Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Bonev
Редовен потребител
Мнения: 49
Регистриран на: 22 Юли 2016, 06:42
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bonev » 10 Сеп 2019, 21:38

Въпросът може да ви се стори глупав, но на мен ми е любопитно дали при някакви обстоятелства някоя агенция има право да изиска записи от "черните" кутии без самолетът да е имал проблем.Примерно на случаен принцип се избира самолет и компания и се проверява дали се следват определени процедури. Също така има ли как да се наложи някаква глоба при нарушение и дали изобщо би имала някаква тежест тази глоба.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Сеп 2019, 10:00

Въпросът може да ви се стори глупав, но на мен ми е любопитно дали при някакви обстоятелства някоя агенция има право да изиска записи от "черните" кутии без самолетът да е имал проблем.
Въпроса изобщо не е тъп, но трябва да отговори някой, който е ептен вътре в нещата (административно).
За черните кутии нямам представа. Но мисля, че институции като FAA, EASA и CAAC имат право да изискат внезапна пълна техническа проверка на определена машина / машини.
Сега, колко често се случва и изобщо случва ли се.....идея нямам.
Трябва да се има в предвид, че това не е никак лесна раута – всеки борд си има „график”, предначертан за месеци. Престоите на земята са по възможност много кратки.
Която и да е институция трябва да има своите много сериозни основания за тази проверка, защото анулирането на полети съсипва имиджа на която и да е АК и ако продължи дълго време, може и да я докара до до фалит.
Ако се открие технически проблем – ОК – превозвача сам си е виновен (ако не се спазил съответните правила на технически контрол) или пък ще получи компенсации от производителя (ако той е виновен за откритото).
Ами ако всичко е в ред....Кой плаща :roll:
Примерно на случаен принцип се избира самолет и компания и се проверява дали се следват определени процедури.
За „определените процедури” мисля, че можем да бъдем по-сигурни – това са съответните чекове (A,B, C, etc.). Не всеки може (по-точно има законово право) да поддържа технически самолет – нужен е съответния лиценз. Нещо ми се мержелее, че това решение се взема от FAA (последвано от аналогичните институции по света) след катастрофата с борд N963AS (полет AS261).
Това е бизнеса на субдивизии като Lufthansa Technik, която разбира се, не обслужва единствено Lufthansa. Ако греша (което е много възможно) – поправете ме.
Също така има ли как да се наложи някаква глоба при нарушение и дали изобщо би имала някаква тежест тази глоба
Глоби мисля, че не.
Най-голямата глоба е отнемането на сертификата за летателна годност (до момента, в който превозвача докаже, че изискванията са покрити).
Това може да остави на земята цели флотилии от еднотипни самолети, не само на единични машини.
Което е много повече от глоба.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Сеп 2019, 15:28

Sharana написа:
10 Юни 2019, 12:32
А на японците за какво им е? :?
Вече стана ясно.
Сделката с Bombardier включва освен правата върху серията CRJ, така и мрежата за обслужване на производителя по целия свят, включая договорите с трети инстанции, които автоматично се прехвърлят на японците.
А мрежата без съмнение е голяма и на 5-те континента - CRJ все пак не са от вчера, нито пък неизвестен модел (цялата серия - от 100 до 1000).
Тоест Mitsubishi си осигури предварително поддръжката на MRJ глобално и няма да се налага да почва от нулата.
Остава им едно - да успеят да убедят превозвачите да се бръкнат яко в джоба за MRJ (по отношение на цените, нещата са подобни на А220 - тоест японците не са евтини и далеч над ценообразуването при Embraer).
Все пак MRJ e Clean Sheet разработка (отново идентично с А220).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 18 Сеп 2019, 11:44

Тайландските власти апелират към АК, опериращи от второстепенното летище на Банкок - Don Mueang (DMK) да превключат на WB машини, поради остър недостиг на слотове.

https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1750864

Колко бързо понякога се случват нещата в Азия.....
Don Mueang е старото и допреди 15-тина години първостепенно летище на Банкок – първото ми кацане в Тайланд беше именно на него. Тогава ми се видя много голямо.....

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

То и сега е фактически меко казано доста по-голямо от софийското, но разбира се и дума да не става за сравнение с Suvarnabhumi (BKK)

Изображение

Изображение

Изображение

– новото летище (и то условно казано чак толкова ново – самия аз кацнах на него за първи път 2011-та, а със сигурност е отворило преди това) и за което отдавна вече се мъдрят планове за разширение.

Така или иначе DMK отдавна е хъб основно за LCC (НТА), тоест е освободено от преобладаващата част международен трафик и 100% от TransCon такъв.
И въпреки това, слотове липсват дори за LCC :o
А уж намерението беше след отварянето на BKK, DMK в един момент да престане окончателно да функционира.

Докато „социалистическа” Европа дреме, дивия капитализъм в Тайланд, Виетнам и Китай (парадоксално и в последните две – ДА! - там има всичко друго, но не и комунизъм/социализъм) върви напред :|
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 18 Сеп 2019, 15:17

Планирана нова одежда на SAS (SK)

Изображение

Класическа, минималистична и IMHO много по-добра от настоящата:

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Сеп 2019, 10:17

Рогозин не излъга – възобновява се производството на Ил-96.
Първия фюзеляж на Ил-96-400М е почти готов. Машината се очаква да е готова към края на 2020-та, а първия изпитателен полет се планира за 2021-ва.
Това означава, че по груби сметки EIS ще е към 2022-ра.
Моторизацията ще е със старите ПС-90А1, монтирани и на Ту-204 (а не с ПД-14).

https://www.instagram.com/p/B2kEQ4Yhpj6 ... oia4busy3q

Изображение

Собствен коментар: няма да се намери във света превозвач, който да купи самолета, па ако ще и да е на цената на Лада Нива. Като граждански проект самолета е мъртъв, още преди да се роди.
Това означава едно – ще се разчита единствено на поръчките на правителството/военните.
По руските форуми се коментира, че поне 2 бройки, ще за за Путин (замяна на настоящите Ил-96-300), тъй като няма да се допусне за правителствена машина дори CR-929 (заради участието на китайците в проекта). Логиката е подобна и за машини, предназначени за МЧС и военните.
Освен това отделените първоначално 1,32 милиарда рубли най-вероятно няма да стигнат доникъде и вече се говори за 4,5 милиарда за разработка.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Сеп 2019, 12:52

Archer написа:
10 Юни 2019, 17:28
Не взаимни руско-китайски проекти - пет пари не дават за тях.
Не е точно така, взаимно правят заместник на Ми-26.
Ако говориш за това (https://ria.ru/20190905/1558325188.html) ето какво е развитието на нещата или поне какво пишат руснаците по техните форуми:

".....Табуреткин (сердюков) уже продает ветолеты с пд12 , так что вопросы к нему"
"Это какие такие? Если вы про "китайский тяжелый" так там китайцы консервативно выбрали уже существующий украинский (а в перспективе китайский) Д-136"
"Так никто и не сомневался.
Просто где-то с полгода назад, табуреткин в интерьвью рассказывал что уже почти уговорили на пд12 , опытный образец которого будет готов к (или в - не вспомню) 2020 году....."

С една дума - отсега се ръфат за двигателите.
Руснаците настояват за дериват на руските ПД-14 (така наречения ПД-12), китайците - покитайчен украинец :lol:
Ще видим какво ще излезе.....
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 23 Сеп 2019, 10:33

DL CEO (Ed Bastian) – SkyTeam (ST) се провали в опитите си предостави на превозвачите-членове, както и на лоялните пътници пътници някакви предимства

https://viewfromthewing.com/2019/09/19/ ... -carriers/

Изображение

Делта (DL) не за първи път се оплакват от алианса, чийто съоснователи са. Преди години имаха остър конфликт с Аерофлот (SU). FF (Frequent Flyer) програмите на двата превозвача бяха свързани, но SU изпнолзваше друга методика за бонус точки, която даваше предимства на неговите пасажери, тоест пътниците на руския превозвач се нуждаеха от много по-малко усилия, за ползват ъпргрейд при полети с DL, отколкото лоялните пасажери на самия американски превозвач. Делта обвини SU и в друг грях – докато самата тя стриктно продаваше билети от Ню Йорк до Москва само за пряката линия на Аерофлот, руснаците игнорираха трасконтинеталните полети на DL до по-малки американски градове чрез трансфери през Париж и Амстердам (европейски хъбове на DL), като гледаха да запълнят собствените си самолети по линията SVOJFK.

DL явно е решила да се спасява поединично, защото макар и да не излиза от алианса, отдавна възприе политиката на JV полети и с АК, членове на други алианси (Star Alliance и One World). И макар, че това се знае от години, Ed Bastian за първи път наплю в прав текст SkyTeam.

Някои предричат, че това е началото на края на алианса. Делта не са единствените недоволни, хапливи коментари са чувани и от Air France/KLM, Virgin Atlantic и Alitalia. В повечето случаи оплакванията са, че от алианса имат полза основно малки членове като TAROM, докато големите превозвачи не печелят почти нищо.


Japan Air Lines (JL) показа освежената си бизнес класа, която ще бъде монтирана само на 13 броя 77W (бордовете, които летят до JFK и LHR).

Изображение

Изображение

Изображение

Останалите 77W летят до дестинации с по-малък обем премиум деманд и ще останат със стария продукт.

Изображение

JL подчертава, че това не е изцяло новия продукт (който готвят от години), а само фейсфилт на стария.
Новия, който ще бъде стартиран с влизане в експлоатация на А350-1000 предназначени за long haul опериране (а също ще бъде инсталиран и на вече получените TransCon опериращи 787) ще бъде много по-"хай"


Изображение

Японците обаче са преценили за нецелесъобразно монтирането му и на 77W, тъй като последните поетапно ще бъдат пенсионирани.


Същевременно конкурентните им на местна почва All Nippon (NH) не спят и презентираха 4-класната конфигурация с които ще бъдат екипирани 12 броя 77W

First Class "THE Suite"

Изображение

Business Class "THE Room"

Изображение

Premium Economy and Economy Class seats.

Изображение

Изображение

https://www.youtube.com/watch?v=QXGRW2oyl7Y

Ще бъдат „пипнати“ също IFE, както и кетъринга.

NH обаче веднага беше повсевместно разкритикувана за твърде малката разлика между F (First) и C (Bizz) класите, което до голяма степен обезмисля съществената разлика в цените на продуктите. Все пак двупосочен полет JFKNRT първа класа струва EUR 21.638, докато бизнес – „само“ EUR 5418. Колкото и богат да си…..тези EUR 16.265 разлика трябва да има за какво да ги дадеш. JL в случая са вложили повече усилия и F класата обикновено е дефинирана като „зашеметяваща“, особено ще се касае кетъринга и amenity kit.


Борбата между двата Японеца (JL и NH) със сигурност ще бъде титанична. Последните 10 години JL поизгуби позиции в пазарната битка, а NH е и със сигурност в по-добро финансово състояние. За това без съмнение допринася и факта, че NH засега успява да продаде повече премиум места, отколкото конкурента си.
Изхода обаче трудно може да се прогнозира. JL е амбициран да си възвърне славата от 70-те и 80-те и инвестира доста в начинанието си.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 24 Сеп 2019, 12:59

Фалита на Thomas Cook не e някаква изненада – от месеци се говори, че превозвача е на ръба.
По интересно е:
- изказването Richard Branson (Virgin Atlantic CEO), според който рязкото обезценяване на паунда, свързано с решението за Брекзит е една от причините за фалита на АК (All of the travel industry costs are in dollars — for example fuel maintenance and airplane leasing. With the weaker pound, the cost of everything has skyrocketed. For Thomas Cook, this has proved terminal). Това потвърждава опасенията на превозвачите от острова, че идат лоши времена. Още миналата година IAG съобщи, че се замисля за преместване на централата си от Лондон в Мадрид, а MOL (Ryanair CEO) – за преструктуриране на превозвача и базирането му изцяло извън UK. В потвърждение – субдивизията Thomas Cook Finland е в добро финансово здраве и все още изпълнява полети.
- за превозването на хилядите „изоставени” пасажери на „майна си райна” спешно са наети два броя A380 – един на Malaysian вчера изпълнил полет PMIMAN (Palma de Mallorca, Spain – Manchester, UK), и един на Hi Fly, с първи полет NBELGW (Enfidha, Tunisia – London Gatwick, UK)
- със същата цел да наети и 2х320 на Freebird, 1х320, 1х321 на AtlasGlobal, 1х734 на Electra и 1х763 на Eastern, всичките за полети до база LGW. Единични полети ще изпълняват и самолети на Privilege, Nouvelair, Avion, Smartlynx, GetJet и DAT
- съобщава се общата цифра на изобщо засегнатите пасажери (тоест и такива, които са си още в къщи, но са планирали и платили почивка с вече фалиралата АК) е над 450,000
- добрата новина е, че Virgin Atlantic, която е под крилото на Delta (последната закупи 49% от акциите) е обещала да наеме целия персонал на фалиралата АК
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 25 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 24 Сеп 2019, 16:53

DE (Condor) оцеля, въпреки, че е част от бранда Thomas Cook и фактически собственика е един (Thomas Cook Group). Макар че, Thomas Cook Group владее все пак 49% от DE.

Изображение

Изображение

Освен еднаквите ливреи (но не и бранд) има и други факти, доказващи прякото роднинство:

1. Системата за резервации е една и съща. Всъщност Condor ползват тази на Thomas Cook
2. IFE на борда на самолетите на Condor показва Thomas Cook
3. Всички униформи са на Thomas Cook
4. Също и одеялата
5. Горивото се фактурира на Thomas Cook Group

Базата на DE обаче е FRA (Frankfurt Airport), а на Thomas Cook -
LGW (Gatwick, London).
Thomas Cook Scandinavia също е добро финансово здраве.

Не се знае обаче, дали Condor, както и всички останали субдивизии, ще оцелеят след краха на Thomas Cook UK. Слуха е, че всички сметки на Condor, които са в британски банки, са били замразени от Thomas Cook Group въпреки, че АК няма никаква вина за краха на британския клон. Това е принудило Condor Flugdienst GmbH да потърси Uberbruckungskredit от 200 милиона евра, с гаранции от федералното правителство и общината Hesse, където е и централата. Засега „добро“ има само за 100 милиона (общината), тъй като федералното правителство се двоуми.
Твърде вероятно е „майката“, която е финансово с двата крака в батака и огромни дългове, да повлече и „дъщерите“.
Явно от това се опасяват Kayak и Skyscanner (едни от най-известните търсачки на полети) – до вчера те продаваха TransCon полети на Condor (като FRAYVR – Франкфурт-Ванкувър), но от днес са налични само директните полети на Air Canada или трансфери през YYZ, YYC и YUL с участието на Lufthansa и Air Canada.
А самата Lufthansa вече изяви желание да купи Condor (макар, че последният все още не е обявен за продажба). Същия апетит показва и TUI fly.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 25 Сеп 2019, 14:22

Френската Corsair (SS) статира пряка линия PARNYC (Париж-Ню Йорк)

https://centreforaviation.com/news/cors ... 020-936488

Изображение

В най-скоро време ще се присъедини и French Bee (барндирана в миналото като French Blue), която ще започне полети с чисто новите си А350-900

https://twitter.com/BrunoTrevidic/statu ... 01249?s=20

Изображение

С това броя на АК, които летят нон-стоп PARNYC закръгля десятка

1. AF - CDGJFK и ORYJFK
2. DL – CDGJFK
3. AA - CDGJFK
4. DY - CDGJFK
5. UA - CDGEWR
6. SE - CDGEWR
7. LV - ORYEWR
8. B0 - ORYEWR
9. SS - ORYEWR
10. BF - ORYEWR
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 25 Сеп 2019, 17:23

Amazon написа:
27 Авг 2019, 23:27
Знам, че е офтопик, но какво не ти хареса?
Off Topic
Абе.....

Първо така наречената вила......Ми тя в гори тилилейски – на 40 км от градчето, в едно уж село в което имаше точно 10 къщи на кръст. Вярно бяхме с джип, но поне веднъж на 3 дни трябваше да се ходи да се пазари от града – то в селото един магазин......Пък и нещо ми намирисваше таз „вила”. Инак двора и беседката бяха много хубаво нящу, особено вечер.
После и морето на около 6 километра. Добре – има кола, ама една – едни искат на плаж, други – другаде......Като тръгнат двамата примерно с колата на плаж, другите остават арестувани в селото. Умрял съм аз плаж – 12 месеца в годината на море живея.
Тез легла....Кът миндери бре – аз съм дрът – боли ме гърба, ката сутрин като заклан ставах. Още първата седмица се размечтах за ортопедичния латексов матрак в къщи.
Острова е много пустинен – едни голи тепета виждаш още като приближи ферибота. Тук таме некое дръвце за илач. Те и Цикладите и Додеканезе са полупостинни, ама барем има сукуленти. Тука нищо братче.

Изображение

Изображение

Инак плажовете са прилични.....Но на Родос или Наксос са много по-хубави.

Най-голямата забележителност са соленото езеро с разните му там птици (пеликани вкл.)

Изображение

и разбира се - сърфистите. Бъкано с кайт-сърфисти, основно българи и румънци, има и училище. Ми то кащяло да не е бъкано – на тоз остров ветровете се еб@т, оказа се, че това е и другото му име (Острова на Ветровете).

Изображение

Изображение

Изображение

Кът бех младичък и слабичък – оки, ма на таз почтена и натежала възраст няма кайт сърф дет мое ма издържи.

Самия град Гьокчеада......Една улица за туристи, на която само във 2 заведения предлагат алкохол. Дори и бира няма. Седнахме ний на един бая луксозен ресторант на една урва, като терасата на която беше масата гледа директно долу към морето.....Красиво инак. Викаме 3 бири (освен еденето) – отговора ЙОК. Само швепсове и айрян.

Взехме от БГ по един литър ракия на чиляк.....Ма тя стигна за 5 дни. Ми останалите 8 ? Събрани само ракиени казани, вкл. единствената дама....Айде не сме толкоз бедни – ще купуваме прескъпа турска (37 лева за 700 мл.). Купихме ние, ама за наш ужас се оказа жива мастика – анасонова.....И всичките им такива (ракии). Та после купувахме уиски.....Резил.

Селото може и 10 къщи да беше, ама инак джамия. С високоговорители барабар. Че и наща "вила" съвсем близо - едва ли не до дувара. Айде през деня се търпи (условно), ама в 6 часа сутринта....Ставаме пушим цигари докато млъкне тоз (щото то не се търпи) и пак лягаме

Уж бяхме решили да отидем един ден до Галиполи и един - до Чанакале. Обаче ферибота час и половина до континента......От там втори ферибот до Чанакале (айде той кратък - към 20 минути - колко са Дарданелите). Накрая се отказахме. Инак тоз остров сигур 20 пъти го обиколихме с жипката. Камънаци. Тук таме самоя самотна църквичка (все още има гръцки миноритет, ама само старци - на над 80).

Няма кво да купиш, вкл. за подарък. Само боклуци, каквите сигурно има и в Димитровград на пазара (не че съм стъпвал там и знам кво има). Е намерих нещичко и за къщата и за подарък на дъщерята, но хубавите неща са редки и понеже са hand made – безобразно скъпи на фона на инак много ниските цени. За една мъничка (ктолкото юмрука ми) лампа на газ (автентична инак) ми забърсаха BGN40 (обърнато в лири, разбира се). Не, че няма сувенири и то без пари - по десетина лева - бол.....Ама пълен кич.

Че и нинджи колкото искаш.....

Изображение

Тоз Ердоган ще им такова мамата.....Абе Алоууууууууууу, къде сте хукнали бре кукумявки по улиците, че и плажовете.......Седят на пясъка кът ини пингвини, домочадието се плацика във водата........И на гледат на кръв, щото ние пристигаме с бирите в ръце.
Еееееее, какъв Европейски Съюз, кви 5 лева.... :shock:

Толкоз стига ли?
Че мога и още.
Не е за мен Ориента – ТЦ.
Толкоз ще ми е Туркията.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 29 Сеп 2019, 10:26

Almasy написа:
23 Сеп 2019, 10:33
DL CEO (Ed Bastian) – SkyTeam (ST) се провали в опитите си предостави на превозвачите-членове, както и на лоялните пътници пътници някакви предимства.....
.....DL явно е решила да се спасява поединично, защото макар и да не излиза от алианса, отдавна възприе политиката на JV полети и с АК, членове на други алианси (Star Alliance и One World). И макар, че това се знае от години, Ed Bastian за първи път наплю в прав текст SkyTeam.
В потвърждение на последното – Delta (DL)

Изображение

тръгна пак на пазар и купи 20% от LATAM.

https://www.cnbc.com/2019/09/26/delta-i ... rline.html

LATAM, която е най-голямата АК в Южна Америка

Изображение

беше сформиран на времето чрез обединението на националните превозвачи на Чили – LAN Chile

Изображение

и Бразилия – ТАМ

Изображение

който пък от своя страна наследи фалиралата икона VARIG

Изображение

Но холдинга LATAM Group много отдавна не е превозвач единствено в Бразилия и Чили, а пуснал пипала в цяла Южна Америка, притежавайки дъщерните:
• LATAM Argentina
• LATAM Colombia
• LATAM Ecuador
• LATAM Paraguay
• LATAM Perú
• Click LATAM
Случилото се означава и друго – DL хвърля ръкавицата на AA (Ъмерикън), която традиционно и исторически е най-силна в Южна Америка (Делта пък доминира на пазарите в Азия и Европа).
BTW, DL вече притежава 9% от бразилската нискотарифна GOL

Изображение

но съобщи, че възнамерява да продаде акциите си и ще купи още такива в LATAM, който като legacy carrier може да интегрира по-лесно в мрежата си.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 04 Окт 2019, 12:31

TAROM (RO) възнамерява да възобнови през 2020-та директните полети OTPJFK, изплнявани до 2003-та (с 313).

Изображение

Плановете са за стартов полет месец Май, честота 4 х седмично. За целта ще бъдат взети на лизинг 330 или 787 (А350 е твърде голям за превозвача).

https://stirileprotv.ro/stiri/actualita ... riene.html

Полетите до Пекин също ще бъдат възобновени, но като JV със Xiamen Airlines.

Анонса обаче беше посрещнат с доста голяма доза скептицизъм. За полетите до Пекин се говори вече от пет години и нищо не се случва. Освен това, за разлика от LOT (които целогодишно летят не само до Ню Йорк, но и до Чикаго, както от Варшава, така и от Кракув), RO има твърде ограничен шанс да успее с начинанието си. Превозвача е в не особено стабилно състояние (наскоро обяви, че ще съкрати 300 служители), реже честоти (например до Одеса), а OTP с голяма фантазия може да се нарече хъб.
Отделно - конкуренцията от страна на множество европейски, а и близкоизточни превозвачи.
Aegean дори и не си помисля за пряка линия ATHJFK, а Czech Airlines, които също резюмираха дестинацията, твърде скоро се отказаха (макар, че А330 останаха във флотилията, тъй като в JV с Korean Airlines поддържат доста успешно линията PRGICN).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 05 Окт 2019, 13:21

Luftahnsa изгуби No-Show делото

https://www.austrianaviation.net/detail ... r-gericht/

Случая е прецедент, но все пак показва, че има някаква справедливост и превозвачите не могат да правят каквото си искат.

Пасажер, закупил си билет (двупосочен) OSLFRATXL (Осло-Франкфурт-Берлин) и заплатил за него 657 €, inbound летял „по правилата на играта“, но на връщане летял с Луфти само отсечката TXLFRA, но за FRAOSL предпочел друг превозвач (въпреки, че трябва да плаща отделен еднопосочен билет).

За което LH без да се церемони, решава да го глоби 2112 €

Мотивите на съда:

1. Пасажера е платил предварително двупосочния билет, и това, че е решил да не се възползва изцяло от него е в правата му
2. Няма никакво законово основание, превозвач, за чиято услуга така или иначе е платено в пълен обем, да настоява пасажер да се възползва изцяло от нея
3. Промяна на цената след стартиране на полета е незаконна

Луфти отначало решила да обжалва, но в последствие се отказала.

Тъй като тематиката е донякъде специфична, ще се опитам да обясня за какво става въпрос.

Често, особено в контекста на конкурентни схватки, определени превозвачи предоставят „тънки“ тарифи при полети с трансфери, само и само да зарибят пътникопотока или пък да постигнат 100% затоварване на машините си при нон-стоп полетите.

По тази причина, често полет (примерно) SOFОFRAOPO (София-Порто с трансфер във Франкфурт) може да струва по-евтино отколкото прекия полет FRAOPO (Франкфурт-Порто).
Да това е парадокс, защото втория полет представлява само част от първия и фактически излиза, че полетите София-Франкфурт не само са безплатни, но и ти се прави намаления за втория полет – фактология, в която на първи поглед няма никаква икономическа логика.

За да проработи схемата обаче, АК изчислиха така наречената No-Show наказателна такса, тоест когато не се явиш за някоя от отсечките. По този начин можеш да си купиш само отсечката, за която се нуждаеш, на значително по-ниска цена.

В случая пътника дори не се е възползвал точно от това, явно е достатъчно богат и по една или друга причина е решил да продължи до Осло с друг превозвач.

За което mighty Луфти автоматически решава да му одере кожата.

Този път обаче удари на камък :D
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 3883
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Ivanov » 05 Окт 2019, 13:35

Almasy написа:
25 Сеп 2019, 17:23

Толкоз стига ли?
Че мога и още.
Не е за мен Ориента – ТЦ.
Толкоз ще ми е Туркията.
Се греблото настъпваш :)
И аз ходих и нямам оплаквания ... Хотела 7 нощувки , 5 бара ( единия денонощен ) 3 ресторанта в които освен свинско няма няма :) = 600 лв. :D

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 05 Окт 2019, 14:03

Ivanov написа:
05 Окт 2019, 13:35
]Се греблото настъпваш :)
И аз ходих и нямам оплаквания ... Хотела 7 нощувки , 5 бара ( единия денонощен ) 3 ресторанта в които освен свинско няма няма :) = 600 лв. :D
Абе щъ замолъ.....Не е там въпроса - нета е пълен с такива екскурзии, ако искам да ида в Бодрум, Анталя или Фетие, какъв ми е проблема.
Това са си изолати за туристи, както е Хургада в Египет.
Пък и искахме да сме с кола и да сме на остров (турски има само два). Плюс аутентикъл, соу ту сей, въдици взехме, бла-бла.
Освен това нали дъщерята хукна със "зетя" на петзвезден хотел миналата година в турско. Тоз петзвезден хотел кай по-зле от всички хотели в които сме били с теб тати, включая от стаята в Ко Самуи (която наистина беше доста постна, в сравнение с хотелските апартаменти в ХаНой, ДаНанг, Куала Лумпур или Банкок, да не говорим за вилата със собствен басейн в Семиняк (Бали). Дори кай тризведния хотел в Майдера беше по-добър. "Натуралния" сок в пълния ол инклузив - живи "степ"чета. Храната - яйца, от най-евтините салами и лоясал коч. Самата Анталя - на 18 км от прословутия петзвезден, два пъти платили таксита, ама всеки ден не става.
Ти си оди в Туркия.
Аз не ща повеке.
И понеже става въпрос за пари - цялата вила в Бали беше на промоция (такива не са изключение) и струваше EUR 80 на вечер. Колкото стаичка във Виареджо или Ситджес.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Ivanov
Редовен потребител
Мнения: 3883
Регистриран на: 02 Сеп 2016, 22:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Ivanov » 05 Окт 2019, 14:18

Almasy написа:
05 Окт 2019, 14:03
Ivanov написа:
05 Окт 2019, 13:35
]Се греблото настъпваш :)
И аз ходих и нямам оплаквания ... Хотела 7 нощувки , 5 бара ( единия денонощен ) 3 ресторанта в които освен свинско няма няма :) = 600 лв. :D
Абе щъ замолъ.....Не е там въпроса - нета е пълен с такива екскурзии, ако искам да ида в Бодрум, Анталя или Фетие, какъв ми е проблема.
Това са си изолати за туристи, както е Хургада в Египет.
Пък и искахме да сме с кола и да сме на остров (турски има само два). Плюс аутентикъл, соу ту сей, въдици взехме, бла-бла.
Освен това нали дъщерята хукна със "зетя" на петзвезден хотел миналата година в турско. Тоз петзвезден хотел кай по-зле от всички хотели в които сме били с теб тати, включая от стаята в Ко Самуи (която наистина беше доста постна, в сравнение с хотелските апартаменти в ХаНой, ДаНанг, Куала Лумпур или Банкок, да не говорим за вилата със собствен басейн в Семиняк (Бали). Дори кай тризведния хотел в Майдера беше по-добър. "Натуралния" сок в пълния ол инклузив - живи "степ"чета. Храната - яйца, от най-евтините салами и лоясал коч. Самата Анталя - на 18 км от прословутия петзвезден, два пъти платили таксита, ама всеки ден не става.
Ти си оди в Туркия.
Аз не ща повеке.
И понеже става въпрос за пари - цялата вила в Бали беше на промоция (такива не са изключение) и струваше EUR 80 на вечер. Колкото стаичка във Виареджо или Ситджес.
Пак не е по темата за което се извинявам , ама наистина целиш късата клечка !
Няма такъв филм в Турция като " аутентик" !!! Това е все едно да идеш в Китай и да искаш да ядеш каквото ядат китайците , а после да кажеш ама това не е китайска храна .
пп. Портокаловия сок си го изтисквахме сами ,а яйцата ги пържат пред теб :)

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 05 Окт 2019, 15:09

Ivanov написа:
05 Окт 2019, 14:18
Пак не е по темата за което се извинявам , ама наистина целиш късата клечка !
Няма такъв филм в Турция като " аутентик" !!! Това е все едно да идеш в Китай и да искаш да ядеш каквото ядат китайците , а после да кажеш ама това не е китайска храна .
пп. Портокаловия сок си го изтисквахме сами ,а яйцата ги пържат пред теб :)
Е, убус.
Може и да си прав.
Всъщност доста неща ми харесаха - като сиренето и особено кашкавала. Плодовете и зеленчуците буквално са без пари. Сладките неща също - смлях се да нагъвам саралии и кадаиф (на последния му бях забравил вкуса).
Та не съм прав, ако дотук съм презентирал трипа като абсолютен и непростим провал.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2334
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 06 Окт 2019, 00:13

Така и така сме на темата - Олмаши, какви са ти впечатленията от Turkish Airlines по дълги и кратки дистанции?
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 06 Окт 2019, 00:35

Longhaul не съм летял.
Всъщност единствените ми полети са с тях са били SOFISTBIO и обратно.
Цената беше почти една и съща като трансфера през Мадрид (с 10-15 евра по-висока при турците), а полетите на връщане бяха в много по-удобно време

http://forum.aeropress-bg.com/viewtopic ... 1&start=40

излитане чак на обяд, докато с Iberia доколкото помня, трябваше да се вземе самолета в 6 сутринта, за да може да се направи връзката с Bulgaria Air в Мадрид. А това означава в 5 да съм на летището, таксита.....

Както и да е, доволен бях, много добър сървиз и кетъринг, полетите ISTBIO не бяха и особено пълни. Летище Ататюрк обаче (вече бившето им основно летище) не ми направи особено добро впечатление - контраста с иначе добрата им АК ми се видя доста голям....На новото не съм стъпвал, не вярвам и скоро да се случи.

Общо взето ги хвалят за longhaul полетите, но винаги когато съм проверявал за донякъде където ще летя, са били по-скъпи от катарците, които парадоксално от София имат буквално цени-убийци при промоциите си (от Западна Европа Qatar Airways изобщо не са евтини). А колкото и да са добри турците, QR винаги са класи над тях.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2334
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 06 Окт 2019, 10:35

Мерси много!
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Окт 2019, 14:46

ATR дада старт на STOL версия на ATR-42-600, формално означена като 600S.

http://www.atraircraft.com/newsroom/news.html

Заявките засега са 20.
Най-вероятно ATR се опитват да атакуват пазара на вече отиващите си DASH-8-100 (отчасти и DASH-8-200).

Изображение

Видно е, че кормилото е увеличено значителни (по-голяма устойчивост при ниски скорости).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2184
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 09 Окт 2019, 17:46

Аерофлот се отказали от поръчаните Дриймлайнъри.
http://aeronauticsonline.com/aeroflot-c ... 787-order/

@Almasy чува ли се нещо за причините?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3545
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 09 Окт 2019, 21:22

Sharana написа:
09 Окт 2019, 17:46
Аерофлот се отказали от поръчаните Дриймлайнъри.
http://aeronauticsonline.com/aeroflot-c ... 787-order/

@Almasy чува ли се нещо за причините?
Оооооо......Ама аз за това писах преди години.
Е, че естествено - то причината е ясна още от 2015-та - неимоверния срив в пътникопотока, особено международните TransCon линии.
Все пак SU (Aeroflot) трябва да пълни някак си самолетите си.
И не са канцелирани единствено 787.
А350-800 също, въпреки, че можеха безплатно да получат ъпгрейд за по-скъпите А350-900, както направиха други АК (Ербъс замрази варианта 800 за неопределено време).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани