Оръжия на бъдещето и концептуални въоръженияЕлектрически кораби

Модератор: Amazon

Отговори
Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4857
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Електрически кораби

Мнение от Amazon » 08 Ное 2016, 19:20

Темата ми хрумна покрай поста на Archer за миниподводницата. Мислите ли че при настоящото развитие на батериите е възможно изцяло електрическа миниподводница?

Компактна, с много сериозни батерии, зарежда се в базата, или от специален кораб. Ограничен обсег, но пък идеална за брегова отбрана, на няколко стотин мили от базата си. Не мъкне скъпи, сложни, въздухонезаисими двигатели (каквито предвиждаха за Лада), гориво и специалисти за тях.
Размер като тази на Archer - не повече от 20-тина метра, така че да може и да се пренася от всякакви кораби.

Или да имаме кораб подводницоносач! :)

Другото което ми хрумва е за надводен кораб. Решението вече се използва с успех на някой съвременни траулерни семейни яхти и първопроходници. Дизелите зареждат клъстери с батерии а батериите задвижват електромотор и вртят валовете. Това освен всички други ползи, дава и голяма "експлозивна" мощност когато се наложи. Така ще е възможно, не голяма фрегата, да си пърпорка с 14 възела пълнейки си батериите. И в един момент като и се наложи, издумква за кратко време всичко от батериите, дизелите и батериитре бичат едновременно, вдига 40 възела и изпраща към радарите мощност като за крайцер.

Това също ще отмени нуждата от скъпи газови турбини при CODAG задвижване, които са мъртва тежест през повечето време.

Не звучи толкова фантастично.

Аватар
ValBo
Редовен потребител
Мнения: 1688
Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически Кораби

Мнение от ValBo » 08 Ное 2016, 19:59

Аз съм далеч от морските дела, но не бяха ли повечето кораби с дизел-електрически групи?
А винтовете се въртят от елмотори?

За подводниците. Батериите са тежки. През втората световна по-голямата част от управлението не е изисквало електричество. Но в една съвременна подводница то е навсякъде. От там батериите трябва да са прекалено много и да има някакъв алтернативен източник, в случай, че нещо стане с тях и не могат да подават напрежение. А като са много, подводницата става тежка и харчеща, което води до още батерии и тн.
Малките изследователски подводници са изцяло на ток, но имат доста ограничено оперативно време. А са бавни и носят малко екипаж.
Изображение
Finita la commedia

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4857
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически Кораби

Мнение от Amazon » 08 Ное 2016, 20:20

Аз съм далеч от морските дела, но не бяха ли повечето кораби с дизел-електрически групи?
Ами доколкото знам те са с генератор и нямат батерии и ревърсър.
За подводниците. Батериите са тежки.
Аз за това писах за тенденции. Батериите стават все по-мощни. За това се и появяват и електрически коли и траулерите които споменах. А турбините, дизелите, цялта машинария, тръби, помпи и редуктори покрай тях, както и горивото и маслата също не са леки.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2129
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически Кораби

Мнение от Archer » 08 Ное 2016, 20:35

Японците ползват на последните модификации на техните подводници Soryu мощни Литиево Йонни батерии към дизела .

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани