Симулации и обсъждане на сценарииSR-71 на Владивосток....

Модератор: Ksantip

Отговори
Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3289
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

SR-71 на Владивосток....

Мнение от piston » 05 Юли 2019, 23:15

Владивосток - морската перла на руският далечен Изток.... Заливът Петър Велики е вратата на ТОФ на СССР към Японско море и просторите на Тихият океан....

Разбира се, този важен морски регион е от изключителна важност и за архивраговете от САЩ и информацията за това какво се случва и колко съветски кораби и подводници са на рейда или в открито море е от жизненоважно значение за янките.... Какъв по-добър начин да огледаш по поръчка вражеското крайбрежие от 20+ км яздейки най-бързата машина в арсенала на САЩ?

Има ли кой да противодейства на "Черният дрозд" при неговите дръзки прелитания само да броени километри от границата на СССР?

Изображение

Изображение
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3289
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от piston » 06 Юли 2019, 00:31

Още от началот на 70-те Хабу навестява границите на СССР с полетите си от Кадена, Япония. През първата половина на 80-те минимум два пъти в седмицата съветската ПВО е нащрек за хвърковатият си гост, който прелита да надникне над оградата и да види какво правят съветските моряци и пивиошники....
iii.JPG



Полетите са почти рутинни, самолетът прелита по или обратно на часовниковата стрелка по т.нар "голям" и "малък" кръг.... В първият случай полетът е само на 5-10 километра от неприкосновената граница на Родината.... Разбира се, когато разузнавачът е толкова близо, той е в прицела на ЗРК в района, а съветските зенитчици почесват длани в очакване автопилотът на SR-71 да даде сбой и да наруши границата...

В първите години ЗРВ ПВО СССР имат сравнително ограничени възможности за работа по новият гост, от 1975 започва въвеждането в експлоатация на новата "Дълга ръка" на ЗРВ - ЗРК С-200.... През 80-те 130 ЗРБр вече разполага със следната смесена групировка:

Изображение

Дивизиони 1 до 4 са с С-200В, 5-8 - със С-75М3, а 9-14 - със С-125М

От съседите - с най-добри възможности е групата дивизиони "Большой камень" на 9 км на изток от Фокино...
fokino.JPG


Изображение


Въпреки дразнещата рутина, понякога американските пилоти и техните командири, си позволяват леки "провокации", които допълнително нажежават обстановката:

Утро 27.03.1984 два SR-71 (один из Kadena и один из Beale AFB летающий на Kadena для пребазирование) летали лоб в лобом и сделали Мах 6 навсречу. Появление двоих "Дроздов" стало причин о нетипичная активност частях ПВО и RС-135 успели записать множество радаров....

-------------

Полет борд '980 (27.09.1971 - ночю). Благодаря маленкая хитрост (увеличение програмируемий уголь тангажа (из 25 на 35 градусов), SR-71 доближался больше чем обично к границе СССР, в резултат чево множество радаров ПВО начали работу.... После полета и проверки апаратуру ELINT оказалось, что в первий раз американци успели записать сигналь С-200!
Какво би се случило, ако поради някаква причина "Дрозд"-ът пресече границата? Дали 130 ЗРБр ще се справи със задачата?
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2280
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от Bruchpilot » 06 Юли 2019, 14:16

Ето още една снимка на това как излежда ПВО-то:
Изображение
Отделно един МиГ-25 дебне на летището до Чугуевка (някой си Беленко бил служил там ;))
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 2280
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от Bruchpilot » 11 Юли 2019, 12:52

Принципно съм си взел няколко дена почивка (за да не се занивамам с разни трънизми и прочее), но ще сложа набързо ей това:
Основавайки се на изложените материали с Пистън сме се опитали да направим максимално реалистичен сценарий, базиран на един от редовните разузнавателни полети на SR-71 "Blackbird" до Владивосток. Разбира се правим уговорката, че реално SR-71 "Blackbird" не са излитали от авиобаза Кадена в Окинава. Всъщност от там излитат танкерите, които ги презареждат около бреговете на Южна Корея, но с цел удобство (да се чете чист мързел :D ) дългите полети и презареждането във въздуха не са реализирани.
Както вече е известно такива полети не са били нещо необичайно и до инциденти не се е стигало, но в случая е предвидено "произшествие" - в резултат на грешка американският самолет ще наруши за кратко съветската граница. Съответно очакващите нащрек съветски зенитчици от трите разположени около Владивосток дивизиона С-200 ще обстрелят нарушителя с по една ракета. (За съжаление се оказа невъзможно смисленото реализиране на идеята за стрелба с три ракети от един дивизион). Ето малко видео, като след него има обяснения. Без коментар на живо е (за да не се изложа съвсем), но предполагам всички сте чували заклинанията, които изговаря правещият нещо българин за да се получат нещата :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=kQNiPbFFTtE&feature=youtu.be
И така на 01.07.1986 година в 03:42 часа местно време (59-та сек. от видеото) SR-71 "Blackbird" излита от авиобаза Кадена в Окинава и се насочва към Владивосток.
В 05:22:36 часа местно време (04:16 минути от видеото) съветската противовъздушна отбрана засича неидентифициран контакт югоизточно от Танчон, Северна Корея. Няколко секунди по-късно контактът е идентифициран като набираща височина, високоскоростна цел, азимут 209, разстояние 386 километра от остров Русский.
В 05:22 часа местно време (05:13 минути от видеото) целта вече е източно от Хуадае, Северна Корея и базираният в авиобаза Чугуевка дежурен МиГ-25 е получил заповед за излитане.
В 05:26 часа местно време (05:52 минути от видеото) SR-71 "Blackbird" наближава застрашително съветската граница, а вдигнатият по тревога МиГ-25 е вече във въздуха.
В 05:28:26 часа местно време (07:05 минути от видеото) става ясно, че американският самолет няма да успее да завие своевременно и ще навлезе в съветското въздушно пространство. Целта по азимут 196 и на разстояние 80 километра от остров Русский е маркирана като "вражеска" и е дадена заповед за стрелба. Броени секунди по-късно ракети стартират от Кравцовка, остров Русский и Большой Камень.
В 05:28:40 часа местно време (08:08 минути от видеото) американският самолет е засякъл емисиите на съветските радари, забелязал е пусковете на ракетите и започва завой на юг-югоизток с надеждата да се спаси.
В 05:29:12 часа местно време (08:42 минути от видеото) SR-71 "Blackbird" завършва завоя си и започва надбягване с носещите се към него ракети.
В 05:31:04 часа местно време (10:59 минути от видеото) става ясно, че ракетата изстреляна от Кравцовка няма голям шанс да порази целта, но другите две буквално дишат във врата на американския самолет.
В 05:32:11 часа местно време (12:18 минути от видеото) пилотът на SR-71 "Blackbird" започва паническа последна маневра в опит да се измъкне от настигащите го ракети. В 05:32:14 часа първата пропуска, а в 05:32:21 часа и втората. Третата, която вече съвсем явно няма шанс да достигне целта се самоликвидира в 05:32:28 часа. Вижда се огромното изоставане на вдигнатия по тревога МиГ-25. SR-71 "Blackbird" е вече вън от опасност.

Тъй като Блакбърда е моделиран с много сериозна система за РЕБ, която във видеото в общи линии бездейства, решихме да направим и втори заход, този път с използване на средства за електронно противодействие:
Отново неизвестен скоростен и височинен контакт е засечен по азимут 210 на разстояние от 379 километра от остров Русский:
Изображение
Когато контакта достига югоизточно от Чонгджин, Северна Корея, за кратко активира средствата си за РЕБ (вероятно в отговор на емисии от страна на севернокорейцтие :-)) и скоро е загубен в смущенията:
Изображение
След това обаче американския летец изключва системите за електронно противодействие и целта е водена до момента на нарушаването на съветската граница, като съответно е обстреляна по идентичен на посочения във видеото начин. Тъй като този път SR-71 "Blackbird" се забавя с предприемането на спасителния завой на юг, ракетите са по-близо и американският летец решава отново да включи системите за РЕБ в опит да се спаси. В този момент той се намира на около сто и десет километра от остров Русский:
Изображение
Няколко секунди по-късно радарите губят целта:
Изображение
Въпреки усилията на разчетите сигурното насочване на ракетите не е възстановено и е подадена команда за самоликвидация. SR-71 "Blackbird" отново отървава кожата...

Няколко забележки по реализирането на сценария:
Изглежда в дадената ситуация въпросът с успешното поразяване на SR-71 "Blackbird" е деликатен. Например в случай, че самолетът не нарушава границата по остър курс, а по-скоро по допирателната в удобно положение, с добър шанс за стрелба би била само позицията в Большой Камень. От друга страна ако навлезе по-дълбоко в съветското въздушно пространство или при избягването на ракетите заеме курс не близо до южен, а югоизточен, шансовете да бъде поразен се увеличават значително.
Поразяване на нарушителя в рамките на съветското въздушно пространство е възможно само ако американският самолет практически навлезе в залива Петър Велики. Във всички останали случаи успява да достигне международното въздушно пространство преди да бъде поразен.
Базираните в Чугуевка МиГ-25, при дежурство на земята имат по-скоро чисто теоретичен шанс да се окажат в близост до SR-71 "Blackbird" ако той спазва реалните маршрути използвани навремето.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3289
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от piston » 11 Юли 2019, 13:20

Благодаря!

Bruchpilot написа:
11 Юли 2019, 12:52

Базираните в Чугуевка МиГ-25, при дежурство на земята имат по-скоро чисто теоретичен шанс да се окажат в близост до SR-71 "Blackbird" ако той спазва реалните маршрути използвани навремето.

Трябва да пробваме така...

Изображение

P.S. @Bruchpilot според ветераните дивизионът на о. Руский е дежурял с 3 ракети на подготовка, като вероятно дивизионите от 1 до 4 са се редували да дават дежурство. Предполагаемо така е било и на позицията на Большой камень.

За да излъжеш AI сложи три дивизиона на Руский и три на Болшой камень. Така ще симулираш 2 х 3 ракети от двете позиции. Кравцовка няма да стреля (щото би трябвало ако Руский дежури, те да почиват...
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3289
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от piston » 12 Юли 2019, 13:27

@Bruchpilot , всъщност може да пробваме и това дали ще сработи...(не във връзка с Владивосток)

Само трябва да си намеря "Аз и МиГ-23" на Пампоров, за още информация...

Изображение
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

angelmr
Редовен потребител
Мнения: 40
Регистриран на: 25 Юли 2016, 18:50
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от angelmr » 12 Юли 2019, 14:33

Bruchpilot написа:
11 Юли 2019, 12:52
Няколко забележки по реализирането на сценария:
Изглежда в дадената ситуация въпросът с успешното поразяване на SR-71 "Blackbird" е деликатен. Например в случай, че самолетът не нарушава границата по остър курс, а по-скоро по допирателната в удобно положение, с добър шанс за стрелба би била само позицията в Большой Камень. От друга страна ако навлезе по-дълбоко в съветското въздушно пространство или при избягването на ракетите заеме курс не близо до южен, а югоизточен, шансовете да бъде поразен се увеличават значително.
Поразяване на нарушителя в рамките на съветското въздушно пространство е възможно само ако американският самолет практически навлезе в залива Петър Велики. Във всички останали случаи успява да достигне международното въздушно пространство преди да бъде поразен.
Базираните в Чугуевка МиГ-25, при дежурство на земята имат по-скоро чисто теоретичен шанс да се окажат в близост до SR-71 "Blackbird" ако той спазва реалните маршрути използвани навремето.
Имам един въпрос. Самолетът нарочно ли не предприема дефанзивни маневри, освен точно преди момента в който може да бъде улучен? До колкото знам има една много елементарна противоракетна маневра, която би трябвало да е много ефективна за такива ситуации, при обстрел от голяма дистанция. Пилотът първоначално не лети така че да избяга максимално бързо от зоната на обстрел, а в посока перпендикулярна на тази. Ракетата изчислява курс при който да порази целта и се насочва в точка която е пред курса на самолета. След известно време самолетът прави завой на 180° и на ракетата и се налага да преизчисли нова точка на контакт, която обаче е на съвсем различен курс. С тези маневри се изчерпват запасите на енергия на ракетата. Самолетът също губи енергия, но неговите енергийни запаси са с порядъци по-големи. Маневрата става още по-ефективна, ако се комбинира с промяна на височината. Принципно е измислена за защита когато самолетът трябва да се приближи до пусковата у становка и няма как да се обърне и да избяга, понеже мисията го изисква, но се чудя дали няма да е ефективна и при бягане от ракета с голямобсег? Тогава все пакима време за подобни маневри.

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3289
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от piston » 12 Юли 2019, 18:28

angelmr написа:
12 Юли 2019, 14:33


Имам един въпрос. Самолетът нарочно ли не предприема дефанзивни маневри, освен точно преди момента в който може да бъде улучен? До колкото знам има една много елементарна противоракетна маневра, която би трябвало да е много ефективна за такива ситуации, при обстрел от голяма дистанция. Пилотът първоначално не лети така че да избяга максимално бързо от зоната на обстрел, а в посока перпендикулярна на тази. Ракетата изчислява курс при който да порази целта и се насочва в точка която е пред курса на самолета. След известно време самолетът прави завой на 180° и на ракетата и се налага да преизчисли нова точка на контакт, която обаче е на съвсем различен курс. С тези маневри се изчерпват запасите на енергия на ракетата. Самолетът също губи енергия, но неговите енергийни запаси са с порядъци по-големи. Маневрата става още по-ефективна, ако се комбинира с промяна на височината. Принципно е измислена за защита когато самолетът трябва да се приближи до пусковата у становка и няма как да се обърне и да избяга, понеже мисията го изисква, но се чудя дали няма да е ефективна и при бягане от ракета с голямобсег? Тогава все пакима време за подобни маневри.
Понеже Пилота няма възможност да отговори директно, ме помоли да ти отговоря от негово име. Дословно:

един ред в отговор на Ангелмир - Че е напълно прав, но понякога при много големи разстояния и желание да се поддържа дистанция е възможно самолета да заеме обратен курс, ускори и елементарно да надбяга ракетата. В случая SR-71 няма за цел да стои близо и ако просто веднага завие дирекно на юг успява да надбяга ракетите. Но е твърде неманеврен за да направи повече от една генерална смяна на курса.


П.С. От мен - ракетата на С-200 e ограничена по предварение по целта при пуск до +/-15 градуса по азимут.

Изображение
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6547
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от Amazon » 12 Юли 2019, 21:40

Имаше и нещо, че при заемане на перпендикулярен курс, самолета може да срине обхвата, а при ракети с полуактивна глава за самонасочване, това значи краят на играта. Със сигурност съм го срещал, като работеща тактика при реални бойни действия. Обаче ставаше въпрос за изтребители и то с размера на МиГ-29, а не за голяма птица като SR-71 (като вметка, тя на живо не изглежда толкова голяма черната птица).

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3289
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от piston » 12 Юли 2019, 22:46

Amazon написа:
12 Юли 2019, 21:40
Имаше и нещо, че при заемане на перпендикулярен курс, самолета може да срине обхвата, а при ракети с полуактивна глава за самонасочване, това значи краят на играта. Със сигурност съм го срещал, като работеща тактика при реални бойни действия. Обаче ставаше въпрос за изтребители и то с размера на МиГ-29, а не за голяма птица като SR-71 (като вметка, тя на живо не изглежда толкова голяма черната птица).
Така е.... Но тук играта е в друга лига......

Изображение

@Bruchpilot , пак ще трябва да го пускаш...
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

angelmr
Редовен потребител
Мнения: 40
Регистриран на: 25 Юли 2016, 18:50
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от angelmr » 13 Юли 2019, 18:39

piston написа:
12 Юли 2019, 18:28

Понеже Пилота няма възможност да отговори директно, ме помоли да ти отговоря от негово име. Дословно:

един ред в отговор на Ангелмир - Че е напълно прав, но понякога при много големи разстояния и желание да се поддържа дистанция е възможно самолета да заеме обратен курс, ускори и елементарно да надбяга ракетата. В случая SR-71 няма за цел да стои близо и ако просто веднага завие дирекно на юг успява да надбяга ракетите. Но е твърде неманеврен за да направи повече от една генерална смяна на курса.


П.С. От мен - ракетата на С-200 e ограничена по предварение по целта при пуск до +/-15 градуса по азимут.

Изображение
Благодаря за отговора.
Amazon написа:
12 Юли 2019, 21:40
Имаше и нещо, че при заемане на перпендикулярен курс, самолета може да срине обхвата, а при ракети с полуактивна глава за самонасочване, това значи краят на играта. Със сигурност съм го срещал, като работеща тактика при реални бойни действия. Обаче ставаше въпрос за изтребители и то с размера на МиГ-29, а не за голяма птица като SR-71 (като вметка, тя на живо не изглежда толкова голяма черната птица).
До колкото знам проблемът тук е да накараш радара да работи в доплеров режим при който се налага да филтрува обектите по скорост (на сближение). А това значи да лети ниско, за да се слива сигналът му със сигналът от обектите на повърхността. За това и се използва от изтребители (комбинирано с изхвърляне на отражатели).

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3289
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от piston » 14 Юли 2019, 00:10

Изображение
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3289
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от piston » 14 Юли 2019, 23:30

piston написа:
14 Юли 2019, 00:10
Изображение
Понеже в първото видео на @Bruchpilot , ми се стори, че SR-71 е твърде пъргав в завоите - още два филмирани варианта - този път радиуса на завоя на Habu е по-близък до истината...

https://youtu.be/PYQv-xSX4wc

https://youtu.be/DsG1j4S2Ac8

P.S. Диаграма, радиус на виража в морски мили при крен в градуси:

Изображение
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 3219
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от Almasy » 16 Юли 2019, 16:12

Off Topic
Бах чел някъде, че горивото за SR-71 е нек`во там специално и бая скъпо - на цената на квалитетно уиски.
За какво точно става дума?
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Декомунизация. ДеГКБизация. Дерусификация.

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 3289
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: SR-71 на Владивосток....

Мнение от piston » 16 Юли 2019, 18:45

Almasy написа:
16 Юли 2019, 16:12
Off Topic
Бах чел някъде, че горивото за SR-71 е нек`во там специално и бая скъпо - на цената на квалитетно уиски.
За какво точно става дума?
Става дума за JP-7, модифициран керосин, мисля, че беше правен още за U-2, за да не се изпарява на голяма височина който да се ползва и като охлаждаща течност (вече при бързаците СР и А-12).
Понеже трудно се възпламенява, за SR-71 (вероятно и при А-12) е разработена система за подаване на триетилборан за възпламеняване на горивото в случай на спиране на двигателя и при форсаж...

https://en.wikipedia.org/wiki/JP-7
Русия е страна, която винаги се е гордяла с бъдещите си научно-технически постижения. :lol:

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани