Гражданска авиацияГражданска авиация

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Skoda
Редовен потребител
Мнения: 55
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 20 Ное 2018, 23:10

Almasy написа:
19 Ное 2018, 17:17
Skoda написа:
14 Ное 2018, 13:35
......тоест при сегашните сметки им трябват още 1161 самолета да доставят, за да излязат на нулата, ако сметнем и разходите за развойна дейност + над 800 самолета още
Нямам време сега да чета дума по дума постнатото от теб (и съответния линк), но нещо определено бъркаш.
Определено.
Ами не мисля, че бъркам, но както казах в бъдеще данните могат да се променят, макар и не с много големи разлики. Американското счетоводство е малко отделна темата, но като цяло сметките за верни, цялата програма + плюс разходите за развойна дейност ще се избият при производството на над 2700 самолета, ако запазят маржа от Q3 на 2018.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 27 Ное 2018, 12:06

Adria (JP) с LoI за 15 х SSJ

http://www.scac.ru/en/mediacenter/scac- ... 2018/2018/

Въпреки, че е само LoI (Letter of Interntion), на мен нещата не ми се струват невероятни. JP е почти във финален стадий на банкрут, предния месец правителството наля за пореден път EUR 4 млн. и въпреки това ръководството на АК иска спешно още поне EUR 4 млн. за да бъде гарантирано оперирането през Ноември. За Декември са поискани (и вече обещани, че бъдат дадени) още EUR 9.5 млн.
Мрежата на превозвача е отдавна свита наполовина, след като АК е само на загуба от 2012-та досега.
С една дума JP не може да си позволи дори и трета употреба самолет, камо ли А220 или Е2 като нови.
Предполага се, че това ще е поредният SSJ-ски „подарък”, а така или иначе ако не бъдат пласирани някъде произвежданите самолети, линията трябва да се закрие.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5035
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 27 Ное 2018, 18:07

Ти си казвал, че ако е безплатно си заслужава. Взимат на безценица сутата, продават всичко останало и с парите закрепват компанията.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 27 Ное 2018, 18:15

Amazon написа:
27 Ное 2018, 18:07
Ти си казвал, че ако е безплатно си заслужава. Взимат на безценица сутата, продават всичко останало и с парите закрепват компанията.
Да. Adria няма да са на загуба, освен това след черния PR, резултат от експлоатацията в Interjet и Brussels Airlines, руснаците би трябвало да се понаучили, че така не може, дори когато подаряват самолети. Тоест, очаквам да вдигнат във въздуха и стратегическата авиация, щом се наложи доставка на резервни части.
Що се отнася до продаване, то Adria нямат какво и да продадат - то почти всичко е на лизинг.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1769
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 28 Ное 2018, 15:50

Утре се очаква предварителния доклад за катастрофата на Лайън еър:
http://www.aeropress-bg.com/news/civil- ... 0-lion-air
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 28 Ное 2018, 18:57

Bruchpilot написа:
28 Ное 2018, 15:50
Утре се очаква предварителния доклад за катастрофата на Лайън еър:
http://www.aeropress-bg.com/news/civil- ... 0-lion-air
Че намериха ли CVR?
Окончателен доклад само на базата на FDR :roll:

P.S.: Блея.....Предварителен било :oops:
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1769
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 28 Ное 2018, 19:27

Almasy написа:
28 Ное 2018, 18:57
Че намериха ли CVR?
Още не са. Но определено вече искам да разбера дали повредата е от кръга на тези с които може да се излети и да се добера до flight manual-а :D
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 29 Ное 2018, 11:18

Как се заснема рекламен клип за ЕрФранс

https://www.youtube.com/watch?v=BbB9t40CN4k&feature=youtu.be
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 29 Ное 2018, 11:34

Според Блумбърг, на настоящият етап Ербъс смята да се бори с бъдещия MoM (797) на Боинг с комбинация от A321Neo+A321NeoLR (в долния край) и понастоящем разработвания A330NeoR (вариант оптимизиран за чести излитания/кацания и къси дистанции, който пък трябва да заеме горния край).

https://www.bloomberg.com/news/articles ... d-size-jet

Един господ знае, дали това ще е успешно или ще се повтори историята с A350MkI. Няма и скоро да разберем, при положение, че и самия 797 още го няма дори на хартия (поне със замразени спецификации).
Възможно е и Блумбърг да греши и разработката на A330NeoR да няма нищо общо с 797. Още повече, че липсва подобен анонс от самия производител.
В края на краищата A330СeoR се продава много добре в СИ Азия и особено Китай. Няма нищо по нормално Ербъс да е решил да затвърди позициите си с Neo вариант.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 30 Ное 2018, 11:55

Остра нужда сред превозвачите на самолет от класа на

CRJ200

Изображение

и Embraer 145

Изображение

които вече няма да се произвеждат и чийто брой все повече се редуцира (болшинството и от летящите в момента са вече твърде стари).
Последният Embraer 145 беше доставен юни месец на Air Hamburg. И линията вече алилуя (както и тази на CRJ200). Всъщност тя няма да се затвори, но ще бъде конвертирана за производството на бизнес джетовете на бразилците, които се радват на не малък успех.

Ниша обаче без съмнение съществува. Превозвачи като Ъмерикън, СкайУест и ЕрУисконсин явно са доволни от капацитета. Разбира се, един ден те могат да бъдат заменени с ATR-42-600, но явно за определени линии, дори и къси, се предпочита джет.
Другия вариант е заместването с по-големи машини като А220 и Е2. Което.....едва ли е най-доброто решение.

Производителите обаче упорито не желаят да разработват нов модел с идентична големина. Дори не си направиха труд и за Neo/MAX (тоест опреснени, ремоторизирани издания) и на сега съществуващите. Явно и за Bombardier, и за Embraer нишата е много постна и предпочитат класа на А220 (и от него нагоре), където мръвката е много по-сочна.

Близко до този капацитет като чисто нови машини се очертават единствено SSJ75 и MRJ70. Освен че ще бъде много (ама много) по-скъпа дори на каталожна цена, машината на Mitsubishi също все още е далеч от EIS.

Така че, според мен (казвам го за втори път), превключването на руснаците от вариант 130 на вариант 75 не само че не е лишено от смисъл, ами е и доста разумно.
То ще е по-скъпо (като инвестиции), разбира се. По простата причина, че SSJ100 (тоест базовия модел) е създаден с оглед ъпргрейди. Казано по друг начин – вариант с по-голям капацитет (130) изисква удължаване на фюзеляжа, но крилото ще се пипне слабо.
Създаването на версия 75 обаче е невъзможно без тотална ревизия на дизайна (ако трябва да се говори за рентабилност), включващо освен крила и задно оперение и какво ли още не. Това ще глътне много повече средства, но линията на поведение е по-скоро правилната – SSJ100 така или иначе показа, че не е достатъчно ефективна машина (изключая проблемите от чисто техническа гледна точка). Затова и руснаците говорят за чисто „нов” самолет (а не просто вариант), което до голяма степен ще е вярно.
Eвентуален SSJ130 e е твърде вероятно да наследи повечето от недостатъците на SSJ100. А като прибавим, че ще трябва да се бори с А220-300 и Е2-190........Шансовете са му същите, като и на предшественика му.
Съвсем друга работа е SSJ75. Дори и западни превозвачи да не си чупят краката да купуват машината, все ще се намерят достатъчно които да пробват. И ако нещата са окончателно изгладени (което вече зависи изцяло от руснаците), алъш вериша може и да тръгне доста добре.
Руските АК пък няма да имат каквато и да е алтернатива (в момента въпреки почти силовото налагане на SSJ100, някои превозвачи се заинатиха и Илюшин Финанс поръча бая бройки А220). Вероятността да бъдат привлечени АК от Азия и особено Африка също се вдига доста. Във втория случай често са нужни машини с много малък капацитет дори при линии между столици, камо ли на вътрешния (поне за определени държави) пазар.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 55
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 30 Ное 2018, 15:20

SSJ75 може да е насочен към правилната пазарна ниша, но силно се съмнявам, че руснаците са си научили урока от SSJ100. С замяната на западните компоненти, според мен, проблемите с надеждността ще се увеличат, а те вече 7 години се борят с "детските" болести на машината и в това отношение напредват със скоростта на охлюв. Типичен пример за мудна работа са уингледтите за SSJ100, първо щяха да ги сертифицират края на 2017, после края на 2018, сега отлагат за второто тримесечие на 2019. Решаването на повтарящи се проблеми, които А и Б решават за половин година, тук се влачат вече повече от 7 години. Все пак се надявам да покажат нещо стойностно, но песимизма ми определено е преобладаващ.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 30 Ное 2018, 15:35

Да, съгласен съм. Същия скепсис гони и мен.
Първо така или иначе трябва да се яви на изпит МС-21.
Ще видим до известна степен още там доколко и какъв урок са научили.
Ако се не лъжа, предвиждат EIS на SSJ75 доста след този на МС-21.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1769
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 30 Ное 2018, 20:01

Тъй като предварителния доклад за Лайън еър излезе, но за съжаление не успях да намеря дори едно качествено обобщение за да го пусна тук, ще си позволя да го направя сам:
Установено е, че при предишни полети (до колкото разрбрах и точно предходния) самолетът е имал подобни проблеми. До момента на катастрофата екипажите са се справяли и са приземявали самолета безопасно. Преди фаталния полет самолетът е бил ремонтиран, но не в необходимия обем. Разследващият екип за момента опровергава появилите се съобщения, че официално е обявил самолета за "негоден за полет", но и не потвърждава официално, че е бил - т.е. още се разследва. Също така се разследва и причината за непълния ремонт - дали наземния персонал е "минал по тънката лайсна" или пилотите от предходния полет не са съобщили достатъчно точно за проблемите.
Появяват се съмнения и за неадекватно обучение, и вътрешни процедури от страна на авиокомпанията. От своя страна Боинг сочат, че при прилагане на коректната процедура, както това е станало при предходните полети със същия проблем, не би следвало да се стигне до катастрофа. Конкретно, в съответната контролна карта съществува точка, която заповядва набедената система да се изключва въобще.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5035
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 02 Дек 2018, 02:29

Bruchpilot написа:
19 Ное 2018, 10:45
С теб явно си правим съвсем различни изводи от видеото :)
Не се подвеждай по факта, че ФАА и Боинг веднага издадоха директиви. Това е напълно нормално дори и при най-малкото съмнение, че част или система имат проблем.
За мен много ключово беше изявлението, че запознаване с новата система не се прави в курса за преминаване на новата модификация, защото това обяснява доста неща.
Ето разбивка на предварителният доклад. За мен самолета е бил пръчка, а индийският пилот не се е справил със ситуацията, както рутинно е успял предишният екипаж. С една дума: посредствен пилот->недоизпипан самолет->дървена авиокомпания. За мен причините са в този ред. Но индийският пилот е на първо място.

https://www.youtube.com/watch?v=1sZfeFJ9n0I

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1769
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 02 Дек 2018, 10:11

Да, това беше много добър разбор!
Мен лично, вече ме интересува много живо, какво точно пише в ръководството изадено от Боинг. Защото ако в него все пак пише, че системата я има и че управлява самолета чрез тримерите, пак опираме до онзи проблем с бума на обученията, печалбарството и недостатъчната квалификация.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5035
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 02 Дек 2018, 19:38

Bruchpilot написа:
02 Дек 2018, 10:11
Да, това беше много добър разбор!
Мен лично, вече ме интересува много живо, какво точно пише в ръководството изадено от Боинг. Защото ако в него все пак пише, че системата я има и че управлява самолета чрез тримерите, пак опираме до онзи проблем с бума на обученията, печалбарството и недостатъчната квалификация.
Дори да не пише, в предишния клип ментора ясно обясни, че пилота трябва да си гледа постоянно тримера на хоризонталните кормила. Щото той е един при излитане, друг на височина, мени се според гова какво е затоварването и т.н. ами все пак това ти е баланса на самолета, ако там не гледаш къде тогава!?!

Показваше и големите колела, които постоянно ти показват ка се движат кормилата и как ако управлението стане тежко, директно си тримваш кормилата.

Освен това този тример не е единственият пример където пилота трябва да взима контрол над автопилота. Примерно вертикалното кормило ограничено се управлява от автопилота, щото е много опасно. И при критична ситуация, примерно спрял двигател, пилота трябва бързо да го отклони ръчно, щото ако остави на автопилота в рамките на няколко секунди самолета ще изпълни заъртане и ще се срине в свредел.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1769
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Bruchpilot » 02 Дек 2018, 20:05

Amazon написа:
02 Дек 2018, 19:38
Дори да не пише, в предишния клип ментора ясно обясни, че пилота трябва да си гледа постоянно тримера на хоризонталните кормила. Щото той е един при излитане, друг на височина, мени се според гова какво е затоварването и т.н. ами все пак това ти е баланса на самолета, ако там не гледаш къде тогава!?!

Показваше и големите колела, които постоянно ти показват ка се движат кормилата и как ако управлението стане тежко, директно си тримваш кормилата.

Освен това този тример не е единственият пример където пилота трябва да взима контрол над автопилота. Примерно вертикалното кормило ограничено се управлява от автопилота, щото е много опасно. И при критична ситуация, примерно спрял двигател, пилота трябва бързо да го отклони ръчно, щото ако остави на автопилота в рамките на няколко секунди самолета ще изпълни заъртане и ще се срине в свредел.
Освен това издава особен, силен шум когато се движи :)
Просто взе да ми става интересно, тъй като (поне до колкото разбрах аз) първоначално медиите скочиха, че Боинг едва ли не е "скрил" системата, пилотите не са знаели нищичко за нея, как действа и т.н. После Mentour Pilot каза, че системата не се разглежда в курса за новия модел и ми светна къде може да е ключа от палатката. Все пак ми се иска да видя ръководството за да се уверя лично за себе си.
За останалото - и преди съм споменавал, че глада за кардри и падането на стандартите превръща пилотите все повече в прости оператори на полу-автоматизирани системи. Достатъчно е да видиш само, за един полет, колко време наистина управляват самолета с ръцете, краката и г -а, си.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2486
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Almasy » 07 Дек 2018, 19:29

Скандала се разраства - Lion обмисля да канцелира заявките си за MAX8

https://www.reuters.com/article/us-indo ... ce=twitter

Изображение
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5035
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 08 Дек 2018, 16:47

Ами не знам. От една страна са най-големият азиатски клиент на 737. От друга обаче, ако с техният график от по една катастрофа годишно сринат реномето на Боинг...аз ако бях СЕО на Боинг, щях да ги пратя по дяволите. И да канселирам MAX серията. И да уволня всички взели това решение, вместо разработка на самолет от нулата, или влагане на всичко в MOM да гримират и грундират половинвековна концепция.

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 55
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Skoda » 08 Дек 2018, 17:08

Някъде нагоре в темата беше станало на въпрос за сделката между Боинг и Ембраер:

http://aeropress-bg.com/news/civil-avia ... -и-embraer

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5035
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Гражданска авиация

Мнение от Amazon » 08 Дек 2018, 17:21

Skoda написа:
08 Дек 2018, 17:08
Някъде нагоре в темата беше станало на въпрос за сделката между Боинг и Ембраер:

http://aeropress-bg.com/news/civil-avia ... -и-embraer
За мен беше очаквано. Ембреър имат добри продажби, особено на последното изложение заровиха в земята конкуренцията, не виждам за какво им е да се продават. Ами те практически победиха архиконкурента си Бомбардиер. Както и да го въртим и сучем, както и да се развие А220 от Еърбъс, факт е че бразилците победиха. За какво им е да слагат тая победа в краката на Боинг?

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани