Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8481
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 22 Ное 2019, 19:16

Опциите се правят често, защото в един момент може да се окаже, че налични слотове за машини има едва след 7-8 и повече години (както е в момента ситуацията със серията 320Neo).
И това при положение, че щамповат по цели 60 бройки А320 месечно. :shock: Че чак не моат да им насмогнат производителите на двигатели. Егати промишления потенциал, егати оромния бизнес. Това откъде идва? Бизнеса се разраства толкова бързо, или по-скоро хилядите стари 727, 737, 757 и 767, вече имат крещяща нужда от замяна?

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8481
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 23 Ное 2019, 06:21

Almasy написа:
21 Ное 2019, 18:41
Almasy написа:
21 Окт 2019, 12:00
.......В конкурса за ULR самолет на QF, наречен Project Sunrise (за който вече стана дума в по предни постове) кандидати са само два самолета - 777-8

Изображение

и 359LR

Изображение

в чиито параметри е заложен подобен свръхдълъг полет при пълно затоварване. А359LR вече доказа, че го може, EIS на 778 (777-8) все още предстои.
QF уж обяви, че окончателно решение, ще бъде взето до края на годината............
QF отхвърли и 778 и 35L за Project Sunrise - били много скъпи :lol: :lol: :lol:

https://amp.smh.com.au/business/compani ... ssion=true

Изнудването започва….СЕГА :mrgreen:
Ами тия самолети струват по половин милиард единия! И въпреки, че са развитие на съществуващи програми, развойната дейност е глътнала по пет милиарда. Нормално е авиокомпанията да си прави внимателно дългосрочно планиране при тия върхови машини. Според мен ще спечели този с по-добрите условия за експлоатация, а не този с малко по-добрата цена.
В случая залагам на 777х.

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 958
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Online

Re: Гражданска авиация

Мнение от gabocvet » 26 Ное 2019, 21:42

Изображение

Не знаех, че има и такъв прототип :shock:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 28 Ное 2019, 16:30

Amazon написа:
22 Ное 2019, 19:16
Опциите се правят често, защото в един момент може да се окаже, че налични слотове за машини има едва след 7-8 и повече години (както е в момента ситуацията със серията 320Neo).
И това при положение, че щамповат по цели 60 бройки А320 месечно. :shock: Че чак не моат да им насмогнат производителите на двигатели. Егати промишления потенциал, егати оромния бизнес. Това откъде идва? Бизнеса се разраства толкова бързо, или по-скоро хилядите стари 727, 737, 757 и 767, вече имат крещяща нужда от замяна?
Имай предвид, че беклога включва и направените МоU/опции, а те не винаги се потвърждават. Затова и от време на време се освобождават слотове за ранни доставки примерно за десетина бройки (определена АК не е превърнала МоU-то в твърда поръчка или се е отказала от опциите). Да речем, че това е около 5-10% от целия беклог и на това не може да се разчита. Още повече, че става въпрос за единични слотове - ако искаш голямо количество самолети, не те топли особено, че примерно 5 от тях ще бъдат доставени след година, година и половина, а останалите след 6-7.
А причините.....Промени се цялостната ситуация.
Луфти летяха със 735 до последно - пенсионираните машини бяха вече към 35 годишни.
В днешно време Emirates пенсионират 11 годишни 77W, а Ryanair рядко задържа машини повече от 5 години - гледа да ги пробута втора ръка, а превозвача да напазари чисто нови (обикновено голяма бройка, за да получи и отстъпка). В пустинята на Невада нерядко вече стоят и самолети в младежка възраст - някой като Emirates ги е пенсионирал, а остатъчната цена е висока (Delta с охота пазари втора ръка, но само ако е на далавера). Да, парадокс е, но същото е и с недвижимата собственост - сума ти луксозни имоти стоят непродадени с години, но въпреки това цената не пада.
Е, и бизнеса се разраства, разбира се. Китай и Индия вече пазарят огромни количества, в цяла ЮИ Азиа като цяло пазара много се разви. Близкия Изток не остава по-назад - достатъчно е да се споменат Emirates (и нискотарифното им подразделение flyDubai), Eihad, Qatar Airways (наречени общо МЕ3 или голямата близкоизточна тройка).
НТА (LCC) също да фактор - колкото и да не ги харесвам, те имат своите фенове, които вече са милиони. А дори и аз не мога да си изкривя душата - в 21 век вече хората летят София-Милано само и само да се изпазарят (стига изпазареното да се побере в раничката, разбира се), разходят за ден-два или само да присъстват за часове на концерт.
В 20-ти това го нямаше.
Последна промяна 2 на Almasy, променена общо 28 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 28 Ное 2019, 16:35

Amazon написа:
23 Ное 2019, 06:21
Според мен ще спечели този с по-добрите условия за експлоатация, а не този с малко по-добрата цена.
В случая залагам на 777х.
Аз също залагам на 778, но причините са други.
Една от тях е, че QF е една от малкото АК, която се нуждае от голямокапацитетни машини. Казано с други думи, един ден ще трябва да смени А380, особено като навъртят годинки.
Единственото близко като капицет (но не и по площ, но това е ОТ в случая, а и съм го коментирал друг път) е 779....
Ербъс няма какво да им предложи - 35К (A350-1000) e по-малък.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 05 Дек 2019, 00:57

United (UA) циментира статуса на A321XLR като достоен и единствен наследник на 757 - поръчка за 50 машини

https://www.bloomberg.com/news/articles ... s-a321-jet

https://hub.united.com/2019-12-03-unite ... 09684.html

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8481
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 08 Дек 2019, 22:28

Има някакви проблеми със структорната здравина на 777Х. Чупел се откъм опашката. Абе какво се случва с Боинг?!? :(

Аватар
Sharana
Модератор
Мнения: 2623
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 08 Дек 2019, 22:35

Ефективен мениджмънт

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 08 Дек 2019, 23:19

Това, не е единственият проблем на 77Х - нека не забравяме, че при тестовете за херметизация, задната врата на багажното отделение изхвърча също като на фаталният борд TC-JAV.......
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 8481
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 09 Дек 2019, 06:45

Sharana написа:
08 Дек 2019, 22:35
Ефективен мениджмънт
:evil:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Дек 2019, 11:27

Amazon написа:
09 Дек 2019, 06:45
:evil:
Оказва се, обаче, че Boeing не е чак толкова за съжаление, съдейки по
публикуваните финансови резултати

https://investors.boeing.com/investors/ ... fault.aspx

Причините са доста.

Boeing пълни гушка много здраво с военните си разработки, осезаемо повече (винаги е било така) отколкото архиконкурента си. И това, при положение, че (както каза и Арчър), нещата с КС-46 са буквално до кривата круша. Но какво пък да каже Airbus с А400М и Eurofighter Typhoon. 330MRTT е добре, но къде е гигантската поръчка на USAF за КС-46, къде някоя и друга бройка 330MRTT за тази или онази армийка по света.

Е, с гражданската авиация нещата не са брилянтни. MAX`а в момента е бездънна яма. 787 се продава добре, но бедата е, че фалстарта му коства много на производителя и това все още се изплаща, макар и перспективите да са повече от добри. 778 и 779 са далеч от EIS и както коментирахме по-горе – източник на главоболия, съдейки по изпитателната програма. 74F, няма как да носи печалба – поръчките са толкова епизодични, че едва ли стигат дори и за поддържане на производствената линия. 748i (по подобие на 388) може да се смята за окончателно предал богу дух.

77W и 77F обаче продължават да се продават учудващо добре. Дори и от 76F се продава някоя и друга бройка. Boeing захлебва не лошо и от контрактите за поддръжка на огромната флотилия от летящи (вече доставени) самолети по света.

По тези причини само за 3Q на 2019-та американският производител е направил повече пари отколкото Airbus за цялата първа половина на същата година (която и още не е отминала). Да, европейците имат по-добър беклог, особено що се касае до тяснофюзеляжните граждански самолети, но печалбата за в момента се определя по броя на доставките, а не на поръчките.

Бе с една дума (както съм казвал и друг път), чак толкова няма какво да бъде ожалван концерна, чийто босове вече са позиционирани в Чикаго. Те все още правят достатъчно пари, че да поддържат именията си в Малибу или някъда другаде ;)
Последна промяна 3 на Almasy, променена общо 9 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3000
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 09 Дек 2019, 12:15

737 МАХ сертифициран ли е за презокеански полети?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Дек 2019, 12:57

Archer написа:
09 Дек 2019, 12:15
737 МАХ сертифициран ли е за презокеански полети?
Специфична сертификация за презокеански полети няма.
Това се определя от съответния ETOPS който самолета успява да получи.
Единствено 737MAX9 (7М9) има ETOPS който би му позволил да лети TATL, но само до най-близките дестинации до Източното Крайбрежие, примерно KEF (Рейкявик) и DUB (Дъблин).
Това е разбира се при MTOW. Ако лети полупразен, самолета би могъл да стигне и по-далечко, но никоя АК не купува самолет, за да губи пари.
Air Canada се опита да лети от YYT (Сейнт-Джон, град разположен в Нюфаундленд, тоест възможно най-близко до Европа) директно до LHR (Лондон, Хийтроу), но само след няколко месеца се отказа. Нямаше особена далавера.
С една дума, въпреки че има някакви ТАTL възможности, на 7М9 са му къси крачката.
В това отношение и дума да не става за сравнение с 321XLR, който може да снове до навсякъде в Европа, че и от Западното Крайбрежие до Хонолулу.
737MAX10 е още по-зле и от 737MAX9 - той е с най-големия капацитет по отношение на бройка пасажери от всички произведени досега 737, но това не се отнася до рейнджа.
Това принуди United, която отдавна има поръчка и за 737MAX9, и за 737MAX10, да купи 321XLR.
С първите две машини ще лети Източно-Западно Крайбрежие, Кариби, както и дестинации в Канада и Латинска Америка (е, не говорим в случая за Буенос Айрес - бая по-близички).
За тънки маршрути до Европа и Хавай обаче и трябва европееца, с динозавъра 737 тази раута няма как да стане.
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 9 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3000
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 09 Дек 2019, 15:36

Аха интересно, значи дори и от Лондон до Ню Йорк няма как да иде.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Дек 2019, 17:23

Не, трябва да влезе в резерва (гориво) и почти на керосинови изпарения да кацне на Хийтроу. Което няма как да стане. Въпреки, че Дъблин (до където му стига обсега) не е кой знае колко далеч от Лондон.
Е, както се разбрахме има и друг начин - поне 10-15 места да останат празни....Което също не е опция - както е известно, превозвачите се борят за всяка седалка - MOL (Ryanair CEO) иска да махне 2 тоалетни и да остави само една на самолет с 180 души на борда, за да вмести още 4 седалки :P
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2785
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 09 Дек 2019, 17:30

Направо да премахнат и последната въобще. Тамън ще вкарат още три седалки. После само минават салона с маркуча и е готов за транспорта на следващите говеда :lol:
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Дек 2019, 18:37

Amazon написа:
23 Ное 2019, 06:21
Ами тия самолети струват по половин милиард единия!
Виж сега Amazon`e, тук съм на страната на производителите, сиреч Airbus / Boeing.
Работата на QF (Qantas) e малко като оня виц с бабата (мъж го искам, сега го искам, надървен го искам).
Писал съм достатъчно за нишовите ULR самолети - старото поколение - 345 (A340-500) и 77L (B777-200LR), както и новото - 35L (A350-900LR) и 778 (B777-8).
Никога не съм пропускал да кажа, че това са скъпи, ама много скъпи машини и при всички случаи не са лъжица за всяка уста (потвърдило се многократно).
SQ (Singapore Airlines) искаше ULR самолет и се ангажира априори с 35L (както и навремето с 345). Да, превозвача се води premium, цените му не са ниски (за ниски цени си има НТА подразделение, наречено SilkAir).
QF и тя иска, ама ако може така да е кон за цената на кокошка :) Пък ако питаш мен и нейните цени не са ниски, въпреки че статуса и е къде-къде под този на SQ, че дори и под този на CX (Cathay Pacific).
То е много хубаво да печелиш с минимални инвестиции. Ама общо взето този жанр е рядък.
Off Topic
В което сам се убедих - и на мен не ми се взимаше втори кредит, който да ме зароби за дълго време. Но машините остаряват и ако искаш да си state of art, трябва яко да инвестираш.
О тук нататък почва другия филм - има нови машини на цени и от 3.000 (в моята област де). Трябва да смяташ абсолютно всички за пълни идиоти, ако решиш, че си толкова велик и всички ще ти повярват, че ще им свършиш една и съща раута с машина за 3.000 и друга за 70.000.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Дек 2019, 09:32

Новата бизнес класа, която презентира Аерофлот и която ще бъде инсталирана на поръчаните 359 (А350-900)

Изображение

Изображение

Изображение

Y+ (Рremium Еconomy) класата, чийто старт беше сравнтилно неотдавна също ще бъде пипната

Изображение

Първият полет ще бъде на 29 март до JFK (Ню-Йорк), след доставката на останалите машини следват ICN (Сеул), MIA (Майеми) и PEK (Пекин).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Дек 2019, 12:50

Almasy написа:
09 Дек 2019, 12:57
......С една дума, въпреки че има някакви ТАTL възможности, на 7М9 (MAX9) са му къси крачката.
В това отношение и дума да не става за сравнение с 321XLR.....
Посочените данни са за TATL полетите на голямата американска тройка (UA, DL, AA) в момента осъществявани с B767-200ER, B767-300ER, А330-200, B-777-200ER, B777-300ER, B787-8, B787-9 и A350-900: около 84.7% са на дистанция до 5000 мили (4345 морси мили), което е в обсега на А321XLR.

P.S.: след поръчката на United за 50 бройки, чилийците се разбързаха, че няма да останат свободни слотове и току що изпазариха и те 10 броя (321XLR).

https://www.airbus.com/newsroom/press-r ... print.html
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Дек 2019, 21:33

Етиопски Q400 се нахендри в полето. Жертви няма.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3000
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 10 Дек 2019, 21:40

сиреч Airbus / Boeing.
Шефа на Боинг още ли не е изгонен?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 10 Дек 2019, 22:07

Archer написа:
10 Дек 2019, 21:40
сиреч Airbus / Boeing.
Шефа на Боинг още ли не е изгонен?
Не бре, нали ти казах - чувства се прекрасно чиляка :D

Изображение

Че и Дончо му е френд

Изображение

Конгреса го вика за двата бух-тряс със Макс`а, ама му накривиха шапката :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=IoK0D3FDTnE
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3000
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 11 Дек 2019, 10:02

Баси на тия единствената успешна програма ин е новия УТС Т-7 в момента дано не прецакат и нея че самолета е хубав.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 4362
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 11 Дек 2019, 11:49

Archer написа:
09 Дек 2019, 12:15
737 МАХ сертифициран ли е за презокеански полети?
Още по темата:

Ето графика (както и текст), обяснаващи как е възнамерявала United да утилизира MAX10 преди да се реши на покупката за 321XLR.

http://www.gcmap.com/featured/20180822

Вижда се , че се касае за за полети единствено на територията на самите САЩ (вече).

MAX10 е с обхват 3300 nm, с допълнителен горивен резервоар се увеличава, но това съответно намяла полезното тегло. Дори и с него само два града са в обхвата му – Хамбург и Стокхолм. Въпреки това United си правеше сметката да лети със самолета до въпросните дестинации, че и други, тъй като се надяваше с допълнителния резервоар и голям процент премиум класа, теглото на самолета като цяло да се смъкне значително (в края на краищата бизнес класа пътниците плащат яко, а не тежат двойно и рядко ползват правото си на два куфара по 30 или 40 кг единия).

Само че от направените изпитателни опити по линията Ню-Йорк – Стокхолм (JFKARN) с вече получените MAX9 само няколко се оказват успешни заради силните насрещни ветрове яваващи се в определени сезони на годината, които допълнително са снижавали рейнджа и са карали пилотите да пренасочват кацанията към резервни, по-близко разположени летища.

Чак след тази одисея, United, който вече е направил поръчка за 100 броя MAX10 и 18 броя MAX9 (14 от които вече са доставени), осъзнава, че раутата е много афиф и от немай къде последва American Airlines, която беше вече поръчала 50 бройки 321XLR
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 3000
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Archer » 11 Дек 2019, 14:02

Само че от направените изпитателни опити по линията Ню-Йорк
Някаква бъдеща версия на МС-21 ще става ли за презокеански полети ?
Щото при добра цена може и да се получи.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани