Ами и F-22 е свръхманеврен, значи ли че не му трябва.
Уверявам те F-22 ще прибегне до "свръхманевреността" си като последна мярка. Сложих кавичките, защото F-22 отнесе твърде много бой от Рафали и Еврофайтъри за да се нарече свърхманеврен. Или може би отнесе боя именно защото е свърхманеврен и пилотът е направил грешката да използва УВТ, за да постигне по-добра ъглова скорост.
Последната голяма въздушна война по време на която двете страни са били г/д равнопоставени е Виетнам.
След това превеса е все по голям само в едната страна, от там не може да се заключава че при равнопоставеност на две въздушни армии МиГ-29 ще е слаб.
Конфликтите в Близкия изток също са между горе-долу равнопоставени страни и определено дават възможност за оценка на машини и тактика. Нищо, че страните не разполагат с толкова много самолети. Освен това, други съфорумци посочиха конфликта Етиопия-Еритрея през 1999 г., където се е случвало, точно това от което се опасявах - МиГ-29 трябва да напуска боя поради привършване на горивото и получава ракета в опашката.
Я виж индия и пакистан сега ако се сбият чии ВВС ще имат количествено и качествено предимство.
Ако гледаме само авиацията, ниската боеготовност на индийските ВВС ме кара да се замислям - по-добре е да имаш F-16 във въздуха отколкото Су-30МКИ в ТЕЧ-а.
Много ми е интересно защо изказваш като проблем липсата на ЕДСУ?! При положение, че МиГ-29 е изключително маневрен и без нея, защо му е? Освен това може и с малко сила да стане ще по-маневрен, което другите самолети с ЕДСУ не могат.
Напълно съм съгласен с Amazon. Както е отбелязъл ЕДСУ е по-лека, а за изтребителя всеки излишен килограм е важен. Ако един компонент се утежни с 1 кг, масата на самолета нараства с няколко кг, защото за да се запазят характеристиките, ще трябва повече гориво, по-мощен двигател, размерите на самолета ще нарастнат, съпротивлението също.
Друга е идеята на ползване на МиГ 29.
Излита, води се от щурман до последно, включва радара, стреля и обратно.
Затова и срещу Су-27 не се представя добре.
Принципно, да, такава е идеята за използване на МиГ-29. Затова един на един МиГ-29 е много опасен. Но в схватка 4 на 4, да речем, нещата се обръщат. В такава схватка щурмана вече не може да помогне, трябва БРЕО на самолета да представя пълна ситуационна картина - къде е противника, къде са своите. И още нещо - как пилоти, които са били обучавани само да изпълняват команди от земята, изведнъж ще започнат да вземат правилни тактически решения?
Ако имаха цялата система да изведът миговете близко до Су-тата, щяха да се поизпотят взимно
МиГ-овете щяха да изпотят Су-тата за няколко минути, след това ще им привърши горивото и Су-тата ще ги разстрелят докато се опитват да напуснат боя.
Това с армадите е мит (поне над Югославия).... Общо взето, схватките са били от 1 на 1 до 4 към 1 максимум...
ОК, съгласих се.
Super_hornet, нали нямаше смисъл да си чешеш клавиатурата? Е, не я чеши, чети си рекламните брошурки, не се интересувай от реални боеве (ученията са къде по-важни), не подлагай нищо на съмнение и ще живееш безметежно и щастливо.