Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
pnp5q
Редовен потребител
Мнения: 1168
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 13 Апр 2019, 13:04

Кацане в Куинсленд (аз, дет не съм летяла, съм потресена до дъното на петите)

https://i.forfun.com/ju9snv4d.mp4
Кто к нам с мечом придет, того проще застрелить.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2801
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 13 Апр 2019, 14:24

pnp5q написа:
13 Апр 2019, 13:04
Кацане в Куинсленд (аз, дет не съм летяла, съм потресена до дъното на петите)

https://i.forfun.com/ju9snv4d.mp4
Е, що пък си толкова потресена :roll:
То кацането в Инсбрук не е много по-различно.
BTW, доста е ускорен кадъра.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5774
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 13 Апр 2019, 17:32

pnp5q написа:
13 Апр 2019, 13:04
Кацане в Куинсленд (аз, дет не съм летяла, съм потресена до дъното на петите)

https://i.forfun.com/ju9snv4d.mp4
Изправи ми се косата.

П.П. Никога не си се качвала на самолет?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2801
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Апр 2019, 22:15

MAX-серията за момент беше възвърнала мястото на Боинг при тяснофюзелажните, но след тези катастрофи, неадекватната, дори "жестока" реакция на Боинг след първата катастрофа и компроментирането на FAA проекта се е запътил към киреча.
MAX-серията за нито един момент не е върнала мястото на Boeing в NB сферата.
MAX`а и преди катастрофите се продаваше по две единствени причини – първата, огромните отстъпки, които правеше Boeing и втората – невъзможността на Airbus да осигури прилични дати на доставки за нови клиенти на NEO.
Общо взето MAX vs NEO е това, което беше 777 vs 340.
Б777 практически остана сам в класа си и е прекрасен самолет - чисто статистически, най-сиурният и икономичен голям самолет строен някога.
За сам в класа (особено в новите варианти, най-вече 779) съм съгласен. За сигурен – също. Както и прекрасен. Обаче за най-икономичен – ама въобще.
77W e далеч под 388. Дори за 779 предварително обявените характеристики са подобни на тези на 388, което обаче ще трябва да се докаже на практика.
Обаче само той не е достатъчен, да влачи тази чудовищно голяма и знакова за САЩ компания.
Ами продажбите му тръгнаха вече доста добре (след „смъртта“ на 388). Но да – една програма не е достаъчна. Има и друга обаче - 787.
Това което трябваше да е флагмана и иноватор - 787 се продава, но не е фурор. Много страда от конкуренцията на еърбъският си духовен събрат - А350, и от новият А330Neo.


Абе чак толкова не е загазил. Не знам защо продължаваш да смяташ 787 за не особено успешна програма. В днешно време, той е много по голям коз за Boeing, отколкото 77Х. Вярно, изказваме само мнения, но моето е, че 787 е доста универсален самолет, докато 778 и 779 – нишови. На всичко отгоре – не баш state of art. Да, поръчаха го Emirates, British, ANA и Lufthansa, но други много сериозни превозвачи (твърди фенове на 77W), не щат и да чуят за 77Х, включая американската "света троица" - American, Delta и United.
В крайна сметка ако Боинг не изпоуволнят алчните си мениджъри и част от азиатските инженери, краят се вижда. В крайна сметка Еърбъс ще купят гражданската дивизия на Боинг, ще запазят 777 и ще изхвърлят всичко останало, включая 787. Ще запазят и производствената база, разбира се. И ще имаме един монополист на пазара на раждански самолети от среден и висок клас.
Еееее, стига де. Ама сериозно ли го мислиш :o
Уверявам те – изобще не е зазлял чак толкоз Боинг. Особено ако говорим за печалби.
Положението не е чак толкова катастрофално
Определено подкрепям Skoda в случая.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

feetDry
Редовен потребител
Мнения: 9
Регистриран на: 04 Ное 2017, 14:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от feetDry » 15 Апр 2019, 00:07

Предварителен доклад за Ethiopian B38M
Вижда се че пилотите са оценили много добре ситуацията и са действали адекватно. Май проблема ще се окаже и в процедурата за ръчно тримване по-точно защо не са налконили носа надолу за да намалее напрежението върху стабилизатора и да могат да тримнат.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2801
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Апр 2019, 10:43

Първият A321NeoLR е доставен на TAP Portugal

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дългообхватната версия на A321Neo все повече набира скорост. Тя е предназначена за "тънки" TRANCON маршрути, тоест за дестинации с по-нисък деманд или за сравнително не толкова големи АК

Изображение


TAP Portugal, които са много силни на пазара в Бразилия (логично), естествено ще лети до GIG (Рио), GRU (Сау Паулу), SSA (Салвадор-Бая) и REC (Ресифи) със поръчаните 339 (330-900Neo), първия от които също вече получи, но за дестинации като MAO (Манаус) и BEL (Белем) 339 се явява с твърде голям капацитет, докато 321NeoLR пасва идеално.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1998
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 18 Апр 2019, 14:39

Ако правилно помня имаше въпрос за американския пазар по-назад в темата и колко са Еърбъсите и Боингите.
http://www.fi-aeroweb.com/US-Commercial ... Fleet.html

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1998
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 18 Апр 2019, 20:35

@Almasy Я, изненада :shock: SSJ-75 не бил 75 местен, както се писа по-рано....

Самолет SSJ-75 будет разработан к 2024 году
По словам Бочарова, проект SSJ-75 - это проект импортозамещенного самолета, а не укороченного лайнера на 75 мест. В базовой версии самолета Sukhoj Super Jet - 98 кресел.

"Он - самолет - не строился под 75 кресел, это условное название. Он (с самого - прим. ТАСС) начала был импортозамещенный. Мы самую главную развилку прошли в конце прошлого года: он будет (создаваться с двигателем - прим. ТАСС) SaM-146 локализованным или с новым двигателем ПД-8. Проект SSJ-75 это и есть импортозамещенный самолет, это не 75 кресел", - объяснил Бочаров.

По словам Бочарова, одновременно с импортозамещением компонентов в SSJ будут также решаться и другие проблемы самолета, в том числе по надежности систем и поддержанию летной годности.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2801
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 18 Апр 2019, 21:41

Sharana написа:
18 Апр 2019, 20:35
@Almasy Я, изненада :shock: SSJ-75 не бил 75 местен, както се писа по-рано....
Правилно казуваш Шаране - "както се писа по-рано".
Аман от малоумни писания (без да я нам куя таз нова звезда Бочаров).
Да го питам аз първо тоз хубостник, базата 100-95 колко местна е аджеба?
Разбирателя за стандартна конфигурация ли говори или за максимална плътност (economy only)?
Откоги се пръкна ПД-8, при положение, че една друга база - ПД-14 все още дори не е сертифицирана? Къде отидоха другите, по-рано обявени деривати, че стигнаха чак и до ПД-8? Какво стана с 100R? Какво са обещали на S7, които подписаха MoU именно за SSJ-75, търсейки замяна на своите E170 в капацитет 1 към 1?
Неам време (че и нерви сега - вечер е, и то убава вечер - прибрах се след гаврътване на 3 големи мускатови), утре ще изригна повече, но аман от руски измишльотини, барем поне два пъти едно и също да кажат.
Инак, да - поне едно нящу верно е - абревиатурите не отговарят автоматически на вместимостта - MRJ75 също не е точно 75 местен.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

mishuk
Редовен потребител
Мнения: 29
Регистриран на: 03 Яну 2018, 21:25
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от mishuk » 18 Апр 2019, 22:37

feetDry написа:
15 Апр 2019, 00:07
Предварителен доклад за Ethiopian B38M
Вижда се че пилотите са оценили много добре ситуацията и са действали адекватно. Май проблема ще се окаже и в процедурата за ръчно тримване по-точно защо не са налконили носа надолу за да намалее напрежението върху стабилизатора и да могат да тримнат.


Ако може да не се съглася... Естествено говорителката каза,че пилотите са действали по чек листа и са направили всичко правилно,все пак никой няма да поеме отговорност просто така,с оглед бъдещите съдебни дела. Без да оневиняват Боинг за безумното вграждане на една система,която оказа се не е и дори за предотвратяване на стола,а по съвсем други причини,пилотите на етиопия са оплескали нещата,не спазвайки процедурите. Първо не разпознали некоректно работещия МКАС,въпреки издаденото 3месеца преди това комюнике с ясна система за опознаване на дефекта и ясна процедура на действие. Не казвам че вината е персонално тяхна,възможно е инструкторите и главният пилот да не са провели необходимите действия,но е факт че те диагностицират рънауей стабилизатор,но дори и това,така наречено запаметено действие,не извършват правилно. Имаше едно видео на ментор пилота,което той изтри само след 500 гледания,то показва ясно че при такава скорост,тримването на самолета ръчно е невъзможно ,въпреки това,от излитането,до момента на удара,газта(смешно звучи) е била на 99,7 процента,въпреки индикацийте че превишават допустимата въздушна скорост,те не са спряли автоматичния и настроен за излитане от висока надморска височина ауто тръст. А това са първите две действия и при двете процедури,автопилот оф,автотръст оф. Разбира се много лесно е от дивана да се дава оценка,и аз не мисля че в случая вината е основно тяхна а повече въпрос на авиокомпания и култура на сигурността.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1998
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 19 Апр 2019, 01:58

Almasy написа:
18 Апр 2019, 21:41
Sharana написа:
18 Апр 2019, 20:35
@Almasy Я, изненада :shock: SSJ-75 не бил 75 местен, както се писа по-рано....
Правилно казуваш Шаране - "както се писа по-рано".
Аман от малоумни писания (без да я нам куя таз нова звезда Бочаров).
Да го питам аз първо тоз хубостник, базата 100-95 колко местна е аджеба?
Разбирателя за стандартна конфигурация ли говори или за максимална плътност (economy only)?
Откоги се пръкна ПД-8, при положение, че една друга база - ПД-14 все още дори не е сертифицирана? Къде отидоха другите, по-рано обявени деривати, че стигнаха чак и до ПД-8? Какво стана с 100R? Какво са обещали на S7, които подписаха MoU именно за SSJ-75, търсейки замяна на своите E170 в капацитет 1 към 1?
Неам време (че и нерви сега - вечер е, и то убава вечер - прибрах се след гаврътване на 3 големи мускатови), утре ще изригна повече, но аман от руски измишльотини, барем поне два пъти едно и също да кажат.
Инак, да - поне едно нящу верно е - абревиатурите не отговарят автоматически на вместимостта - MRJ75 също не е точно 75 местен.
Тук се появиха доводи защо е станало така. И разбира се не се е планирало така да се развият нещата, но той чиновника няма как да не ръси глупости у да убеждава, че всичко е според плана :D
https://bmpd.livejournal.com/3614402.html

S7 да го духа в общи линии. На СЛО и МО им е през шмайзера дали е 75 или 100, просто го искат с повече руски части. Та за тях ще се стараят сега, че е по-лесно от препроектирането в по-малка версия.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2801
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Апр 2019, 11:27

Sharana написа:
19 Апр 2019, 01:58
Тук се появиха доводи защо е станало така. И разбира се не се е планирало така да се развият нещата, но той чиновника няма как да не ръси глупости у да убеждава, че всичко е според плана :D
https://bmpd.livejournal.com/3614402.html

S7 да го духа в общи линии. На СЛО и МО им е през шмайзера дали е 75 или 100, просто го искат с повече руски части. Та за тях ще се стараят сега, че е по-лесно от препроектирането в по-малка версия.
С една дума – старата песен на нов глас – иде реч за 100R, който бяха обещали и на Иран.
Уморих се от сагата SSJ – отдавна е бетер мексикански сериал. То не са фантасмагории и небивалици, не е чудо.
Прав беше руския пилот, който написа в мрежата още преди години „У нас опять ВАЗ-2101 получился”. Очевидно следват ВАЗ-2105 и евентуално ВАЗ-2107.
Не си направих труда да напиша, че Interjet канцелира всички недоставени до момента бройки за SSJ, нито че „опечената” сделка с Adria се оказа същия въздух под налягане, както и много други. То няма смисъл вече – очевадно е, че SSJ е непродаваем, каквито и отстъпки да се правят от каталожната му цена.
Всъщност, това вече не е кой-знае каква беда. В смисъл, всички досегашни чужбински продажби (а те са само две – Interjet и CityJet, 3-те бройки за Тайланд въобще не са граждански машини, а за техните ВВС) не само, че не нямаха желания рекламен ефект, но се получи и съвсем обратното – изобилие от черен PR. Да не говорим, че сделките бяха изцяло субсидирани от руската държава и де факто, самолетите бяха подаръци.
След като така ще се пилеят държавни ресурси, както каза Амазон – по-добре да е за руските АК – бъдеще за SSJ на международния пазар така или иначе няма. Пък и ще спестят малко валута за покупка на самолети за вътрешните линии. Да не говорим, че Русия не е затънала в чак в охолство, за да продължава да прави безумни и както стана ясно – абсолютно безмислени „подаръци” на тоя или оня.
Състоянието на сегашния авиопарк е точно толкова безнадеждно, колкото и преди години, тоест нищо не се променя към по-добро. Машините на CityJet са отдавна твърдо на земята, като едната даже е даже отписана от регистъра по незнайно какви причини. Всъщност именно тях Сухой се надяваше да пробута на Adria, но не би.
Повече от половината от самолетите на Interjet също си „почиват” трайно от вече не знам кога. Около една трета от Аерофлот`ските – също. Якутия има 4 машини – 2 от тях летят, 2 – не и то от повече от година, ако не и две.
А като прибавим, че има и 25 новопроизведени бройки (отдавна готови), за които Сухой отчаяно се опитва да намери клиент........Безнадежна работа.
То и летящите....По-долу съм пастнал flight history на борд RA89020. За цяла седмица – общо 7 полета – средно по 1 на ден.....Резил на квадрат.

Инак да поясна.
Сертифицирането на машина за 75 места не означава непременно 75 местна конфигурация на салона, а определен клас вместимост. В този клас е например Е170, на който Embraer решиха да не правят Е2 издание.
Инак по-големите (следващия клас) Е175 и CRJ900, които са сертифицирани за 88-90 пасажера изключително рядко са в high density конфигурация и в над 95% от случаите са с около 76 места, а в някои случаи (при висок процент премиум места) – и значително по-малко.
Прикачени файлове
week ssj.png
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани