Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Skoda
Редовен потребител
Мнения: 135
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 13 Мар 2019, 21:22

Оставам с впечатлението, че не ФАА е взела решението, а Тръмп съвсем еднолично.Чудя се дали така Боинг отърват искове за компенсации от авиокомпаниите, всмисъл ФАА регулатора който ги е сертифицирал за полети, въпросните Б737М не ги е спрял от полети, а го е направил човека с перчема в овалния кабинет 🤔

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1962
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 13 Мар 2019, 21:24

Чакай малко, нали в САЩ не е приземен?

rki
Редовен потребител
Мнения: 4570
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от rki » 13 Мар 2019, 21:28

Skoda написа:
13 Мар 2019, 21:22
Оставам с впечатлението, че не ФАА е взела решението, а Тръмп съвсем еднолично.Чудя се дали така Боинг отърват искове за компенсации от авиокомпаниите, всмисъл ФАА регулатора който ги е сертифицирал за полети, въпросните Б737М не ги е спрял от полети, а го е направил човека с перчема в овалния кабинет 🤔
Точно така, дори Боинг отправиха искане към ФАА да забрани полетите на самолетите от серията, но засега ФАА мълчи.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 135
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 13 Мар 2019, 21:40

Sharana написа:
13 Мар 2019, 21:24
Чакай малко, нали в САЩ не е приземен?
Преди малко излезе новината, че и в САЩ ги приземяват. Само че дойде от Тръмп, вместо от ФАА.

п.п Вече официално и ФАА:

https://www.faa.gov/news/updates/?newsId=93206

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5580
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 13 Мар 2019, 22:46

Skoda написа:
12 Мар 2019, 23:25
И в САЩ вече има гласове които критикуват решението на FAA:

http://time.com/5549953/boeing-737-crashes-faa-experts/

От друга страна ако приземят флота от 737М който самите те са сертифицирала за годен за полети едва преди 2 години заедно с въпросната система MCAS, отново ще са на дулото на оръжието и ще трябва да отговарят на неудобни въпроси, като как са сертифицирала система която при повреда в един датчик може да разбие самолет.
Много добра гледна точка. И хората да запичнат да се питат, защо аджеба плащаме стотици милиони на тия некадърници? За да изравят изпарени трупове, да разчитат показанията на черни кутии и после да се правят на компетентни в предавания по Дискавъри? Не им ли плащат, за да предвиждат и предотвратяват баш такива инциденти? Още повече, че сертификации се правят веднъж на пълнолуние, тия имат пълната власт, цялото време на света и производителя плаща масрафа.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1962
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 13 Мар 2019, 23:49

Skoda написа:
13 Мар 2019, 21:40
Преди малко излезе новината, че и в САЩ ги приземяват. Само че дойде от Тръмп, вместо от ФАА.

п.п Вече официално и ФАА:

https://www.faa.gov/news/updates/?newsId=93206
Вярно. Дали ги е натиснал Тръмп или не няма как да знаем, но според мен решението е хем правилно хем щеше да се случи по един или друг начин много скоро, просто щяха да изглеждат още по-глупаво след такова протакане. Напълно е възможно наистина да са нямали "достатъчни" основания да го приземят, но тази агенция има и други функции ако иска да бъде уважавана и обществото да им се доверява, когато кажат, че нещо е безопасно. Искат или не медиите и другите регулатори вече раздухаха случая и нямат право да се правят на по-специални. Пише, че по летищата последните 2 дни постоянно са се чували въпроси към персонала дали полета на хората им е с "онзи лошия самолет от новините" и някои АК даже не таксували за смяната на полети, които е трябвало да бъдат изпълнени от MAX (защото смяната на билети за друг полет била масова като видят хора, че им е назначен същия този "от новините") - и без ФАА самите АК щяха да си ги приземят заради обществен натиск и така ФАА щяха да изглеждат изключително тъпо.

Другото е че сами искаха да си вкарват таралеж в гащите с това опъване, което хич не го разбирам. Представете си следната картинка - всички освен ФАА приземяват въпросните самолети, а "специалните" от ФАА обясняват, че не виждат рискове за безопасността и вземе че падне още един такъв. Няма нужда дори да е свързано с предполагаемия проблем, някой пилот може пак просто да се самоубие - представяте ли си какъв цирк би станал? Та в такива случаи, с цел успокоение на обществеността най-малкото, според мен не трябва да има регулатор, който да се цепи от колектива, пък било то EASA при съмнения относно Airbus или FAA при съмнения относно Boeing (заради лобисти и финансови интереси).

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2726
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Мар 2019, 04:18

Изображение
Изображение
Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 135
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 14 Мар 2019, 08:51

Страшно изглежда тази визуализация на информацията от черната кутия, 26 пъти за 10 Мин било е борба в която е надделял компютъра.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1962
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 14 Мар 2019, 14:02

@Almasy ти като по-вещ в тази материя ще кажеш ли дали според теб ще има драстичен спад в поръчките или дори откази от такива? За МАХ-а става въпрос. Примерно те Боинг ще оправят потенциалния проблем, но застрахователите дали няма да вдигнат цените за застраховките на въпросните самолети твърде много (повод имат) и така доста да бъркат в джобовете на АК и те да се замислят за нещо по-скоро започващо с А?

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2726
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Мар 2019, 14:13

Sharana написа:
14 Мар 2019, 14:02
@Almasy ти като по-вещ в тази материя ще кажеш ли дали според теб ще има драстичен спад в поръчките или дори откази от такива? За МАХ-а става въпрос. Примерно те Боинг ще оправят потенциалния проблем, но застрахователите дали няма да вдигнат цените за застраховките на въпросните самолети твърде много (повод имат) и така доста да бъркат в джобовете на АК и те да се замислят за нещо по-скоро започващо с А?
Засега не.
Да, Лайън още преди катастрофата в ADD (Адис Абеба) съобщиха, че се преориентират към Ербъс. Подобен анонс дойде и от Мълейжъ. Но конкретни постъпки не са направени.
За Лайън ми се ще да кажа, че общо взето няма значение какво каканижат. Те може и да са огромна АК, със повдигащи вежди по брой самолети поръчки, но не са сериозен превозвач

(продължавам след секунди).
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1989
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 14 Мар 2019, 15:14

Мерси за графиката Олмаши, много интересни неща се виждат на нея и много изводи могат да се извадят.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2726
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Мар 2019, 15:15

(продължение)

В смисъл – малко хора знаят или помнят, че преди фаталната катастрофа със 7М8, те „приземиха” точно 4 броя 738 (Next Generation) в океана......
Lion Air купуват МАX`ове, защото последната им поръчка беше за 100+ самолета (почти 200 с опциите) и Боинг им направи сериозна отстъпка.
Отстъпки за брой самолети прави и Ербъс. Но слотове за Neo-то НЯМА отдавна. Камо ли за 100+ самолета. Е, ако искат доставка след 10-на години – може. Но в момента е чудо да се намерят слотове за доставка в рамките на 5 години дори и за десетина бройки, камо ли за 100. Само Боинг можеше да им предложи подобно нещо. Има и друго - предвид по-голямото търсене, Ербъс прави много по-трудно рабат (в сравнение с Боинг). Говорим за NB самолетите (при WB машините на Боинг са друга работа разбира се).
А като сложим и че Neo-то по принцип (много преди да стане реч за каквито и да е проблеми с МАX`а) е доста по-скъпа машина – забрави.
Е, АК ще изнудват Боинг. Еле пък сега. Тоест чикагският производител го чакат тежки времена – не стига че NB-алтернативата му е по евтина априори от тази на конкурента, ами сега ептен ще трябва да смъкнат цените.
Но Ербъс дори и да иска, няма как да поеме всичките поръчки, що се отнася до 320 сериите. Освен ако не отвори още една линия. Което е много рисково. Защото тя ще струва милиарди, а дотогава бан`а върху МАX`а ще падне, а дори и MoM/NMA вече може да се е пръкнал.
Ще пиша и за застраховките и други неща, ама не и сега.
Подгонила ме е много работата – не мога да си позволя повече време.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1962
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 14 Мар 2019, 15:23

Мерси!
Almasy написа:
14 Мар 2019, 15:15
Ще пиша и за застраховките и други неща, ама не и сега.
Когато имаш време, не бързаме. На мен ми е интересно дали застрахователите могат да вдигнат вноските при положение, че ФАА и Боинг ще кажат, че самолета е сигурен (когато вдигнат забрнаните).

rki
Редовен потребител
Мнения: 4570
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от rki » 14 Мар 2019, 18:36

От това, което чета, ФАА са казали пред Конгреса, че проблемът е чисто софтуерен:

MEMBERS OF CONGRESS SAY AFTER FAA BRIEFING THAT BOEING 737 PLANES WILL REMAIN GROUNDED FOR AT LEAST “WEEKS” UNTIL SOFTWARE UPGRADE TESTED, INSTALLED IN ALL PLANES

Това вярно ли е? Нямаше ли съмнения и за неправилна работа на някои датчици?
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2726
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Мар 2019, 18:47

rki написа:
14 Мар 2019, 18:36
От това, което чета, ФАА са казали пред Конгреса, че проблемът е чисто софтуерен:

MEMBERS OF CONGRESS SAY AFTER FAA BRIEFING THAT BOEING 737 PLANES WILL REMAIN GROUNDED FOR AT LEAST “WEEKS” UNTIL SOFTWARE UPGRADE TESTED, INSTALLED IN ALL PLANES

Това вярно ли е? Нямаше ли съмнения и за неправилна работа на някои датчици?
Всъщност прав си.
Но и те са прави.
В смисъл - трагедия не би се случила с NG или Classic, които нямат изобщо MCAS.
Всъщност онези чатъри се оказват прави - Боинг сложи на дърта (пък колко разтегната от първообраза да не говорим) платформа съвременни двигатели. Ама те тежки и от там софтуерно ще правим чудеса.
Ето резултата.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2726
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 14 Мар 2019, 19:23

Допълнение:

То не иде реч единствено за теглото на двигателите (те пък са и много по-мощни от предишнитe).
Променена е тотално архитектурата от време оно. На Боинг му се наложиха адски много компромиси – преработка на крило, пилон, колесник – диаметърът на LEAP-1B е голям – двигателя ще задере пистата.

Ето c какъв двигател е проектиран 737-100

Изображение

Хубаво, ама добрия стар JT8D няма нищо общо с LEAP-1B

Изображение

Като разтегнеш и фюзеляжа до възможното….Променя се и аеродинамика и всичко. За тъ я измъдриха и таз MCAS. Щото вече машината е склонна към deep stall

И това не е единствения компромис . Споменавал съм, че MAX10 е с твърде висока V1.
Мa то няма накъде вече братче – разпънаха до пръсване, крилото няма накъде да се помпа, подемната сила не стига……Дано не стане и с десятката някой сакатлък.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2726
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Мар 2019, 02:01

Изображение

ET-AVJ FDR
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5580
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 15 Мар 2019, 09:11

И това не е единствения компромис . Споменавал съм, че MAX10 е с твърде висока V1.
Мa то няма накъде вече братче – разпънаха до пръсване, крилото няма накъде да се помпа, подемната сила не стига……Дано не стане и с десятката някой сакатлък.
Дори капаци за нишите на колесника няма, заради тази безумна модификация. Или има, но са ерзац. Боинг са проектирали нещастие. Ако не беше този софтуер, щеше да е нещо друго. Дори само високата V1 излишно увеличава и риска и предполагам натоварването на колесници, гуми и конструкция.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2726
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 15 Мар 2019, 17:21

Amazon написа:
15 Мар 2019, 09:11
Дори само високата V1 излишно увеличава и риска
Просто нямаше как с платформа 737.
Боинг искаше самолет с вместимост, конкурентна на А321.
Разликата обаче е огромна и тук въобще не става въпрос за възраст на самата платформа.
При Eрбъс А320 е база, А321 е strech, А319 shrink, A318 - втори shrink.
Как стоят нещата при Боинг:
B737-100 - база
B-737-200 първи strech
B-737-300 (800 и MAX8) - втори strech
B-737-400 (900 и MAX9) - трети strech
B-737MAX10 - четвърти strech

За к`о говорим изобще...... :lol:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2726
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Мар 2019, 11:49

Относно застраховките не съм наясно. Предполагам обаче, че има разлики и между самите застрахователни компании. Ако едните поискат повече, другите може би не. Колата ми беше застрахована навремето в Уника. След като навърши 10 години обаче, трябваше да се преместя – политиката на Уника е просто да не застраховат над 10 годишни коли (що се отнася до пълно каско). Други обаче го правят.
Отнемането на полетния сертификат от FAA обаче има огромно значение. Показателен е случая с батериите на 787. Имаше няколко случая, преди FAA да приземи самолета (макар и за кратко). Едва след като обаче това се случи, АК хукнаха да търсят компенсации от Боинг. До една. Дори и тези, при които доставените самолети не бяха направили никакъв проблем.
Така, че FAA има огромно значение в случая. Предполагам че и агенции като EASA. Нямам точна представа кои, но едва ли са много (ако само CAAC приземят самолета, това едва ли ще доведе до компенсации, особено за превзовачи, дислоцирани извън Китай). Всичко това със сигурност е описано в договорите при покупката на самолетите. Тези договори са размерите на томовете на Достоевски и съставянето им отнема месеци (това вече го знам със сигурност). Клаузите са хиляди, в детайли са описани всякакви предвидими възможности – за какво се дължат неустойки/за какво не, как се процедира при този или онзи фал и какво ли още не. Затова и адвокатите на производителите на самолети и на превозвачите са едни от най-добре платените в света.
Ще дам един пример – преди доста години, при първата мегасделка (по спомен за над 120 самолета) между Boeing и Ryanair се случи нещо, което американският производител не очакваше. По това време все още почти никой не поръчваше 100+ самолета наведнъж, дори гиганти като Delta и American (в днешно време вече не е така – Indigo Partners поръчаха наведнъж дори 430 х A320Neo). За да поощри останалите купувачи към подобни сделки, Боинг направи нечувана отстъпка от каталожната цена на Ryanair (говори се за 50%, но и 40% да са пак е адски много – Ryanair не беше дори launch customer на 737 Next Generation). Доста хора се чудеха за какво са му на ирландския превозвач толкова нови самолети наведнъж при положение, че наскоро беше изпазарил около 40 х 737NG, а и мрежата му по това време не беше толкова развита.
Оказа че, че MOL (Майкъл О`Лиъри – Ryanair CEO) е по-хитър и от дявола. Той започна да продава на други АК един по един чисто новите самолети на цена примерно 20% off. Тези АК също бяха доволни, защото ако трябваше да си ги купят директно от Боинг, трябваше да платят каталожна цена, особено ако купуват в малки количества. Така MOL прибра в джоба си примерно 30% от цената на нов 737NG без дори да си мръдне пръста.
Боинг побесня, но нямаше какво да направи.
От тогава включи нова клауза в договорите (при които се правят отстъпки за количества) – минимален период от време, при който самолетите не могат да бъдат продаване да други АК, без купувача да е в процедура на фалит.
Инак MOL да е поръчал вече наведнъж 500 х 737MAX8……
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5580
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 16 Мар 2019, 12:36

Как така 50% отстъпка от цената? Боинг и Еърбъс на какъв маркъп/печалба работят? Ако махнем нулите, нещата са по възможни. Примерно ирландеца да е получил 5% отстъпка и после да е продавал с 3% печалба. Все пак това прави чисти 3 милона долара на самолет в джоба му.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1962
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Sharana » 16 Мар 2019, 12:39

Amazon написа:
16 Мар 2019, 12:36
Как така 50% отстъпка от цената? Боинг и Еърбъс на какъв маркъп/печалба работят? Ако махнем нулите, нещата са по възможни. Примерно ирландеца да е получил 5% отстъпка и после да е продавал с 3% печалба. Все пак това прави чисти 3 милона долара на самолет в джоба му.
https://seekingalpha.com/article/406166 ... aft-prices

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5580
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 16 Мар 2019, 13:23

Sharana написа:
16 Мар 2019, 12:39
Amazon написа:
16 Мар 2019, 12:36
Как така 50% отстъпка от цената? Боинг и Еърбъс на какъв маркъп/печалба работят? Ако махнем нулите, нещата са по възможни. Примерно ирландеца да е получил 5% отстъпка и после да е продавал с 3% печалба. Все пак това прави чисти 3 милона долара на самолет в джоба му.
https://seekingalpha.com/article/406166 ... aft-prices
Не мога да повярвам. Това звучи, като картел между Боинг и Еърбъс. Поне оправданието за такива печалби да беше инвестиции в нови технологии и инженеринг. Ама както се вижда от примера с MAX такива практически липсват. Само приказки за заместник на 767 с ново готино име.

Еърбъс май и те ще започнат да разтягат А320. Дано си вземат поука от боинг.

Иначе днес тихичко и без церемонии беше представен 777-9.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2726
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Мар 2019, 13:27

Amazon написа:
16 Мар 2019, 12:36
Как така 50% отстъпка от цената? Боинг и Еърбъс на какъв маркъп/печалба работят? Ако махнем нулите, нещата са по възможни. Примерно ирландеца да е получил 5% отстъпка и после да е продавал с 3% печалба. Все пак това прави чисти 3 милона долара на самолет в джоба му.
Затова и написах нечувана.
По неписан закон, единствената много сериозна отстъпка получава launch customer`а и тя е около 30%.
От там нататък, рабат се прави за бройка. Процентите обаче са много малко - от 5 до макс. 20. И като казвам бройка, говорим за сериозна бройка - обикновено 100+. Инак юнаците от Interjet преди да сключат сделката със Сухой, бяха поискали 30% отстъпка от Embraer за мизерните си 20 бройки, заради "латиноамериканската солидарност". Бразилците си изпопадаха от смях и ги пратиха да пазарят SSJ.
Точната сума на договора наистина е конфиденциална тайна и обикновено 3-4 човека знаят за колко е сключена сделката. И във случая със РаъйнЕр официално не се посочи конкретна сума. Но това наистина беше първата мегасделка, никой дотогава не беше поръчвал толкова машини накуп, дори менажерите на Луфтханза не бяха си помисляли за подобно нещо. И Боинг реши сам да оповести, че поради уникалността на поръчаните бройки, прави "много голям рабат на РайнЕр, по-голям дори и от този, който се дава на launch customer". Колко е този процент, така и не се уточни, но логиката сочи, че е над 30%. Разбира се, може и 35% да е бил (а не 50%, слуховете са винаги преувеличени), но целта на цялата работа беше да се предизвика верижна реакция, която да съсипе пласмента на вече набиращия скорост А320.
Инак, на следващия с такава поръчка, може рабата да е и вече 15% или дори по-малко. Което пак си е сума.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2726
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 16 Мар 2019, 18:34

Amazon написа:
16 Мар 2019, 13:23
Еърбъс май и те ще започнат да разтягат А320. Дано си вземат поука от боинг.
Ербъс:
..................спира развойната дейност по А350-8000 (предишна работна абревиатура 2000). Да припомня, че това беше модел идентичен по вместимост със 779. Въпреки, че спряха и А380, в Тулуза са решили да не предлагат нищо по-голямо от 35К (350-1000), който ще си остане най-голямата машина и от моделното семейство XWB........................концерна се отказва изобщо и от проучвателна дейност на концепция А322...............
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани