Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2926
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 13 Май 2019, 19:30

pnp5q написа:
11 Май 2019, 09:32
Една малка подробност от кухнята на SSJ100 - отпреди шест години (рус.) - авторът на блога коментира снимка от похвална статия за производственото предприятие, представяща множество проводници в самолета - вчесани, оплетени, укрепени... и един убоен коментар заедно с предхождащия го:
"Трябва да се "научи" проводника да индикира мястото, където е термично или механически повреден. Тесните места ще се видят още в началото на експлоатацията."
"Няма какво да се "учи", просто сложете инфрачервени очила." :!:
Коментари на самите руснаци между другото доста. Ето още един:

Наши инженеры, которые занимались обслуживанием опытных образцов и бывали на заводе в Комсомольске-на-Амуре, рассказывали, как вопреки немецким инструкциям, высокоточному оборудованию, местные рабочие кувалдой вгоняли двигатели на место, криво и косо, по принципу "и так сойдёт".
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2926
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Май 2019, 11:47

https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=ibu4z35BIRY

Появи се и ново видео (друг ракурс) на злощастното кацане:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=41&v=gkNoLSrzTQ8

И друг пример със счупен main landing gear, този пък със самолет на Якутия
Прикачени файлове
480611_big_a4cb1dc37b.jpg
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2106
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 15 Май 2019, 16:47

Кофти работа...
Интересно какво казва "руководство летной эксплуатации" относно "козление"-то. Най - късно на втория път избора общо взето се свежда до оставане във въздуха или катастрофа.
Строши-пилот :mrgreen:

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 3905
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 15 Май 2019, 16:56

https://www.youtube.com/watch?v=epKrA8KjYvg

Наскоро бях търсил нещо и ми изскочи едно старо, но впечатляващо видео на кацане с дефектен преден колесник, та не се сдържам и го пускам.

JetBlue Flight 292, самолетът е Airbus A320-232 със 140 пътници и шест души екипаж, а датата - 21-и септември 2005 г.
Самолетът е кръжал повече от два часа за да изгори горивото, защото този модел не може да изхвърля гориво.

Колесникът след кацането:

Изображение
∙ Агрессивная израильская военщина грубо проигнорировала несокрушимую мощь русского оружия.∙

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6063
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 15 Май 2019, 17:02

Аз пак не разбрах, защо беше този голям подскок. Поне на това видео свцвижда, че вертикалната скорост не е чак толкова голяма и захода не е прекалено кос.

Радвам се че очевидците казаха, че никой не отварял да си вади багажа и да блокира изходите. Просто багажа се е изсипал при кацането.

И ще е странно ако проблема е в основните стойки. Все пак руснаците произвеждат колесниците за далеч по тежките самолети на Боинг. Или поне по едно време ги произвеждаха. Може да е конструктивното закрепване на колесника към самолета?

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2106
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 15 Май 2019, 17:18

При такива изплющавания като на видеото, колесникът е почти вън от съмнение.
Само на мен ли ми се вижда на забавения каданс, че преди първото опиране доста силно притеглят?
Строши-пилот :mrgreen:

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 3905
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 19 Май 2019, 19:27

В Ульяновске у SSJ-100 при взлете отказала гидросистема, сообщил источник
РИА Новости написа:Самолет "Аэрофлота" Sukhoi Superjet 100 рейсом Ульяновск - Москва прервал взлет из-за отказа гидросистемы, сообщил РИА Новости источник в аэропорту. По словам собеседника агентства, воздушное судно прервало взлет на скорости 55 километров в час.
∙ Агрессивная израильская военщина грубо проигнорировала несокрушимую мощь русского оружия.∙

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6063
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 20 Май 2019, 00:05

EddieBG написа:
19 Май 2019, 19:27
В Ульяновске у SSJ-100 при взлете отказала гидросистема, сообщил источник
РИА Новости написа:Самолет "Аэрофлота" Sukhoi Superjet 100 рейсом Ульяновск - Москва прервал взлет из-за отказа гидросистемы, сообщил РИА Новости источник в аэропорту. По словам собеседника агентства, воздушное судно прервало взлет на скорости 55 километров в час.
Вчера руснаците обявиха неофициално, но от официалният разследващ орган, че виновен е екипажа и мистичната светкавица. Подробности, като това, че цялата помощна електроника и комуникации излизат от строя, секунди след излитане, че изглежда самолета има структурни проблеми при твърдо кацане и ниската готовност на аварийните служби, ще ги сметем под килима. Никой не е очаквал нищо друго:


http://aeropress-bg.com/news/civil-avia ... ят-въпроси

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2106
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 20 Май 2019, 15:20

Хм, действително от момента на подаване на аварийния сигнал до момента на опиране на самолета минават почти четири минути и аварийните служби са проспали работата. Другото което ме впечатли - командира макар и с доста часове има ATPL от по-малко от година, а втория пилот въобще е само с CPL и с няма и осемстотин часа...
Добре дошли в света на съвременната пътническа авиация, в която е много вероятно някой от пилотите Ви да е прекарал по-малко време във въздуха, отколкото Вие в четене на форума :roll:
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6063
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 20 Май 2019, 16:22

Bruchpilot написа:
20 Май 2019, 15:20
Хм, действително от момента на подаване на аварийния сигнал до момента на опиране на самолета минават почти четири минути и аварийните служби са проспали работата. Другото което ме впечатли - командира макар и с доста часове има ATPL от по-малко от година, а втория пилот въобще е само с CPL и с няма и осемстотин часа...
Добре дошли в света на съвременната пътническа авиация, в която е много вероятно някой от пилотите Ви да е прекарал по-малко време във въздуха, отколкото Вие в четене на форума :roll:
Гледах интервю с пилот в малка под-изпълнителска американска авиокомпания. Човека буквално каза: "Когато ме направиха капитан на няколкостотин летателни часа, мен самият ме хвана страх!"

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2106
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 20 Май 2019, 21:07

То си е за страх работата :) Както е тръгнало нищо чудно да се стигне до момента, в който за шофьор на автобус да се изисква по-дълъг стаж отколкото за втори пилот на пътнически самолет (това е гаден майтап де :mrgreen: ).
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6063
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 20 Май 2019, 21:36

Bruchpilot написа:
20 Май 2019, 21:07
То си е за страх работата :) Както е тръгнало нищо чудно да се стигне до момента, в който за шофьор на автобус да се изисква по-дълъг стаж отколкото за втори пилот на пътнически самолет (това е гаден майтап де :mrgreen: ).
То както е тръгнало, автипилотите е много по-вероятно да заместят пилотите, отколкото шофьорите на автобус. Все пак на 10 км. височина няма сложни кръгови движения и кръстовища с 4 стопа. :)

Hawkeye
Редовен потребител
Мнения: 134
Регистриран на: 01 Окт 2016, 10:57
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Hawkeye » 20 Май 2019, 23:13

В Аерото са публикували интересна статия по темата. Но за жалост не бих казал, че ми достигат знанията за гражданската авиация, хеле пък в Русия, за да мога да оценя колко е меродавна. Форумните експерти в областта какво мислите?

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2026
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 20 Май 2019, 23:43

Hawkeye написа:
20 Май 2019, 23:13
В Аерото са публикували интересна статия по темата. Но за жалост не бих казал, че ми достигат знанията за гражданската авиация, хеле пък в Русия, за да мога да оценя колко е меродавна. Форумните експерти в областта какво мислите?
Аналогично (за недостатъчните познания), но статията я четох още преди седмица или когато там излезе. Съдейки по коментарите на доста места в рунета + други статии по темата след инцидента, по-скоро е меродавна. Системата като цяло била пълна ж*па, както се изразиха някои и всичко произлизало от там - важното било всичко да е добре на хартия.

За РЖДто им обаче мога да кажа от личен опит. Изключително позитивна промяна в последните 10+ години. Разликата между преди 15 години и сега пък е изобщо като небето и земята. Та там са стриктни вече наистина.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6063
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 20 Май 2019, 23:49

Hawkeye написа:
20 Май 2019, 23:13
В Аерото са публикували интересна статия по темата. Но за жалост не бих казал, че ми достигат знанията за гражданската авиация, хеле пък в Русия, за да мога да оценя колко е меродавна. Форумните експерти в областта какво мислите?
Четох днес статията и ми се видя доста крайна. Примерно дума не се обелва за пилоти спасили пътниците, или самолета въпреки сериозни откази. А такива случаи в РФ има, заради остарялата съветска техника. Сещам се за поне два скорошни случая с Ту-154М на почти пълен отказ на системте за управление. Пилотите управялваха с тягата на двигателите. Иначе според тази статия, повсеместно руските пилоти са некви алкохолни петна с нулева самодисциплина. Ами голяма част от руските пилоти са бивши военни и са научени баш на самодисциплина.

Може и да има доста вярно в написаното. Обаче така поднесено малко ми прилича на кампания за защита на творението на Сухой. Та чак се прибягва до руската народопсихология, като арумент. Обаче - определено интересно за четене. Нищо против автора, може да пише и поставя интересна гледна точка.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2026
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 21 Май 2019, 00:44

Amazon написа:
20 Май 2019, 23:49
Примерно дума не се обелва за пилоти спасили пътниците, или самолета въпреки сериозни откази.
Доста рядко на фона на инцидентите, където заради екипажа некритични откази водят до жертви.
Amazon написа:
20 Май 2019, 23:49
А такива случаи в РФ има, заради остарялата съветска техника. Сещам се за поне два скорошни случая с Ту-154М на почти пълен отказ на системте за управление. Пилотите управялваха с тягата на двигателите.

Само 5% от пътниците се превозват на "остаряла съветска техника" като Ан, Ту и Як. Останалите 95% са на нова, основно западна.
Amazon написа:
20 Май 2019, 23:49
Иначе според тази статия, повсеместно руските пилоти са некви алкохолни петна с нулева самодисциплина.
Звучи пресилено, но сериозни проблеми си има. Важно е да се отбележи, че обсъждаме състоянието на вътрешните руски полети. А ако поразровим кой и как лети на тях - ами проблеми има. Едната катастрофа с жертви последните години е защото капитана е бил пиян - представи си системата за контрол каква е щом са му дали да излети в такъв вид.

Най-опитните пилоти вече не летят за руски АК. Китай в частност и като цяло азиатски АК ги търсят много и им предлага до 2-3 пъти по-високо заплащане в сравнение с руските АК, а те от своя страна въпреки увеличенията не могат да конкурират така със заплатите. Та най-опитната част е "избягала" (макар много да продължават да живеят в Русия, просто летят за чужди АК). Най-опитните от останалите са на международните рейсове, които са по-престижни и по-добре заплатени, следвани от дългите вътрешни полети. Най-зле заплатени и непристижни са вътрешните рейсове на къси разстояния. Те от своя страна се делят на такива, които се изпълняват с Airbus и Boeing и такива, които са на SSJ-100, Ан-148, ATR-72 и тн. Последните по разбираеми причини са последна дупка на кавала и там има два вида пилоти:
- такива от по-горна категория, които са наказани и заточени на такива полети временно (примерно година, две и тн)
- такива, които не ги вземат в "по-горните категории" и по някакви причини са най-лошите пилоти, които имат

И точно от последните в комбинация със системата за подготовка и контрол идва проблема - минимума е много нисък, което се изражда в показатели на безопасност по-зле от Африка (като инциденти и жертви на определен брой полети). Примерно ето жертвите от 2010 насам, които са настъпили само и единствено на вътрешни руски линии (тоест за тях отговарят единствено руснаци - от обслужването до пилотирането):
- 2019 - SSJ-100, Aeroflot, 41 жертви.
- 2018 - Ан-148, Саратовские авиалинии, 71 жертви.
- 2013 - Boeing 737, Татарстан, 50 жертви.
- 2012 - ATR-72, Utair, 33 жертви.
- 2011 - Як-42 с хокейния отбор, 44 жертви.
- 2011 - Ту-134, RusAir, 47 жертви.
- 2010 - Ан-24, Katekavia, 11 жертви.

Общо 297 жертви в 7 катастрофи за периода. И то без да броим музикантите във военния самолет, катастрофата на МЧС, както и други самолети, които просто са се разбили на територията на Русия като примерно самолета с полския президент или Боинга на Дубай.

Това в сравнение със САЩ и Европа е просто ужасяващо. В Китай също като САЩ от 2010 насам няма нито една сериозна катастрофа с голям брой загинали. В Азия като цяло е значително по-добре - замисли се, даже индийските авиокомпании (а както знаем процента катастрофи при индийсктие ВВС е просто пословичен) стигат да катастрофи много по-рядко, а колко пътника се превозват в Азия и колко в Русия (където все още РЖД е по-популярно) ... Та като рейтинг на сигурност (брой жертви и изобщо инциденти, но без жертви, които влизат в статистика на милион пътника май беше) са дори след Африка. Това безусловно е проблем, който вече дълги години замазват и не предприемат нищо сериозно. Докато не променят нещо доста сериозно, което да повиши нивото и контрола в сегмента, който обсъждахме - трагичната статистика ще си продължава.

Аз честно си признавам, че последния път (преди месец) в Русия предпочетох една нощ във (луксозен) влак вместо кратък вътрешен полет. На фона на кофти статистиката им нещо хич не ми се качваше на вътрешен полет, макар да имаше опция и с 737 на Победа (лоукостъра на Аерофлот). И хич не съм единствен - не е кой знае колко високо доверието, особено последните 2 години, когато пак започнаха да стават гафове).

Amazon написа:
20 Май 2019, 23:49
Ами голяма част от руските пилоти са бивши военни и са научени баш на самодисциплина.
Може и да те изненадам, но бившите военни пилоти там много рядко и трудно стигат до пилотската кабина в ГА без връзки. АК си вземат такива, които са летели в транспортната авиация, другите (бойните) ги режат, защото реагирали много непредвидимо и "грешно" при извънредни ситуации, което било твърде голям риск.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6063
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 21 Май 2019, 02:35

Sharana написа:
21 Май 2019, 00:44
Аз честно си признавам, че последния път (преди месец) в Русия предпочетох една нощ във (луксозен) влак вместо кратък вътрешен полет. На фона на кофти статистиката им нещо хич не ми се качваше на вътрешен полет, макар да имаше опция и с 737 на Победа (лоукостъра на Аерофлот). И хич не съм единствен - не е кой знае колко високо доверието, особено последните 2 години, когато пак започнаха да стават гафове).
Малко О.Т. обаче от приятели руснаци знам, че "луксозен" билет във влак, особено Москва-Питер било нещо запомнящо се. Какъв самолет, какви пет лева, като си попаднал в Ориент Експрес? Дори било по-готино от експресният(имали си построени от испанците "влак стрела" по този маршрут).

Останалото не го коментирам. Явно си запознат с проблема и не е от вчера.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2026
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 22 Май 2019, 20:53

Ето това е доста страшно. Даже на симулатора не са упражнявали управление при Direct mode - просто го нямало в методичката :shock:
Само на теория са били запознати научавайки ръководството за експлуатация на SSJ 100 в случая...
...

В распоряжении «Фонтанки» оказались документы, по которым тренировали Дениса, Максима и других пилотов летного отряда «Сухой Суперджет 100» авиакомпании «Аэрофлот». «Методические материалы по тренировке и проверке пилотов на комплексном пилотажном тренажёре RRJ-95 (другое название «Сухого Суперджета 100». – Прим. "Фонтанки")» подписаны заместителем генерального директора – лётным директором ПАО "Аэрофлот – Российские авиалинии" Игорем Петровичем Чаликом. Они охватывают период подготовки пилотов с июля 2016 года по июнь 2019 года.

В них перечислены все типы ситуаций, которые в течение многих часов отрабатываются на комплексном тренажере. Он полностью имитирует кабину самолета этого типа со всеми системами и особенностями управления в разных режимах и при различных отказах. Ни в одном из документов по тренажерной подготовке нет упоминания об отработке управления самолетом «Сухой Суперджет 100» в Direct mode, когда пилоты остаются без помощи всех автоматических систем. Подлинность документов и отсутствие тренажерной подготовки к управлению в Direct mode «Фонтанке» подтвердили пилоты летного отряда «Сухой Суперджет 100» авиакомпании «Аэрофлот».

«Ситуация такая, что авиакомпания рекомендует максимально использовать автопилот, – рассказал «Фонтанке» командир воздушного судна «Сухой Суперджет 100» авиакомпании «Аэрофлот», попросивший не указывать его имя и фамилию. – При этом пилотирование в Direct mode, самом сложном режиме без автоматической системы защиты и помощи, вообще не включено в программу подготовки на тренажере и даже не преподается на этапе переучивания на этот тип. Особенности управления упоминаются в документах, но без отработки на практике эти знания ни о чём. Представьте, что человеку, который никогда не водил машину, сказали бы: «Эта педаль – газ, эта – тормоз, чтобы повернуть – крути руль», а потом без практики выпустили бы на оживленный перекресток с многополосным движением. Здесь похожая ситуация».

При этом время на тренажерах для авиакомпании стоит дорого, говорят собеседники «Фонтанки». Количество часов подобрано с учетом отработки только заявленных в программе подготовки процедур. «В году у нас всего две сессии на тренажерах, когда мы должны успеть всё отработать и сдать все зачеты инструктору, – рассказал «Фонтанке» пилот самолета «Сухой Суперджет 100» авиакомпании «Аэрофлот», которому удалось выйти за рамки стандартной программы подготовки – Обычно времени ни на что другое не хватает, хотя исключения бывают».

По его словам, если пилоты успели всё сдать, а «у инструктора вдруг хорошее настроение», то они могут попросить его показать что-нибудь за пределами стандартной программы. Например, пилотирование в Direct mode.

«Впрочем, атмосфера на сессии к этому совсем не располагает, там главная цель как для инструктора, так и для пилотов – чтобы все зачеты были сданы, – рассказал пилот «Аэрофлота», – поэтому такой возможностью пользуются немногие, в нашем летном отряде я знаю лишь несколько человек. Однажды инструктор показал мне, как управляется самолет в Direct mode. Это очень сильно отличается от управления в Normal mode. Самолет становится очень чувствительным к любому отклонению ручки управления. Например, неосторожным движением можно заложить очень большой крен, никакой защиты ведь нет. Поэтому управлять нужно очень осторожными движениями, незначительно отклоняя ручку управления. Причем с ростом скорости эта чувствительность сильно увеличивается. Это очень неудобный режим».

Как говорят пилоты «Аэрофлота», особых нареканий к «Суперджету» у них нет. С самолетом случаются отказы различных систем, но такое бывает и с другими типами воздушных судов. «Вот, например, с самарским рейсом 13 мая произошла разгерметизация. Бывает такое, что уже заберешься на эшелон, а потом у компьютера мозги сглючат и он откроет все клапаны на сброс давления, – рассказал командир «Суперджета» авиакомпании «Аэрофлот». – Случаются и полеты в Direct mode, хоть мы их и не отрабатывали. Причем не так уж и редко. Этой зимой, помню, таких случаев где-то семь было».
...
https://bmpd.livejournal.com/3651698.html

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2106
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 22 Май 2019, 21:40

Леле, на шеф пилота сигурно ще му резнат зелката... :?
Строши-пилот :mrgreen:

Hawkeye
Редовен потребител
Мнения: 134
Регистриран на: 01 Окт 2016, 10:57
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Hawkeye » 23 Май 2019, 11:01

Мерси за коментарите, определено ми помага да поставя статията в контекст.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2926
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 23 Май 2019, 14:24

Обаче така поднесено малко ми прилича на кампания за защита на творението на Сухой
Вече едва ли има смисъл да си правят труд. Самите руснаци често вече го наричат по форумите си и в тубата „говн@джет”. И ако преди като по команда някои участници скачаха на барикадата да го защищават, сега или са измрели, или си мълчат.
Доста рядко на фона на инцидентите, където заради екипажа некритични откази водят до жертви.
+1
След катастрофата в Иркутск разследващите се хванаха за главата при прослушването на разговорите в кабината. И иде реч за дългогодишни, много опитни пилоти. Версията която пуснаха за медиите, е разбира се редактирана (бели петна на много места), за да не се чува изобилието на нацензурни изрази и псувни.
Само 5% от пътниците се превозват на "остаряла съветска техника" като Ан, Ту и Як. Останалите 95% са на нова, основно западна.
Вече дали са и 5%
Да, по вътрешните може би.
Едната катастрофа с жертви последните години е защото капитана е бил пиян
Всъщност, в SU (Аерофлот) S7 (Сайбериъ) нещата са може би най-добре. За някои от по-малките АК обаче се писаха потресаващи неща – случвало се е пилоти буквално да пропуснат задължителния чекинг при излитане.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6063
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 23 Май 2019, 16:16

Sharana написа:
21 Май 2019, 00:44
Само 5% от пътниците се превозват на "остаряла съветска техника" като Ан, Ту и Як. Останалите 95% са на нова, основно западна.
Да, но според твоята информация 5 от 7 катастрофи са с руски/съветски самолети. Значи излиза, че 5% от полетите дават 71% от трагедиите. Коато отказите с руските самолети са толкова много, то няма значение колко малък процент от общите превози са. Примерите за които писах, с двата отказа на управлението също са с Ту-154. А катастрофите с полският президент и катастрофата от 2016-та също са със съвестки самолет, втората е и с руски екипаж. Обаче трудно всичката тази лудница можем да я припишем само на пилоите.
Sharana написа:
21 Май 2019, 00:44
Само 5% от пътниците се превозват на "остаряла съветска техника" като Ан, Ту и Як. Останалите 95% са на нова, основно западна.

- 2019 - SSJ-100, Aeroflot, 41 жертви.
- 2018 - Ан-148, Саратовские авиалинии, 71 жертви.
- 2013 - Boeing 737, Татарстан, 50 жертви.
- 2012 - ATR-72, Utair, 33 жертви.
- 2011 - Як-42 с хокейния отбор, 44 жертви.
- 2011 - Ту-134, RusAir, 47 жертви.
- 2010 - Ан-24, Katekavia, 11 жертви.

Общо 297 жертви в 7 катастрофи за периода.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2026
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 23 Май 2019, 23:50

Amazon написа:
23 Май 2019, 16:16
Sharana написа:
21 Май 2019, 00:44
Само 5% от пътниците се превозват на "остаряла съветска техника" като Ан, Ту и Як. Останалите 95% са на нова, основно западна.
Да, но според твоята информация 5 от 7 катастрофи са с руски/съветски самолети. Значи излиза, че 5% от полетите дават 71% от трагедиите. Коато отказите с руските самолети са толкова много, то няма значение колко малък процент от общите превози са. Примерите за които писах, с двата отказа на управлението също са с Ту-154. А катастрофите с полският президент и катастрофата от 2016-та също са със съвестки самолет, втората е и с руски екипаж. Обаче трудно всичката тази лудница можем да я припишем само на пилоите.
Sharana написа:
21 Май 2019, 00:44
Само 5% от пътниците се превозват на "остаряла съветска техника" като Ан, Ту и Як. Останалите 95% са на нова, основно западна.

- 2019 - SSJ-100, Aeroflot, 41 жертви.
- 2018 - Ан-148, Саратовские авиалинии, 71 жертви.
- 2013 - Boeing 737, Татарстан, 50 жертви.
- 2012 - ATR-72, Utair, 33 жертви.
- 2011 - Як-42 с хокейния отбор, 44 жертви.
- 2011 - Ту-134, RusAir, 47 жертви.
- 2010 - Ан-24, Katekavia, 11 жертви.

Общо 297 жертви в 7 катастрофи за периода.
Петте процента са сравнително нови данни - 2017 или нещо такова ми се върти из главата. След въпросните катастрофи 2010-2011 беше значително ускорен процеса по извеждането от експлоатация на въпросните машинки. И Ан-148 не е стар съветски самолет :)

jordani
Редовен потребител
Мнения: 191
Регистриран на: 14 Май 2018, 19:28
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от jordani » 24 Май 2019, 00:15

Almasy написа:
23 Май 2019, 14:24
Обаче така поднесено малко ми прилича на кампания за защита на творението на Сухой
Вече едва ли има смисъл да си правят труд.
Никой не си прави труд. Просто винаги досега вината е приписвана на пилотите по традиция. Иначе трябва да е на производителя (държавен) или на превозвача (пак държавен). А пилотите без друго обикновено са загинали.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2926
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 25 Май 2019, 10:15

jordani написа:
24 Май 2019, 00:15
Никой не си прави труд
Ами ти всъщност казваш това, което и аз. Явно не си ме разбрал.

Публикация във Flight Int. по повод катастрофата на SVO. Има и други интересни неща за гражданската авиация.
Прикачени файлове
28May - 3June Flight International.pdf
(15.46 MiB) 0 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани