Военна авиацияАВИАЦИОННИ НОВИНИ

Модератор: Amazon

Отговори
Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1704
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Bruchpilot » 19 Юли 2018, 13:17

Amazon написа:
19 Юли 2018, 03:34
Какви са тези слухове за замразяване на Су-57?
Кой да ти каже - май, уж, последно, щели да чакат новите двигатели :roll: Ня'кво задкулисно мрънкане, че Су-35 имал много по-добро съотношение възможности/поддръжка/цена. Злите израелски езици в същото време шушукат, че след непосредственото запознанство на руските сили с Ф-22 и Ф-35 над Сирия, някои хора са взели да се шашардисват...
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1535
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Sharana » 19 Юли 2018, 13:25

Amazon написа:
19 Юли 2018, 03:34
Какви са тези слухове за замразяване на Су-57?
Аватара ме издава, но най-общо казано успяха да разбият и най-песимистичните си планове, които гласяха 12 тестови самолета до 2021, а след това вече в малки серии. Сега вече става въпрос за общо 12 самолета до 2027 и ако звездите се наредят правилно и в следващата програма за въоръжение има повечко пари ще започнат да поръчват малки серии. С други думи строевите части ще започнат да виждат стелтове след 2030 - наравно с японци, корейци и тн, докато други държави са пълни с F-35 вече, а една съседна им с J-20.

Това са фактите, а коментарите по замразяването са на базата 2 изказвания с 2 дена разлиак в нчалото на юли от високопоставени чиновници. Единия е, че Су-35 е "впереди планеты всей" и Су-57 просто е изпреварил времето си, няма нужна от него още и плана е 12 самолета до 2027. Друого два дена по-късно, че Су-57 не е особено нужен, Су-35 е страхотен - по-добре да прескочат поколение (пето) и да се фокусират на шесто, СССР има добър опит в прескачането и тн. И за да компенсират неприятните новини медиите започнаха да бълват фантазии за някакви фотонни радари, които обезсмислят стелта, как почти са създали шесто поколение и ако не изпреварват в това отношение американците са поне на едно ниво, защото те си харчат ресурсите за пето поколение и тн...

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4869
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Amazon » 19 Юли 2018, 14:37

Според мен, не иде реч само за пари, ами има някакъв друг проблем, който засега не могат да решат. Имаше слухове за проблеми с планера и новите материали. Може да е заради липсата на подходящо въоръжение. Може ЕОП да не отговаря на заданието. Може да е комбинация от няколко фактора.

rki
Редовен потребител
Мнения: 3667
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от rki » 19 Юли 2018, 14:43

Ако космическата програма на Русия може да служи като бенч-марк, то причината е първо в липсата на финансиране и второ е в невъзможността на руските фирми да дадат искания продукт.
Може и да бъркам относно авиацията, но в космоса в момента е пълен хаос поради тези две причини и се преразглеждат всички програми и приоритети.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2451
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Almasy » 19 Юли 2018, 15:06

Sharana написа:
19 Юли 2018, 13:25
Аватара ме издава, но най-общо казано успяха да разбият и най-песимистичните си планове, които гласяха 12 тестови самолета до 2021, а след това вече в малки серии. Сега вече става въпрос за общо 12 самолета до 2027 и ако звездите се наредят правилно и в следващата програма за въоръжение има повечко пари ще започнат да поръчват малки серии. С други думи строевите части ще започнат да виждат стелтове след 2030 - наравно с японци, корейци и тн, докато други държави са пълни с F-35 вече, а една съседна им с J-20.

Това са фактите, а коментарите по замразяването са на базата 2 изказвания с 2 дена разлиак в нчалото на юли от високопоставени чиновници. Единия е, че Су-35 е "впереди планеты всей" и Су-57 просто е изпреварил времето си, няма нужна от него още и плана е 12 самолета до 2027. Друого два дена по-късно, че Су-57 не е особено нужен, Су-35 е страхотен - по-добре да прескочат поколение (пето) и да се фокусират на шесто, СССР има добър опит в прескачането и тн. И за да компенсират неприятните новини медиите започнаха да бълват фантазии за някакви фотонни радари, които обезсмислят стелта, как почти са създали шесто поколение и ако не изпреварват в това отношение американците са поне на едно ниво, защото те си харчат ресурсите за пето поколение и тн...
:lol: :lol: :lol:
Много си добър в изказа
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4869
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Amazon » 19 Юли 2018, 15:41

rki написа:
19 Юли 2018, 14:43
Ако космическата програма на Русия може да служи като бенч-марк, то причината е първо в липсата на финансиране и второ е в невъзможността на руските фирми да дадат искания продукт.
Може и да бъркам относно авиацията, но в космоса в момента е пълен хаос поради тези две причини и се преразглеждат всички програми и приоритети.
Не бъркаш. Просто при авиацията причините с в обратен ред. Поне там пари се изсипват, или по скоро се изсипваха. Обаче руското ВПК и въобще индустрия имат проблеми при създаването на евтино управляемо въоръжение и сензори. А без тях, колкото и добър самолет да създадат, ще е само балерина на авиоизложенията, или летяща мишена срещу сериозен противник. Наследената от СССР шуробаджанащина също не помага особено.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1535
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Sharana » 19 Юли 2018, 15:48

Amazon написа:
19 Юли 2018, 14:37
Според мен, не иде реч само за пари, ами има някакъв друг проблем, който засега не могат да решат. Имаше слухове за проблеми с планера и новите материали. Може да е заради липсата на подходящо въоръжение. Може ЕОП да не отговаря на заданието. Може да е комбинация от няколко фактора.
Според мен пък всичко е свързано с пари. Когато бюджета е по-голям можеш да си затвориш очите на много неща. Примерно Ф-35 - самолета на практика няма да е боеготов (пълноценно) преди 2024-25 и голяма част от произведените преди това самолети ще трябва да минат скъпа модернизация, която не е само софтуер, а друга част ще ги оставят само като учебни. От финансова гледа точна е безумие в момента, но пръскайки повече пари сега, към момента, когато самолета стане пълноценен, ще имат обучени пилоти (много), написани ръководства, ще му знаят тънкостите, ще има логистична база (армия техници, които могат да ги обслужват) и строевите части ще са пълни с Ф-35ци, които в рамките на няколко години ще се извъртят на модернизация и пилотите ще трябва да усвоят само новите неща и към 2028 едно 1 000 наистина боеготови самолети с готови пилоти ще имат. Ако изведнъж бюджета се съкрати осезаемо ще има преосмисляне на програмата и за да е по-евтино ще се изчака по-готов самолет и ще започнат да го закупуват едва след 2024 с бавни темпове, където производството ще набере обороти едва към 2027 примерно. След това ще обучават пилоти, техници и тн - ще изхарчат по-малко пари, но въпросните 1 000 боеготови ще ги имат към 2038 вместе 2028. Ето - хардуера е един и същ, но цялостната картина зависи само от това колко пари хвърлиш.

Същата е ситуацията и с руснаците в момента.
- втория двигател не е готов. Ясно, че не е готов но за обучение е даже повече от адекватен - когато му издухат часовете от летене ще го заменят на новия. Първите бройки така или иначе ще си издухат ресурса в обучение и разкриване на възможности, защо да чакаш последната версия?
- производството им е меко казано сложно и все така си карат на индивидуална сборка (а не поточна), което си е по-скъпичко. Ако бюджета дава повече свобода не е проблем.
- обслужването е много по-сложно и обучението на техници, които да работят със Су-57 е доста по-скъпо (това всъщност беше казано като аргумент, че е рано за Су-57 още и Су-35 хем по-лесен хем е най-добрия така или иначе). Напълно логично - ако искат по-модерна техника ще трябва да инвестират в подготовката на повече технически кадри, които да я обслужват тази техника, без пари не става.
- Су-57 е много по-капризен към инфраструктура - не е добра идея да го паркират на пистата като всички останали и зимата само да го откопават от снега като решат да летят :D Трябва най-накрая да инвестират в хангари по летищата, което разбира се не е безплатно и не става за показуха (където е и фокуса последните години, възраждат традициите от СССР).

Та при по-добро финансиране можеш да си позволиш да буташ напред по-смело, то по друг начин не става. Ако обаче се ореже до необходимия минимум то основното нещо става цена/ефективност и Су-30СМ/Су-35, който не изисква нова инфраструктура, допълнително обучение на техници, инвестиции в производството му (завода така или иначе ги прави с нормални темпове) и е доста по-евтин, вече изглежда много по-привлекателно. Освен това на фона на намаления общ паричен поток, то частта за ВВС също е по-малка, защото повече пари са предвидени за СВ. Ако имаха стария бюджет и фокуса не беше сместен от ВВС (които бяха приоритетни в програмата до 2020) то при непроменена техническа готовност на самия самолет щяха да съберат около 60 бройки до 2028 както и планираха (12 за обучение + 48 строеви), а сега само тестови 12.

Колкото до оръжията нещо по-добро от Р-77-1 в скоро време няма смисъл да чакат за въздушен бой. По земя едва ли ще им се наложи нещо сериозно да мятат следващите 10 години, а до тогава все ще му вкарат планирания арсенал в производство. Тъкмо ще има подготвени пилоти към този момент вече, които биха могли и да го използват.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4869
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Amazon » 20 Юли 2018, 06:01

Аз си мислех, че точно мятането по земя им се е видяло критично на братята. Опита от Афганистан, Чечня, Грузия, Сирия, Украйна, но не само. А при ударни операции Су-57 няма особени преимущества над Су-35 и Су-34. Дори стелта не е фактор, защото в долната полусфера, Су-57 нямал характеристиките на самолет с ниско ЕОП.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2451
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Almasy » 27 Юли 2018, 12:00

Словакия купува F-16

https://www.flightglobal.com/news/artic ... 6s-450130/

Ако анонса се повтаря, модератора да изтрие поста.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1535
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Sharana » 27 Юли 2018, 17:49

Доста инфо по темата с F-15X.
http://www.thedrive.com/the-war-zone/22 ... nt-fighter

Hawkeye
Редовен потребител
Мнения: 102
Регистриран на: 01 Окт 2016, 10:57
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Hawkeye » 29 Юли 2018, 11:35

Израел пазарува наедро, Ф15, КС-46 и CH47F. Всъщност защо са им Ф15, какво могат да свършат с тях, което да не могат с Ф35?

http://aeropress-bg.com/news/military-a ... 1%80%D0%B4

Кухулин
Редовен потребител
Мнения: 1682
Регистриран на: 04 Мар 2017, 11:53
Контакт:
Status: Online

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Кухулин » 29 Юли 2018, 11:42

Може да носи два камиона джепане.

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 507
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от gabocvet » 29 Юли 2018, 14:23

Израилтяните имаха интерес към F-15SE Silent Eagle но май нещата не се развиха. По то зи вариант работи ли се или е спрян?

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1704
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Bruchpilot » 29 Юли 2018, 15:12

Израелците вероятно ще си поръчат Ф-15I, нещо се въртеше информация, че техният флот вече доста се е износил от употреба :D
А и нямам представа дали Ф-35 в близко бъдеще ще може да носи Дeлила (или там както се превежда) например.
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1535
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Sharana » 29 Юли 2018, 16:25

Никой не е финансирал разработката на F-15SE + би бил близък до цената на Ф-35. Затова нормални F-15ки, Elbit са големи лобисти за F-15.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4869
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Amazon » 29 Юли 2018, 17:05

Hawkeye написа:
29 Юли 2018, 11:35
Израел пазарува наедро, Ф15, КС-46 и CH47F. Всъщност защо са им Ф15, какво могат да свършат с тях, което да не могат с Ф35?

http://aeropress-bg.com/news/military-a ... 1%80%D0%B4
Каквото каза Кухулин, плюс че новите 15-ки прекрасно си разговарят с 35-ците. Ф-35 води операцията и целеуказва на боеприпасите изстреляни от 15-ките зад него. Виждал съм схема, че и Флота предвижда подобно съвместно използване на Ф-35 и Ф-18.

Hawkeye
Редовен потребител
Мнения: 102
Регистриран на: 01 Окт 2016, 10:57
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Hawkeye » 30 Юли 2018, 22:46

В http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/5 ... C%D0%B8-24 "Аеро" е излязла статия, че пускат ОП за капиталов ремонт на 4ри Ми-24 и 2 Ми-17. Направо съм учуден, че са решили цели четири Ми-24 да възстановят. Иначе положението с логистиката и при хеликопретите е трагедия.
Военният министър Красимир Каракачанов обяви, че към средата на юни не лети нито един от петте налични Ми-17, лети един Ми-24 от шест, три – четири от 12 Cougar и три от шест Bell 206.
Което прави 27,5% от наличната техника...

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2451
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Almasy » 04 Авг 2018, 21:54

Ако е вярно - НАТО ще строи военна база в Албания

https://sputniknews.com/europe/20180804 ... s-albania/
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4869
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Amazon » 05 Авг 2018, 00:37

Almasy написа:
04 Авг 2018, 21:54
Ако е вярно - НАТО ще строи военна база в Албания

https://sputniknews.com/europe/20180804 ... s-albania/
За какво ни е такава база? Италия и Гърция покриват почти изцяло Егейско море. Ако сложим и Хърватия, то за ЕС/НАТО това е практически вътрешно море. Вероятно изпълняват обещание към албанците. Може и да е свързано с бъдещото приемане на Македония в НАТО.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1535
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Sharana » 16 Авг 2018, 17:41

Някой знае ли за какво точно са се разбрали в SALT-2/ОСВ-2 договора? Че гледам днес на последния Ту-22 и не вдявам.

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 507
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от gabocvet » 16 Авг 2018, 17:51

За това става дума.

Не нарушит ли Россия международных договоренностей, установив на Ту-22М3М аппаратуру дозаправки в воздухе? В ответе на запрос «БИЗНЕС Online» на авиазаводе аккуратно обошли эту тему.

https://aviation21.ru/tu-22m3m-eshhyo-o ... ka-rossii/

По този договор Ту 22 няма устройство за дозареждане във въздуха.

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 6592
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Thorn » 16 Авг 2018, 21:40

Amazon написа:
05 Авг 2018, 00:37
Almasy написа:
04 Авг 2018, 21:54
Ако е вярно - НАТО ще строи военна база в Албания

https://sputniknews.com/europe/20180804 ... s-albania/
За какво ни е такава база? Италия и Гърция покриват почти изцяло Егейско море. Ако сложим и Хърватия, то за ЕС/НАТО това е практически вътрешно море. Вероятно изпълняват обещание към албанците. Може и да е свързано с бъдещото приемане на Македония в НАТО.
Егейско?

gabocvet
Редовен потребител
Мнения: 507
Регистриран на: 28 Авг 2016, 13:32
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от gabocvet » 17 Авг 2018, 04:28


Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4869
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Amazon » 17 Авг 2018, 05:10

Според лентата, щял да бъде убиец на самолетоносачи. И Кинжал ще се интегрира. За какво им е на руснаците убиец на самолетоносачи? Те наистина ли не осъзнават, че противникът им не е ЕС, или САЩ. Или не могат да си спомнят, че единствената силна държава с която са водили гореща война в скоро време, е една с която граничат на Юг.

https://lenta.ru/news/2018/08/16/tu22m3m/

Иначе самолета е супер!

Stan
Редовен потребител
Мнения: 2230
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:15
Контакт:
Status: Offline

Re: АВИАЦИОННИ НОВИНИ

Мнение от Stan » 17 Авг 2018, 06:55

Amazon написа:
17 Авг 2018, 05:10
Според лентата, щял да бъде убиец на самолетоносачи. И Кинжал ще се интегрира. За какво им е на руснаците убиец на самолетоносачи? Те наистина ли не осъзнават, че противникът им не е ЕС, или САЩ. Или не могат да си спомнят, че единствената силна държава с която са водили гореща война в скоро време, е една с която граничат на Юг.

https://lenta.ru/news/2018/08/16/tu22m3m/

Иначе самолета е супер!
За вътрешна консумация - да се надъхва народонаселението и да не мисли за глупости. Че съдбата няма да му е по-различна от Армата, в това може да сме сигурни.
Като не искаш мира, на ти секира.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани