Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
pnp5q
Редовен потребител
Мнения: 1278
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от pnp5q » 13 Апр 2019, 13:04

Кацане в Куинсленд (аз, дет не съм летяла, съм потресена до дъното на петите)

https://i.forfun.com/ju9snv4d.mp4
"Это примитивное фейсбучное разделение на своих и чужих ужасно обедняет и играет в пользу бессмысленных людей, которые сами по себе ничего не делают." - П.Лунгин

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3032
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 13 Апр 2019, 14:24

pnp5q написа:
13 Апр 2019, 13:04
Кацане в Куинсленд (аз, дет не съм летяла, съм потресена до дъното на петите)

https://i.forfun.com/ju9snv4d.mp4
Е, що пък си толкова потресена :roll:
То кацането в Инсбрук не е много по-различно.
BTW, доста е ускорен кадъра.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6216
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 13 Апр 2019, 17:32

pnp5q написа:
13 Апр 2019, 13:04
Кацане в Куинсленд (аз, дет не съм летяла, съм потресена до дъното на петите)

https://i.forfun.com/ju9snv4d.mp4
Изправи ми се косата.

П.П. Никога не си се качвала на самолет?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3032
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Апр 2019, 22:15

MAX-серията за момент беше възвърнала мястото на Боинг при тяснофюзелажните, но след тези катастрофи, неадекватната, дори "жестока" реакция на Боинг след първата катастрофа и компроментирането на FAA проекта се е запътил към киреча.
MAX-серията за нито един момент не е върнала мястото на Boeing в NB сферата.
MAX`а и преди катастрофите се продаваше по две единствени причини – първата, огромните отстъпки, които правеше Boeing и втората – невъзможността на Airbus да осигури прилични дати на доставки за нови клиенти на NEO.
Общо взето MAX vs NEO е това, което беше 777 vs 340.
Б777 практически остана сам в класа си и е прекрасен самолет - чисто статистически, най-сиурният и икономичен голям самолет строен някога.
За сам в класа (особено в новите варианти, най-вече 779) съм съгласен. За сигурен – също. Както и прекрасен. Обаче за най-икономичен – ама въобще.
77W e далеч под 388. Дори за 779 предварително обявените характеристики са подобни на тези на 388, което обаче ще трябва да се докаже на практика.
Обаче само той не е достатъчен, да влачи тази чудовищно голяма и знакова за САЩ компания.
Ами продажбите му тръгнаха вече доста добре (след „смъртта“ на 388). Но да – една програма не е достаъчна. Има и друга обаче - 787.
Това което трябваше да е флагмана и иноватор - 787 се продава, но не е фурор. Много страда от конкуренцията на еърбъският си духовен събрат - А350, и от новият А330Neo.


Абе чак толкова не е загазил. Не знам защо продължаваш да смяташ 787 за не особено успешна програма. В днешно време, той е много по голям коз за Boeing, отколкото 77Х. Вярно, изказваме само мнения, но моето е, че 787 е доста универсален самолет, докато 778 и 779 – нишови. На всичко отгоре – не баш state of art. Да, поръчаха го Emirates, British, ANA и Lufthansa, но други много сериозни превозвачи (твърди фенове на 77W), не щат и да чуят за 77Х, включая американската "света троица" - American, Delta и United.
В крайна сметка ако Боинг не изпоуволнят алчните си мениджъри и част от азиатските инженери, краят се вижда. В крайна сметка Еърбъс ще купят гражданската дивизия на Боинг, ще запазят 777 и ще изхвърлят всичко останало, включая 787. Ще запазят и производствената база, разбира се. И ще имаме един монополист на пазара на раждански самолети от среден и висок клас.
Еееее, стига де. Ама сериозно ли го мислиш :o
Уверявам те – изобще не е зазлял чак толкоз Боинг. Особено ако говорим за печалби.
Положението не е чак толкова катастрофално
Определено подкрепям Skoda в случая.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

feetDry
Редовен потребител
Мнения: 9
Регистриран на: 04 Ное 2017, 14:53
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от feetDry » 15 Апр 2019, 00:07

Предварителен доклад за Ethiopian B38M
Вижда се че пилотите са оценили много добре ситуацията и са действали адекватно. Май проблема ще се окаже и в процедурата за ръчно тримване по-точно защо не са налконили носа надолу за да намалее напрежението върху стабилизатора и да могат да тримнат.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3032
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 17 Апр 2019, 10:43

Първият A321NeoLR е доставен на TAP Portugal

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дългообхватната версия на A321Neo все повече набира скорост. Тя е предназначена за "тънки" TRANCON маршрути, тоест за дестинации с по-нисък деманд или за сравнително не толкова големи АК

Изображение


TAP Portugal, които са много силни на пазара в Бразилия (логично), естествено ще лети до GIG (Рио), GRU (Сау Паулу), SSA (Салвадор-Бая) и REC (Ресифи) със поръчаните 339 (330-900Neo), първия от които също вече получи, но за дестинации като MAO (Манаус) и BEL (Белем) 339 се явява с твърде голям капацитет, докато 321NeoLR пасва идеално.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 18 Апр 2019, 14:39

Ако правилно помня имаше въпрос за американския пазар по-назад в темата и колко са Еърбъсите и Боингите.
http://www.fi-aeroweb.com/US-Commercial ... Fleet.html

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 18 Апр 2019, 20:35

@Almasy Я, изненада :shock: SSJ-75 не бил 75 местен, както се писа по-рано....

Самолет SSJ-75 будет разработан к 2024 году
По словам Бочарова, проект SSJ-75 - это проект импортозамещенного самолета, а не укороченного лайнера на 75 мест. В базовой версии самолета Sukhoj Super Jet - 98 кресел.

"Он - самолет - не строился под 75 кресел, это условное название. Он (с самого - прим. ТАСС) начала был импортозамещенный. Мы самую главную развилку прошли в конце прошлого года: он будет (создаваться с двигателем - прим. ТАСС) SaM-146 локализованным или с новым двигателем ПД-8. Проект SSJ-75 это и есть импортозамещенный самолет, это не 75 кресел", - объяснил Бочаров.

По словам Бочарова, одновременно с импортозамещением компонентов в SSJ будут также решаться и другие проблемы самолета, в том числе по надежности систем и поддержанию летной годности.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3032
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 18 Апр 2019, 21:41

Sharana написа:
18 Апр 2019, 20:35
@Almasy Я, изненада :shock: SSJ-75 не бил 75 местен, както се писа по-рано....
Правилно казуваш Шаране - "както се писа по-рано".
Аман от малоумни писания (без да я нам куя таз нова звезда Бочаров).
Да го питам аз първо тоз хубостник, базата 100-95 колко местна е аджеба?
Разбирателя за стандартна конфигурация ли говори или за максимална плътност (economy only)?
Откоги се пръкна ПД-8, при положение, че една друга база - ПД-14 все още дори не е сертифицирана? Къде отидоха другите, по-рано обявени деривати, че стигнаха чак и до ПД-8? Какво стана с 100R? Какво са обещали на S7, които подписаха MoU именно за SSJ-75, търсейки замяна на своите E170 в капацитет 1 към 1?
Неам време (че и нерви сега - вечер е, и то убава вечер - прибрах се след гаврътване на 3 големи мускатови), утре ще изригна повече, но аман от руски измишльотини, барем поне два пъти едно и също да кажат.
Инак, да - поне едно нящу верно е - абревиатурите не отговарят автоматически на вместимостта - MRJ75 също не е точно 75 местен.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

mishuk
Редовен потребител
Мнения: 66
Регистриран на: 03 Яну 2018, 21:25
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от mishuk » 18 Апр 2019, 22:37

feetDry написа:
15 Апр 2019, 00:07
Предварителен доклад за Ethiopian B38M
Вижда се че пилотите са оценили много добре ситуацията и са действали адекватно. Май проблема ще се окаже и в процедурата за ръчно тримване по-точно защо не са налконили носа надолу за да намалее напрежението върху стабилизатора и да могат да тримнат.


Ако може да не се съглася... Естествено говорителката каза,че пилотите са действали по чек листа и са направили всичко правилно,все пак никой няма да поеме отговорност просто така,с оглед бъдещите съдебни дела. Без да оневиняват Боинг за безумното вграждане на една система,която оказа се не е и дори за предотвратяване на стола,а по съвсем други причини,пилотите на етиопия са оплескали нещата,не спазвайки процедурите. Първо не разпознали некоректно работещия МКАС,въпреки издаденото 3месеца преди това комюнике с ясна система за опознаване на дефекта и ясна процедура на действие. Не казвам че вината е персонално тяхна,възможно е инструкторите и главният пилот да не са провели необходимите действия,но е факт че те диагностицират рънауей стабилизатор,но дори и това,така наречено запаметено действие,не извършват правилно. Имаше едно видео на ментор пилота,което той изтри само след 500 гледания,то показва ясно че при такава скорост,тримването на самолета ръчно е невъзможно ,въпреки това,от излитането,до момента на удара,газта(смешно звучи) е била на 99,7 процента,въпреки индикацийте че превишават допустимата въздушна скорост,те не са спряли автоматичния и настроен за излитане от висока надморска височина ауто тръст. А това са първите две действия и при двете процедури,автопилот оф,автотръст оф. Разбира се много лесно е от дивана да се дава оценка,и аз не мисля че в случая вината е основно тяхна а повече въпрос на авиокомпания и култура на сигурността.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 19 Апр 2019, 01:58

Almasy написа:
18 Апр 2019, 21:41
Sharana написа:
18 Апр 2019, 20:35
@Almasy Я, изненада :shock: SSJ-75 не бил 75 местен, както се писа по-рано....
Правилно казуваш Шаране - "както се писа по-рано".
Аман от малоумни писания (без да я нам куя таз нова звезда Бочаров).
Да го питам аз първо тоз хубостник, базата 100-95 колко местна е аджеба?
Разбирателя за стандартна конфигурация ли говори или за максимална плътност (economy only)?
Откоги се пръкна ПД-8, при положение, че една друга база - ПД-14 все още дори не е сертифицирана? Къде отидоха другите, по-рано обявени деривати, че стигнаха чак и до ПД-8? Какво стана с 100R? Какво са обещали на S7, които подписаха MoU именно за SSJ-75, търсейки замяна на своите E170 в капацитет 1 към 1?
Неам време (че и нерви сега - вечер е, и то убава вечер - прибрах се след гаврътване на 3 големи мускатови), утре ще изригна повече, но аман от руски измишльотини, барем поне два пъти едно и също да кажат.
Инак, да - поне едно нящу верно е - абревиатурите не отговарят автоматически на вместимостта - MRJ75 също не е точно 75 местен.
Тук се появиха доводи защо е станало така. И разбира се не се е планирало така да се развият нещата, но той чиновника няма как да не ръси глупости у да убеждава, че всичко е според плана :D
https://bmpd.livejournal.com/3614402.html

S7 да го духа в общи линии. На СЛО и МО им е през шмайзера дали е 75 или 100, просто го искат с повече руски части. Та за тях ще се стараят сега, че е по-лесно от препроектирането в по-малка версия.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3032
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 19 Апр 2019, 11:27

Sharana написа:
19 Апр 2019, 01:58
Тук се появиха доводи защо е станало така. И разбира се не се е планирало така да се развият нещата, но той чиновника няма как да не ръси глупости у да убеждава, че всичко е според плана :D
https://bmpd.livejournal.com/3614402.html

S7 да го духа в общи линии. На СЛО и МО им е през шмайзера дали е 75 или 100, просто го искат с повече руски части. Та за тях ще се стараят сега, че е по-лесно от препроектирането в по-малка версия.
С една дума – старата песен на нов глас – иде реч за 100R, който бяха обещали и на Иран.
Уморих се от сагата SSJ – отдавна е бетер мексикански сериал. То не са фантасмагории и небивалици, не е чудо.
Прав беше руския пилот, който написа в мрежата още преди години „У нас опять ВАЗ-2101 получился”. Очевидно следват ВАЗ-2105 и евентуално ВАЗ-2107.
Не си направих труда да напиша, че Interjet канцелира всички недоставени до момента бройки за SSJ, нито че „опечената” сделка с Adria се оказа същия въздух под налягане, както и много други. То няма смисъл вече – очевадно е, че SSJ е непродаваем, каквито и отстъпки да се правят от каталожната му цена.
Всъщност, това вече не е кой-знае каква беда. В смисъл, всички досегашни чужбински продажби (а те са само две – Interjet и CityJet, 3-те бройки за Тайланд въобще не са граждански машини, а за техните ВВС) не само, че не нямаха желания рекламен ефект, но се получи и съвсем обратното – изобилие от черен PR. Да не говорим, че сделките бяха изцяло субсидирани от руската държава и де факто, самолетите бяха подаръци.
След като така ще се пилеят държавни ресурси, както каза Амазон – по-добре да е за руските АК – бъдеще за SSJ на международния пазар така или иначе няма. Пък и ще спестят малко валута за покупка на самолети за вътрешните линии. Да не говорим, че Русия не е затънала в чак в охолство, за да продължава да прави безумни и както стана ясно – абсолютно безмислени „подаръци” на тоя или оня.
Състоянието на сегашния авиопарк е точно толкова безнадеждно, колкото и преди години, тоест нищо не се променя към по-добро. Машините на CityJet са отдавна твърдо на земята, като едната даже е даже отписана от регистъра по незнайно какви причини. Всъщност именно тях Сухой се надяваше да пробута на Adria, но не би.
Повече от половината от самолетите на Interjet също си „почиват” трайно от вече не знам кога. Около една трета от Аерофлот`ските – също. Якутия има 4 машини – 2 от тях летят, 2 – не и то от повече от година, ако не и две.
А като прибавим, че има и 25 новопроизведени бройки (отдавна готови), за които Сухой отчаяно се опитва да намери клиент........Безнадежна работа.
То и летящите....По-долу съм пастнал flight history на борд RA89020. За цяла седмица – общо 7 полета – средно по 1 на ден.....Резил на квадрат.

Инак да поясна.
Сертифицирането на машина за 75 места не означава непременно 75 местна конфигурация на салона, а определен клас вместимост. В този клас е например Е170, на който Embraer решиха да не правят Е2 издание.
Инак по-големите (следващия клас) Е175 и CRJ900, които са сертифицирани за 88-90 пасажера изключително рядко са в high density конфигурация и в над 95% от случаите са с около 76 места, а в някои случаи (при висок процент премиум места) – и значително по-малко.
Прикачени файлове
week ssj.png
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3032
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 24 Апр 2019, 17:27

След фиаското наречено Ил-96-400Т, Русия ще се пробва с ново претопляне на платформата Ил-96-500Т

Изображение

Изображение

Самолета ще е за замяна на Ан-124

Изображение

Изображение

а освен това и с вариант за космическата промишленост

Изображение

Изображение

Вече е представена и концепцията

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

както и бъдещите клиенти

Изображение

EIS е дефиниран в доста мъгляви граници - 2026-2034 година.

Лично за мен, проекта не е абсурден, с едно единствено изключение – че няма да е нова разработка, а на базата на Ил-96. Скептичен съм, че в платформа, която беше остаряла още при създаването си (фактически говорим за модернизиран Ил-86) има все още хляб.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6216
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 24 Апр 2019, 17:45

Almasy написа:
24 Апр 2019, 17:27
Лично за мен, проекта не е абсурден, с едно единствено изключение – че няма да е нова разработка, а на базата на Ил-96. Скептичен съм, че в платформа, която беше остаряла още при създаването си (фактически говорим за модернизиран Ил-86) има все още хляб.
Вероятно са преценили, че не могат да си позволят чисто нова платформа. Виж несъизмеримо по-голям авиационен гигант като Еърбъс през какви мъки мина с A400M, включително катастрофа. Да, чисто нова разработка, да изключително бърз е, най-бързият турбореактивен след Ту-95, всичко хубаво но идва с голям риск и големи разходи. В ммомента Русия не може да си позволи нито едно от двете.

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 168
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 24 Апр 2019, 23:23

Все пак говорим, за цели.... 16 самолета, до 2034 година, при това доста тясно специализирани, просто нямат друг подходящ донор освен Ил-96. Колкото до Суперджета, по-добре новата русифицирана версия изцяло да и сменят името и да оеднаквят кокпита и каквото могат със системите на МС-21 за да могат да ги предлагат в пакет. Като се замисля руски самолет с руски двигател, то единствените му клиенти ще са Сирия, Иран и Северна Корея :-)

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3032
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 28 Апр 2019, 05:55

LOT:
Открива редовни полети WAWBOM (Варшава-Мумбай) и WAWDEL (Варшава-Ню Делхи). Като стартова година, полетите ще бъдат сезонни, но не и чартърни, както е било досега.
Честотите WAWAMS (Варшава-Амстердам) се увеличават на 4 пъти дневно, WAWBEG (Варшава-Белград) – 12 седмично, WAWMUC (Варшава-Мюнхен) – 3 пъти дневно, KRKORD (Кракув-Чикаго) – 3 пъти дневно за летния сезон.
Нови дестинации – Кракув-Дубровник, Варшава-Керкира (само за летния сезон, но редовни полети), Кракув-Букурещ (целогодишно) и VNOLCY (Вилнюс-Лондон сити Ерпорт) 12 пъти седмично.
И при толкова добри новини, ето и един провал – LOT не успя с 5th Freedom Flights, които стартира миналата година, тоест преустановява директните полети BUDJFK (Будапеща-Ню Йорк) и BUDORD (Будапеща-Чикаго), макар и в анонса да се съобщава, че ще е само временно. Самолетите ще бъдат използвани по нови чартърни дестинации, като първата е MRU (остров Мавриций). Стартира се обаче полети Будапеща – Брюксел. Битката с Brussels Airlines ще е титанична, тъй като времената на излитане кацане са почти идентични
SN 123456- 06.30-08.35
LO 123456- 07.10-09.15
SN 1234567 12.15-14.15
LO 12345-7 17.25-19.30
SN 12345-7 18.00-20.00
а и по линията има и друг конкурент, макар и нискотарифен – Wizz. Във връзка с това, LOT ще базира един свой Е195 изцяло на летище BUD.
Експанзията обаче така или иначе продължава, щом LOT взема на лизинг А330 от Air Italy. До края на 2019-та флотилията на превозвача ще се състои от 84 самолета (наскоро беше доставен поредният 789). Това е доста впечатляващо при положение, че Austrian разполага с 83 самолета.
Заради приземяването на MAX`a се отлага пенсионирането на 734 и се налага лизинговането на още такива от Go2Sky.
Плановете за CARGO отдела са също изключителни амбициозни: https://www.cargoforwarder.eu/2019/01/0 ... h-targets/
На всичко отгоре, според LO CEO, не се изключва и поръчка за 350XWB (макар че, превозвача отдавна е ангажиран с 788 и 789 и досега поляците никога не са оперирали с машина с вместимостта на А350). 787-10 обаче е по-вероятен (при нужда от повишен капацитет), предвид настоящият WB fleet.
Летище KRK (Кракув) пък ще получи още един терминал.

Изображение
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 28 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3032
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 28 Апр 2019, 07:30

Skoda написа:
24 Апр 2019, 23:23
Все пак говорим, за цели.... 16 самолета, до 2034 година, при това доста тясно специализирани, просто нямат друг подходящ донор освен Ил-96.
Вярно е, особено щом иде реч за такава мижава бройка. В случая, която и страна да произвежда самолета, би било набутване.
И все пак, иде реч и доколко нещо, чийто праотец е Ил-86, може да свърши работата, за която е гласен. Модернизациите му трудно могат да се нарекат успешни – ако Ил-96-300 е все пак неконкурентен компромис, Ил-96-400Т е тотален провал. А иде реч за далеч по-малко смела надстройка, от тази, която се гласи за 500Т.
Говори се и за замяна на Ан-124. Трудна работа за платформа Ил-96, която и на всичко отгоре не е горноплощник (дали военните ще са във възторг?). А и каква замяна, като първия е тиражиран в 55 бройки, а втория се проектира само за 16?
Както и да е, скепсиса ми е основно съсредоточен върху CARGO приложението и то в гражданската сфера. Твърде съмнително ми е дори руска товарна АК (като небеизвестната Волга-Днепр) да се ангажира с 500Т. Ако тези 16 бройки са предназначени единстевно за военните и космическата промишленост – иди дойди.

Видно е, че и немалко руснаци разсъждават като мен:

„….восстановление Ил-114 и Ил-96-400/500 это и есть потеря компетенций. Они сделаны по устаревшей технологии. Если "возобновлять" их производство на имеющемся машинном парке и с имеющимися кадрами - то лучше уж начинать производство каменных топоров. Их, по крайней мере, можно туристам продать.

Если же переходить на современные технологии, то получится новый самолёт. И тогда непонятно, зачем цепляться к планеру Ил-114 с его родовыми недостатками, которые на форуме уже неоднократно обсуждались.

Но пока, то, что я вижу (буду рад, если ошибаюсь и меня переубедят), это сверху: "побыстрее выкатите самолёты, надо отчитаться" и снизу: "дайте денег, восстановим производство". О новых технологиях ни снизу, ни сверху разговора нет. Тем более, нет серьёзного желания перейти на них.

И такого желания и не будет, если проект изначально планируется неконкурентоспособным, экономически провальным и нужным официально "для сохранения компетенций", а реально - для удовлетворения некоторых амбиций власти и конкретных чиновников. …..“

„…..никаких перспектив без полного перепроектирования…..“

„….такие проекты никогда не окупаются сами по себе.….“

„….тогда возрождение Ту 144 (совковый Concorde) очень хорошая идейка.Будет чем гордится после провального Суперджет….“

„….Здесь нам показывают таблицы с выкладками и все такое. Т.е. типа, анализ. Любой здравомыслящий понимает, что это фантастика.
Понятно, что для желания получить финансирование …..“
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3032
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 30 Апр 2019, 12:38

JL (Japan Airlines) започва оперирането с 359 на първи Септември

Изображение

Изображение

Изображение

Самолета (както и наличните 777 и 787) ще се ползва не само по международните/интерконтиненталните, но и по вътрешните линии, като една от тях ще бъде HNDFUK (Токио/Ханеда – Фукуока). Япония е една от малкото държави, ползващи големи машини по вътрешните линии. Пример за това е и печалният полет 123 (осъществяван от 747SR, борд JA8119), който погуби 520 души и също беше вътрешен – HNDITM (Токио/Ханеда – Осака/Итами).

Изображение

Първите доставени 3 машини ще бъдат със специални ливерии.

Изображение

Изображение

Изображение

В допълнение – за разлика от други АК, JL не се отказва от F класата – всички доставени 350 ще бъдат оборудвани и с първа класа

Изображение

Освен за 359, JL има поръчка и 35К, която по всяка вероятност ще увеличи като брой (поне по думите на CEO).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3032
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 30 Апр 2019, 19:00

.....печалният полет 123......
Минаха доста години, не е зле да си припомним.
Колко чиляка знаят, че CEO си направи сепуко в буквалния смисъл (като извинение към роднините на жертвите)?

https://www.youtube.com/watch?v=QKENZWQKkz0
https://www.youtube.com/watch?v=Xfh9-ogUgSQ

И някои документални снимки. Някои от тях няма нужда да обяснявам защо са в спойлер.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Транспорт на 4-мата оцелели по чудо:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
► Show Spoiler
Последна промяна 1 на Almasy, променена общо 30 пъти
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
vassiln
Редовен потребител
Мнения: 5547
Регистриран на: 23 Юли 2016, 08:23
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от vassiln » 30 Апр 2019, 19:12

Защо е станала тази трагедия?
Заради ожулването на задницата в предишен инцидент ли?
Cause what does it means to live in a tower of gold, if it is built on an island of shit?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3032
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 30 Апр 2019, 20:20

vassiln написа:
30 Апр 2019, 19:12
Защо е станала тази трагедия?
Заради ожулването на задницата в предишен инцидент ли?
Не точно.
Орезилена от техниците на JAL и инженерите на Boeing поправка на bulkhead.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3032
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 01 Май 2019, 21:47

Austrian (OS) рискуват окончателно да развалят настроението на биг боса (LH Group CEO - Spohr) – загубата на АК за Q1 е скочила на €99 million (при €73 million за Q1 2018-та). 35,6% увеличение. И говорим само за загуби.

Изображение

Като основна причина се посочва острата конкуренция по европейските линии от Wizzair, Level и Lauda които откриха собствени бази на Швехад (VIE airport). Що се отнася до TRANSCON, напоследък OS също е позагубила позиции – цените са височки, а сървиса – не чак зашеметяващ.
Spohr още не се се съвзел от шока, който получи благодарение на друг член на LH Group – Eurowings които се нахендриха с €250 million загуба.

Изображение

Самата Lufthansa също се изложи с 102 million загуба.

Изображение

Други членове на групировката, в които LH Group държи акции (SAS)

Изображение

или изцяло владее (Brussels Airlines) също не са цъфнали и вързали.

Изображение

Кажи речи единствено Swiss Int. стопля сърцето на Spohr, тъй както винаги е на печалба (+40 million).

Изображение


Това обаче не е достатъчно, че да покрие загубите на останалите членове, които напоследък накъдрят косата на Spohr.
LH Group залагаше големи надежди на EW, на която прехвърли изцяло флотилията на фалирата (и купена от LH) Air Berlin (AB). Всъщност EW тръгна добре, дори много добре – буквално пълен отличник. Но някъде към средата на 2018-та възхода изведнъж спихна и доста неочаквано за мнозина пое по пътя на AB, чиито самолети наследи – загуби, загуби и пак загуби.
Случващото се означава и друго – няма никаква надежда Spohr да поднови флотилията на Austrian в скоро време – миналата година той така или иначе се закани, че ако превозвача не започне най-после да печели, просто да забрави за 787 или 350 и ще си кара за неопределено време с каквото има (доста стари 76Е и 77Е).

Изображение

Доставките на А220 за любимеца му Swiss обаче може да се смятат за гарантирани.

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 4042
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от EddieBG » 05 Май 2019, 19:25

https://www.youtube.com/watch?v=IAOJ_Y-UCYc

https://www.youtube.com/watch?v=lTdEZlusYbY

Сухой Суперджет 100 се е запалил след излитане, кадрите са от аварийното му кацане на Шереметиево.
На втория клип се вижда евакуацията на пътниците от горящия самолет.
∙ Агрессивная израильская военщина грубо проигнорировала несокрушимую мощь русского оружия.∙

mishuk
Редовен потребител
Мнения: 66
Регистриран на: 03 Яну 2018, 21:25
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от mishuk » 05 Май 2019, 22:26

https://www.youtube.com/watch?v=CIxJfWKEJYA
Още едно видео. Повече от 90 секунди до появата на пожарната,лошо,много лошо. Иначе екипажът се справя отлично според мен.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 2064
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 05 Май 2019, 22:36

13 жертви за съжаление... Доколкото става ясно 1 стюард и 12 пътника - 2 деца и 10 възрастни...

Не е много ясно все още как е започнал пожара. Изказват се мнения, че е било доста лошо кацане и стойките на шасито са се чупили, отишли са в двигателя и от там пожар. А това е така, защото е бил скоро след излитане (пълен с гориво още). Но туй са си интернет версии, ще стане след време какво е станало.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани