https://twitter.com/i/status/1217199014866751490

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 5313
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 15 Яну 2020, 20:33

Между другото, из нета се размотава ново видео, в което се виждат два пуска.
Не е ясно дали е автентично.

https://www.youtube.com/watch?v=LcKFB_PEEcA
pnp5q написа:В случая прилагателните се образуват на принципа, на който се получава "марсиански" - "сащианец", "сащиански". Не сте длъжни да ми вярвате, потърсете "сащиански" в Гугъл.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4541
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Яну 2020, 14:25

СR929 – първият самолет само с един пилот?

https://www.aerotelegraph.com/en/cr929- ... t-aircraft

Технически това е напълно възможно.
А и в края на краищата, който и да е от днешните самолети може да лети само с един пилот.
Но поставя доста правни/етични въпроси.
Първо, болшинството от самолетните катастрофи с граждански самолети са в графата „пилотска грешка”. При наличие само на един пилот, възможността за такава нараства многократно.
После.....Не знам как ще погледнат на това FAA и EASA. На тях им се наложи да пренаписват цели глави след катастрофата с борд D-AIPX (полет 4U9525), погубила толкова човешки животи, заради пилот-кукувица, решил да слага край на живота си.

Изображение

А и да оставим FAA и EASA, китайската СААС също задължително изисква двама пилоти като екипаж (надлежно вписано в регулаторните документи). Освен ако те не бъдат пренаписани. За руската не знам нищо.
Инак всяка АК ще посрещне с възторг подобно развитие – една пилотска заплата по-малко. А в белите страни те не са жълти стотинки.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
pnp5q
Модератор
Мнения: 2163
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 19 Яну 2020, 12:03

Boing ще пренапише софтуера на 737MAX изцяло (рус.) - започнатите промени за системата MCAS са разкрили допълнителни проблеми, ще пишат всичко наново
"Не съм сигурен, че мрачните аспекти на човешката личност могат да бъдат поучителни за нас." - Ръсел Кроу

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8575
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 19 Яну 2020, 13:47

pnp5q написа:
19 Яну 2020, 12:03
Boing ще пренапише софтуера на 737MAX изцяло (рус.) - започнатите промени за системата MCAS са разкрили допълнителни проблеми, ще пишат всичко наново
Честити резултати от аутсорсинга в Индия! Ние също сме опрели до там. Губят се десетки милиони. Ама ние губим само пари, а заради алчните мениджъри и главния инженер на Боинг, хора загубиха живота си! Аджайл модел му викат. Западняците реално пишат софтуера и се мъчат да поправят грешките на индийците, а оттатък хиляда глупави маймуни на ниски заплати се правят че работят и само плямпат. Резултата е кофа с ла*на и спагети код.

Обаче главният ни мениджър и техническият ни директор отчитат страхотни резултати! И единият работи от ранчото с във Флорида, а на другият къщата му е толкова голяма, че си има малка газова електроцентрала.

Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 4180
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Ivanov » 19 Яну 2020, 15:21

Amazon написа:
19 Яну 2020, 13:47


Обаче главният ни мениджър и техническият ни директор отчитат страхотни резултати! И единият работи от ранчото с във Флорида, а на другият къщата му е толкова голяма, че си има малка газова електроцентрала.
Не бе , уволнили го ..
За 346 разрушени семейства му дали само 80 милиона долара...

https://www.wsws.org/en/articles/2020/0 ... i-j13.html

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 5313
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 19 Яну 2020, 15:27

Ivanov написа:
19 Яну 2020, 15:21
Amazon написа:
19 Яну 2020, 13:47


Обаче главният ни мениджър и техническият ни директор отчитат страхотни резултати! И единият работи от ранчото с във Флорида, а на другият къщата му е толкова голяма, че си има малка газова електроцентрала.
Не бе , уволнили го ..
За 346 разрушени семейства му дали само 80 милиона долара...

https://www.wsws.org/en/articles/2020/0 ... i-j13.html
Т.е., дават му 80 млн. след катастрофите и го уволняват?
pnp5q написа:В случая прилагателните се образуват на принципа, на който се получава "марсиански" - "сащианец", "сащиански". Не сте длъжни да ми вярвате, потърсете "сащиански" в Гугъл.

Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 4180
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Ivanov » 19 Яну 2020, 15:38

EddieBG написа:
19 Яну 2020, 15:27
Ivanov написа:
19 Яну 2020, 15:21
Amazon написа:
19 Яну 2020, 13:47


Обаче главният ни мениджър и техническият ни директор отчитат страхотни резултати! И единият работи от ранчото с във Флорида, а на другият къщата му е толкова голяма, че си има малка газова електроцентрала.
Не бе , уволнили го ..
За 346 разрушени семейства му дали само 80 милиона долара...

https://www.wsws.org/en/articles/2020/0 ... i-j13.html
Т.е., дават му 80 млн. след катастрофите и го уволняват?
Чети бе , там пише

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 5313
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 19 Яну 2020, 15:44

Ivanov написа:
19 Яну 2020, 15:38
EddieBG написа:
19 Яну 2020, 15:27
Ivanov написа:
19 Яну 2020, 15:21

Не бе , уволнили го ..
За 346 разрушени семейства му дали само 80 милиона долара...

https://www.wsws.org/en/articles/2020/0 ... i-j13.html
Т.е., дават му 80 млн. след катастрофите и го уволняват?
Чети бе , там пише
Аз го прочетох (и дори се просълзих мъничко от умиление, все пак е публикувано от Международния комитет на Четвъртия интернационал... липсваше ми само червената пионерска връзка), ама се чудя ти как го прочете, като не знаеш английски...
pnp5q написа:В случая прилагателните се образуват на принципа, на който се получава "марсиански" - "сащианец", "сащиански". Не сте длъжни да ми вярвате, потърсете "сащиански" в Гугъл.

Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 4180
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Ivanov » 19 Яну 2020, 15:52

EddieBG написа:
19 Яну 2020, 15:44
Ivanov написа:
19 Яну 2020, 15:38
EddieBG написа:
19 Яну 2020, 15:27


Т.е., дават му 80 млн. след катастрофите и го уволняват?
Чети бе , там пише
Аз го прочетох (и дори се просълзих мъничко от умиление, все пак е публикувано от Международния комитет на Четвъртия интернационал... липсваше ми само червената пионерска връзка), ама се чудя ти как го прочете, като не знаеш английски...
Ааа и аз се отворих на технологии :)

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4541
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Яну 2020, 10:58

Almasy написа:
17 Яну 2020, 14:25
СR929 – първият самолет само с един пилот?

https://www.aerotelegraph.com/en/cr929- ... t-aircraft

Технически това е напълно възможно.
Всъщност, както се вижда, високотехнологичният А350XWB може да излети дори и без пилот.....

https://www.cnbc.com/2020/01/16/airbus- ... ook%7Cmain

Но както вече стана дума, въпроса не е от техническо естество, а по-скоро морално/етичен.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4541
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Яну 2020, 11:09

Възстановка на PS752, комбинирана с CCTV кадри

https://www.youtube.com/watch?v=tcFn6KsxOgo

Изстрелването на двете ракети

https://globalnews.ca/video/6411803/cct ... ight-ps752
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4541
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 20 Яну 2020, 14:43

pnp5q написа:
19 Яну 2020, 12:03
Boing ще пренапише софтуера на 737MAX изцяло (рус.) - започнатите промени за системата MCAS са разкрили допълнителни проблеми, ще пишат всичко наново
Още със start-up-а нещата се сговняват....

https://simpleflying.com/boeing-737-max-startup-issue/
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Аватар
Skoda
Редовен потребител
Мнения: 481
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 21 Яну 2020, 13:24

Принципно, без да знам подробности, това може да не е чак толкова сериозен проблем, но сега всяко нещо се гледа под лупа и наистина не знам дали Боинг ще успеят дори до края на годината да вкарат самолета в експлоатация. Четох едно интервю с някакъв шеф в CFM international(производителя на двигателя) , който каза, че според договора им с Боинг на тези 400 произведени самолета след Март месец 2019, са платени само 50% от цената на двигателите, другите 50% се плащат след доставката, която в момента е невъзможна. Общо близо 800 самолета (1600) двигателя се подържат от сформирани мобилни групи на CFM, като през няколко дена дори се стартират заради някакви оплътнения и маслени магистрали(!?!). В дружеството обмислят да намалят производството с 65% на Leap-1B, от 84 двигателя на под 30, въпреки спирането на производството от страна на Боинг, защото според тях ако спрат да произвеждат двигатели до 6 месеца, стотиците малки поддоставчици по програмата ще се откажат от нея и след това ще трябва да търсят други или сами да правят въпросните компоненти, което ще излезе далеч по-скъпо. Също така се опитват да променят първоначално разпределената работа в CFM, където двигателите за Еърбъс и Комак се сглобяват в Франция, а тези за Боинг в САЩ, за да не се стигне до големи съкращения на работна ръка в заводите на GE, като последните като група имат доста финансови проблеми през последните месеци. Също така се търси начин съвместно с Еърбъс и различни авиокомпании да ускорят доставките за клиенти на А320neo с двигатели Leap-1A, като разместват някакви слотове за доставка. 2019 беше доста успешна година като поръчко за Leap-1A, спрямо проблемния P&W1100G, като дори IndiGo и Qatar се отказаха от имащия доста детски болести двигател на P&W.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4541
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 21 Яну 2020, 14:12

Skoda написа:
21 Яну 2020, 13:24
като група имат доста финансови проблеми през последните месеци
Айде да не реват толкоз GE (че и другия в кошарата Snecma/Safran). С 1А правят и ще продължават да правят достатъчно добри пари, каквото и да се случи с 1B и 1C. Изнудиха Боинг за ексклузивност относно 77Х (GE90Nx) и за всички които са забравили - опищяха орталъка за ексклузивност и относно MAX.

Щото neo`то е и с опция PW GTF.

Ама лаком г@з - едни таквизи червени флуиди накрая излизат от него.

И после - вярно, че P&W се поизложиха с 1100G и времето на детските болести трябваше вече да е минало отдавна. Ама поне вкарват нещо иновативно, същото се отнася и до RR, докато GE до голяма степен са кукнали на едни стари лаври и не са изкарали нищо ново от балдър години - само доработки на съществуващи до момента неща, включая LEAP, който уж чисто нов, ама като чета, няма човек който да не признава, че 1100G като инженерна мисъл е доста по-хай разработка
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеКГБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани