Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Bonev
Редовен потребител
Мнения: 46
Регистриран на: 22 Юли 2016, 06:42
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bonev » 10 Сеп 2019, 21:38

Въпросът може да ви се стори глупав, но на мен ми е любопитно дали при някакви обстоятелства някоя агенция има право да изиска записи от "черните" кутии без самолетът да е имал проблем.Примерно на случаен принцип се избира самолет и компания и се проверява дали се следват определени процедури. Също така има ли как да се наложи някаква глоба при нарушение и дали изобщо би имала някаква тежест тази глоба.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3477
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Сеп 2019, 10:00

Въпросът може да ви се стори глупав, но на мен ми е любопитно дали при някакви обстоятелства някоя агенция има право да изиска записи от "черните" кутии без самолетът да е имал проблем.
Въпроса изобщо не е тъп, но трябва да отговори някой, който е ептен вътре в нещата (административно).
За черните кутии нямам представа. Но мисля, че институции като FAA, EASA и CAAC имат право да изискат внезапна пълна техническа проверка на определена машина / машини.
Сега, колко често се случва и изобщо случва ли се.....идея нямам.
Трябва да се има в предвид, че това не е никак лесна раута – всеки борд си има „график”, предначертан за месеци. Престоите на земята са по възможност много кратки.
Която и да е институция трябва да има своите много сериозни основания за тази проверка, защото анулирането на полети съсипва имиджа на която и да е АК и ако продължи дълго време, може и да я докара до до фалит.
Ако се открие технически проблем – ОК – превозвача сам си е виновен (ако не се спазил съответните правила на технически контрол) или пък ще получи компенсации от производителя (ако той е виновен за откритото).
Ами ако всичко е в ред....Кой плаща :roll:
Примерно на случаен принцип се избира самолет и компания и се проверява дали се следват определени процедури.
За „определените процедури” мисля, че можем да бъдем по-сигурни – това са съответните чекове (A,B, C, etc.). Не всеки може (по-точно има законово право) да поддържа технически самолет – нужен е съответния лиценз. Нещо ми се мержелее, че това решение се взема от FAA (последвано от аналогичните институции по света) след катастрофата с борд N963AS (полет AS261).
Това е бизнеса на субдивизии като Lufthansa Technik, която разбира се, не обслужва единствено Lufthansa. Ако греша (което е много възможно) – поправете ме.
Също така има ли как да се наложи някаква глоба при нарушение и дали изобщо би имала някаква тежест тази глоба
Глоби мисля, че не.
Най-голямата глоба е отнемането на сертификата за летателна годност (до момента, в който превозвача докаже, че изискванията са покрити).
Това може да остави на земята цели флотилии от еднотипни самолети, не само на единични машини.
Което е много повече от глоба.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3477
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Сеп 2019, 15:28

Sharana написа:
10 Юни 2019, 12:32
А на японците за какво им е? :?
Вече стана ясно.
Сделката с Bombardier включва освен правата върху серията CRJ, така и мрежата за обслужване на производителя по целия свят, включая договорите с трети инстанции, които автоматично се прехвърлят на японците.
А мрежата без съмнение е голяма и на 5-те континента - CRJ все пак не са от вчера, нито пък неизвестен модел (цялата серия - от 100 до 1000).
Тоест Mitsubishi си осигури предварително поддръжката на MRJ глобално и няма да се налага да почва от нулата.
Остава им едно - да успеят да убедят превозвачите да се бръкнат яко в джоба за MRJ (по отношение на цените, нещата са подобни на А220 - тоест японците не са евтини и далеч над ценообразуването при Embraer).
Все пак MRJ e Clean Sheet разработка (отново идентично с А220).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3477
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 18 Сеп 2019, 11:44

Тайландските власти апелират към АК, опериращи от второстепенното летище на Банкок - Don Mueang (DMK) да превключат на WB машини, поради остър недостиг на слотове.

https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1750864

Колко бързо понякога се случват нещата в Азия.....
Don Mueang е старото и допреди 15-тина години първостепенно летище на Банкок – първото ми кацане в Тайланд беше именно на него. Тогава ми се видя много голямо.....

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

То и сега е фактически меко казано доста по-голямо от софийското, но разбира се и дума да не става за сравнение с Suvarnabhumi (BKK)

Изображение

Изображение

Изображение

– новото летище (и то условно казано чак толкова ново – самия аз кацнах на него за първи път 2011-та, а със сигурност е отворило преди това) и за което отдавна вече се мъдрят планове за разширение.

Така или иначе DMK отдавна е хъб основно за LCC (НТА), тоест е освободено от преобладаващата част международен трафик и 100% от TransCon такъв.
И въпреки това, слотове липсват дори за LCC :o
А уж намерението беше след отварянето на BKK, DMK в един момент да престане окончателно да функционира.

Докато „социалистическа” Европа дреме, дивия капитализъм в Тайланд, Виетнам и Китай (парадоксално и в последните две – ДА! - там има всичко друго, но не и комунизъм/социализъм) върви напред :|
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3477
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 18 Сеп 2019, 15:17

Планирана нова одежда на SAS (SK)

Изображение

Класическа, минималистична и IMHO много по-добра от настоящата:

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3477
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Сеп 2019, 10:17

Рогозин не излъга – възобновява се производството на Ил-96.
Първия фюзеляж на Ил-96-400М е почти готов. Машината се очаква да е готова към края на 2020-та, а първия изпитателен полет се планира за 2021-ва.
Това означава, че по груби сметки EIS ще е към 2022-ра.
Моторизацията ще е със старите ПС-90А1, монтирани и на Ту-204 (а не с ПД-14).

https://www.instagram.com/p/B2kEQ4Yhpj6 ... oia4busy3q

Изображение

Собствен коментар: няма да се намери във света превозвач, който да купи самолета, па ако ще и да е на цената на Лада Нива. Като граждански проект самолета е мъртъв, още преди да се роди.
Това означава едно – ще се разчита единствено на поръчките на правителството/военните.
По руските форуми се коментира, че поне 2 бройки, ще за за Путин (замяна на настоящите Ил-96-300), тъй като няма да се допусне за правителствена машина дори CR-929 (заради участието на китайците в проекта). Логиката е подобна и за машини, предназначени за МЧС и военните.
Освен това отделените първоначално 1,32 милиарда рубли най-вероятно няма да стигнат доникъде и вече се говори за 4,5 милиарда за разработка.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3477
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Сеп 2019, 12:52

Archer написа:
10 Юни 2019, 17:28
Не взаимни руско-китайски проекти - пет пари не дават за тях.
Не е точно така, взаимно правят заместник на Ми-26.
Ако говориш за това (https://ria.ru/20190905/1558325188.html) ето какво е развитието на нещата или поне какво пишат руснаците по техните форуми:

".....Табуреткин (сердюков) уже продает ветолеты с пд12 , так что вопросы к нему"
"Это какие такие? Если вы про "китайский тяжелый" так там китайцы консервативно выбрали уже существующий украинский (а в перспективе китайский) Д-136"
"Так никто и не сомневался.
Просто где-то с полгода назад, табуреткин в интерьвью рассказывал что уже почти уговорили на пд12 , опытный образец которого будет готов к (или в - не вспомню) 2020 году....."

С една дума - отсега се ръфат за двигателите.
Руснаците настояват за дериват на руските ПД-14 (така наречения ПД-12), китайците - покитайчен украинец :lol:
Ще видим какво ще излезе.....
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3477
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 23 Сеп 2019, 10:33

DL CEO (Ed Bastian) – SkyTeam (ST) се провали в опитите си предостави на превозвачите-членове, както и на лоялните пътници пътници някакви предимства

https://viewfromthewing.com/2019/09/19/ ... -carriers/

Изображение

Делта (DL) не за първи път се оплакват от алианса, чийто съоснователи са. Преди години имаха остър конфликт с Аерофлот (SU). FF (Frequent Flyer) програмите на двата превозвача бяха свързани, но SU изпнолзваше друга методика за бонус точки, която даваше предимства на неговите пасажери, тоест пътниците на руския превозвач се нуждаеха от много по-малко усилия, за ползват ъпргрейд при полети с DL, отколкото лоялните пасажери на самия американски превозвач. Делта обвини SU и в друг грях – докато самата тя стриктно продаваше билети от Ню Йорк до Москва само за пряката линия на Аерофлот, руснаците игнорираха трасконтинеталните полети на DL до по-малки американски градове чрез трансфери през Париж и Амстердам (европейски хъбове на DL), като гледаха да запълнят собствените си самолети по линията SVOJFK.

DL явно е решила да се спасява поединично, защото макар и да не излиза от алианса, отдавна възприе политиката на JV полети и с АК, членове на други алианси (Star Alliance и One World). И макар, че това се знае от години, Ed Bastian за първи път наплю в прав текст SkyTeam.

Някои предричат, че това е началото на края на алианса. Делта не са единствените недоволни, хапливи коментари са чувани и от Air France/KLM, Virgin Atlantic и Alitalia. В повечето случаи оплакванията са, че от алианса имат полза основно малки членове като TAROM, докато големите превозвачи не печелят почти нищо.


Japan Air Lines (JL) показа освежената си бизнес класа, която ще бъде монтирана само на 13 броя 77W (бордовете, които летят до JFK и LHR).

Изображение

Изображение

Изображение

Останалите 77W летят до дестинации с по-малък обем премиум деманд и ще останат със стария продукт.

Изображение

JL подчертава, че това не е изцяло новия продукт (който готвят от години), а само фейсфилт на стария.
Новия, който ще бъде стартиран с влизане в експлоатация на А350-1000 предназначени за long haul опериране (а също ще бъде инсталиран и на вече получените TransCon опериращи 787) ще бъде много по-"хай"


Изображение

Японците обаче са преценили за нецелесъобразно монтирането му и на 77W, тъй като последните поетапно ще бъдат пенсионирани.


Същевременно конкурентните им на местна почва All Nippon (NH) не спят и презентираха 4-класната конфигурация с които ще бъдат екипирани 12 броя 77W

First Class "THE Suite"

Изображение

Business Class "THE Room"

Изображение

Premium Economy and Economy Class seats.

Изображение

Изображение

https://www.youtube.com/watch?v=QXGRW2oyl7Y

Ще бъдат „пипнати“ също IFE, както и кетъринга.

NH обаче веднага беше повсевместно разкритикувана за твърде малката разлика между F (First) и C (Bizz) класите, което до голяма степен обезмисля съществената разлика в цените на продуктите. Все пак двупосочен полет JFKNRT първа класа струва EUR 21.638, докато бизнес – „само“ EUR 5418. Колкото и богат да си…..тези EUR 16.265 разлика трябва да има за какво да ги дадеш. JL в случая са вложили повече усилия и F класата обикновено е дефинирана като „зашеметяваща“, особено ще се касае кетъринга и amenity kit.


Борбата между двата Японеца (JL и NH) със сигурност ще бъде титанична. Последните 10 години JL поизгуби позиции в пазарната битка, а NH е и със сигурност в по-добро финансово състояние. За това без съмнение допринася и факта, че NH засега успява да продаде повече премиум места, отколкото конкурента си.
Изхода обаче трудно може да се прогнозира. JL е амбициран да си възвърне славата от 70-те и 80-те и инвестира доста в начинанието си.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани