Военна авиацияНов изтребител за българските ВВС?

Модератори: Sharana, Amazon

Отговори
Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5257
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Amazon » 25 Дек 2018, 18:26

Офф повтаряте до втръсване едни и същи неща. Разликата в цената на летателни часове между двата самолета е незначителна. Пепелянката естествено ще харчи малко повече гориво, защото е среден към тежък изтребител, но пък е по-евтина за подръжка, заради годините оптимизации, по-евтини чаркове и по-як планер.

Гърците твърдят, че техните F-16 летели много повече от Миражите, заради много по добрата подръжка, която осигурявали американците.

Тия изсмукани цифри дето вади Сааб за летателен час, им се смеят не само по специализираните форуми, ами и официални лица. Те за това чехи и унгарци ги плащат тия милиони - щото Грипена лети без пари.

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 105
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Skoda » 25 Дек 2018, 20:55

Колко незначителна е разликата, 10-12к в долара на час, не са незначителна разлика. Поляците не плащат ли милиони за техните Ф-16. Без конкретика можем да си чешем езиците доста дълго. Пак казвам Ф-16 е по-труден за подръжка от Ф-18, има доста сериозни изисквания като наземно оборудване на базата в която е. Не е като нашите техници да не се виждали Ф-16 гостуващи в Графа на учение, да напомням ли как след края, американците оставяха по 1-2 самолета за седмица две, преди да се върнат в базата си.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 5257
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Amazon » 25 Дек 2018, 21:15

Какви 10 - 12 000 долара на час разлика? :shock: Какво точно са ти казали техниците от графа? :shock:

За пепелянката в зависимост от метода на изчисление летателен час варира от 7000 при дирекрни разходи, до 20 000 ако включим амортизация и чистачката на летището.

При Грипен шведите лъжат брутално, но оператори, като ЮАР говорят за 20 000 долара.

За сравнение, при директни разходи, МиГ-29 го спрягат за 30 000 долара.

До началото на истинската експлоатация, тия неща трудно се смятат. Има локална инфраструктура, договори за подръжка извън абонамента и кой самолет, колко умно е направен. Техниците участващи в f16.net, твърдят, че самолета е прекрасен за подръжка. Гърците дето имат близо 200 самолета и база за сравнение с Мираж, разправят същото

Кажи сега, ама в прав текст, какво казват техниците от Графа? :D

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1798
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 25 Дек 2018, 21:18

Някой питаше по-рано колко часа е планирано да летят новите самолети. Поне на хартия 8те нови самолета след усвояване трябва да осигуряват 1500 часа годишно. Значи към 187 годишно на самолет. Разчета било да струва към 40 милиона лева на година поддръжката.

https://m.24chasa.bg/Media/2018/07/25/4 ... e3c8ac.pdf

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1798
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 25 Дек 2018, 21:24

Поляците били оценявали техните Ф-16 на около 10 000 евро (поне преди 3 или колко години беше споменато) в сравнение с около 15 000 евро за МиГ-29. Вярно е, че все още навъртат по 100ч на самолет на година, но едва ли шведите биха им плащали пари, за да летят и да има 10-12К разлика. Пък и изобщо това полетния час е такова разтегливо понятие в крайна сметка, зависи колко си планирал, колко си летял и тн + различни методики за смятане.

Тук има интересни неща:
https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a451410.pdf

Зависи и доколко са усвоени самолетите.
Изображение

rki
Редовен потребител
Мнения: 4057
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от rki » 26 Дек 2018, 07:06

Sharana написа:
25 Дек 2018, 21:18
Някой питаше по-рано колко часа е планирано да летят новите самолети. Поне на хартия 8те нови самолета след усвояване трябва да осигуряват 1500 часа годишно. Значи към 187 годишно на самолет. Разчета било да струва към 40 милиона лева на година поддръжката.

https://m.24chasa.bg/Media/2018/07/25/4 ... e3c8ac.pdf
Благодаря- аз питах. Любопитен документ - излиза че разходите на летателен час за модернизиран Миг29 са в космоса - 83000 лева на летателен час. :shock:
За новите изтребители очакват нещо от порядъка на 30-31000 лева на летателен час.
Сметките са ги правили за 16 самолета, 24-30 пилота, 1500 летателни часа годишно общо. Период от десет години. Не е ясно дали в сумата са включени разходите за заплати, обучение и пр. на пилоти и техници.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2295
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Archer » 26 Дек 2018, 10:25

При Грипен шведите лъжат брутално, но оператори, като ЮАР говорят за 20 000 долара
Остави ги ЮАР, гледай разходите в Чехия и Унгария. :ugeek:

Ама ако е Ф-16 може да правим по-сериозни ремонти в Турция.

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1840
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Bruchpilot » 26 Дек 2018, 10:36

Ами хубаво би било някой най-после да ги даде тези разходи, но ако обича да са от официален, правителствен източник с посочване какво точно включват. Защото ако започнем пак да боравим само с вестникарски цени, ей това например избива рибата:
The Gripen lease costs Hungary 30 billion forints (US$130 million) a year while training for the aircraft costs another 2 billion forints (US$8.7 million) a year, according to the Budapest Business Journal.
Строши-пилот :mrgreen:

mishuk
Редовен потребител
Мнения: 24
Регистриран на: 03 Яну 2018, 21:25
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от mishuk » 26 Дек 2018, 10:56

Ама ако е Ф-16 може да правим по-сериозни ремонти в Турция.
По скоро в Гърция,която сключи договор за ъпгрейд на техните 16ки до блок 70/72,на собствена територия. Така че „фирмения сервиз„ ще е в Атина

Lilov
Редовен потребител
Мнения: 66
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:06
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Lilov » 01 Яну 2019, 19:21

https://www.youtube.com/watch?v=u5FqO5C ... RYG88CrYUk
Интересена информация след 18:30 мин.
Това за колегите, които говорят колко ще бъде орязана офертата на Грипен.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1798
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 01 Яну 2019, 20:15

Аз го изгледах, но наистина не разбрах с какво се различава казаното от изнесеното досега? Нямало включени оръжия в офертата на Грипена, но имало предложение, което върви с офертата. Гледаме доклада и там пише:
Съгласно наличната информация, предоставена от европейски
консорциуми за производство/продажба на ракети „въздух-въздух“ в подкрепа
на предложението на Швеция, стойността за придобиване на самолетите,
въоръжението и допълнителното оборудване би превишила рамката от 1,5
млрд. лв.
Та какво не е вярното под термина "орязана", при положение, че се вписва в бюджета само в орязаната си форма без оръжие?

Аватар
Bruchpilot
Редовен потребител
Мнения: 1840
Регистриран на: 14 Сеп 2016, 12:14
Местоположение: Габрово
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Bruchpilot » 01 Яну 2019, 22:35

Ми супер, но при положение, че самата представителка, директорка или каквато в крайна сметка е там, обяви в национален ефир, че въоръжение няма, за да "не ни обвързват", на нея ли да вярвам или на два пича от интернет притежаващи "вътрешна" информация, достойна за вниманието на контраразузнаването? Хайде малко по-сериозно!
Ако имаше нещо невярно казано от наша страна по въпроса за въоръжението, Сааб или шведското правителство до сега да са вдигнали олелия до бога.
П.С. Официално Джеймс Робинсън е заявил, че офертата за Ф-16 включва пълен пакет обучение, логистика, оборудване, оръжия за всички оперативни нужди и няма да има никакви скрити разходи:
https://www.mediapool.bg/lokhiyd-martin ... 88111.html
Строши-пилот :mrgreen:

Аватар
контрол_alt
Редовен потребител
Мнения: 404
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:56
Местоположение: EU
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от контрол_alt » 02 Яну 2019, 19:23

Oще веднъж потвърдено, никакви допълнителни разходи за обучение. Включени са и оръжия:
При евентуална бъдеща сделка за закупуването на изтребители F-16 Блок 70 на глобалната космическа и отбранителна компания Lockheed Martin за България няма да възникнат никакви допълнителни скрити разходи, каквито опасения се чуват от страна на критиците на сделката.

„Офертата ни за F-16 блок 70 за България включва пълен пакет с обучение за пилоти и наземни екипи, логистика, помощно оборудване и оръжия за всички оперативни нужди, което означава, че няма абсолютно никакви скрити разходи. На България няма да й се налага да придобива каквито и да било допълнителни оръжия чрез отделни договори с трети страни или лицензи от правителства за интегрирането и използването им, които водят до допълнителни разходи и несигурност при другите оферти“, пояснява Джeймс Робинсън, директор "Международно бизнес развитие на F-16" в Lockheed Martin, цитиран в прессъобщение на компанията.
...
Новият завод в Грийнвил, щат Южна Каролина, скоро ще започне производството на F-16 блок 70 за Бахрейн и Словакия. Това е и мястото, където ще бъдат произведени евентуалните самолети за България. В него се използва същото оборудване и същата база за доставки с голям опит, произвели хиляди F-16 във Форт Уърт, щат Тексас, като по този начин се елиминират рисковете, свързани с производството на новите самолети, пояснява базираната в Бетесда, Мериленд, компания.
...
Според ползваната от българските екипи методология предложението на Швеция е с най-висока оценка за оперативна ефективност, а предложението на САЩ - за срок на експлоатацията. Тъй като шведската оферта е за самолет, оборудван за операция Air Policing, за останалото въоръжение и оборудване за довеждане на самолета до "многофункционален", българската страна трябва да придобие по отделни договори съответните лицензии, стойността на които не е включена в общото ценово предложение.

Цялата статия тук:

https://www.investor.bg/ikonomika-i-pol ... ia-274590/

Извинявам се, сега видях, че вече има линк за същата статия.
С уважение контрол_alt.

Аватар
Archer
Редовен потребител
Мнения: 2295
Регистриран на: 24 Юли 2016, 00:04
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Archer » 07 Яну 2019, 22:12

Опа , Израел няма да продава Ф-16 на хърватите щото от САЩ ги натиснали.

Skoda
Редовен потребител
Мнения: 105
Регистриран на: 28 Апр 2018, 11:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Skoda » 07 Яну 2019, 23:25

Там сделката не вървеше добре още от началото. Щом САЩ могат да натиснат Израел, представям си при нас как са се развили нещата, така де, Израел има 100 пъти по силно лоби от нашето в САЩ и се оказа, че дори и за тях има червени линии. Не ми се мисли, нашите как ще преговарят за цената с САЩ при това положение. Предлагам да почнем от сега със залаганията каква сума с ДДС в български лева ще е договора. Аз залагам на 2.1 млрд лева 😁

Lilov
Редовен потребител
Мнения: 66
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:06
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Lilov » 08 Яну 2019, 08:47

Без ДДС... И никакво икономическо сътрудничество, то това си е ясно, де.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1798
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 08 Яну 2019, 15:41

Skoda написа:
07 Яну 2019, 23:25
Предлагам да почнем от сега със залаганията каква сума с ДДС в български лева ще е договора. Аз залагам на 2.1 млрд лева 😁
Че тя сега си е толкова :mrgreen: С преговори няма да падне, ще може просто да се реже от пакета, където преценят, че нещо не ни трябва. Ако вземат всичко на минимума може и в бюджета да се впишат, но ще бъде глупаво.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1798
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 11 Яну 2019, 12:56

Пуснах обещания материал, който все пак седнах и дописах след подканвания на ЛС :) Може да бъде прочетен тук:
viewtopic.php?f=32&t=724

Критиката се приветства! Няколко вечери го писах, а снощи даже бързах да го довъшра, че ми се отварят и други ангажименти. Печатни грешки сигурно има много, но с времето ще гледам да ги оправя. На флашка си събрах множество документи и препратки към статии, та ако нещо ще се оборва нека поне е аргументирано, а не на общи основания от рода на "не може да бъде"!

acoc
Редовен потребител
Мнения: 533
Регистриран на: 21 Авг 2016, 23:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от acoc » 11 Яну 2019, 15:39

Благодарение на Sharana, който положи такъв труд да събере в едно най възможните подробни описания на двата самолета, вече имам друго виждане, преценка и избор. Пожелавам успех на преговарящите министри.

Super_Hornet
Редовен потребител
Мнения: 1842
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Super_Hornet » 11 Яну 2019, 16:31

Аз бих искал да го поздравя за ентусиазма му, но и да отбележа няколко съществени неточности:
Sharana написа:
11 Яну 2019, 12:52
За разлика от обикновените радари, които сканират пространството с помощта на механично завъртане на антената, лъчът на АФАР се завърта за сметка на изменението на фазите на отделните излъчватели при неподвижна антенна решетка. Това позволява да се постигне по-бързо сканиране, по-добра разделителна способност, да се следят повече цели и да се извършват повече действия едновременно (например В-В и В-З). Най-важните предимства на радарите с АФАР са следните:
1)Значително по-устойчиви са към заглушаване, което е доста важно в перспектива при бурното развитие на системите за РЕБ.
2)По-сложени за засичане от системите за предупреждение от облъчване, което означава, че потенциалния вражески самолет ще научава, че е облъчван от такъв радар по-късно (в някои ситуации вероятно и твърде късно), давайки възможност на изтребителя с АФАР да заеме по-изгодна позиция преди началото на въздушния бой.
3)Позволява мултитаскинг като например едновременно картографиране (със значително по-висока разделителна способност), търсене на подвижни цели (GMTI) и сканиране за въздушни опасности.
4)Значително повишена надеждност и по-евтината поддръжка. Това се дължи на факта, че няма движещи се части като при механичните радари и няма един мощен излъчвател, който да работи с много големи напрежения и да се поврежда често. Ако съвременните механични радари трябва да се ремонтират на всеки 200 до 300 часа, то тези с АФАР са в категорията 1 000+. В дългосрочен план това води до доста спестени пари от поддръжката на скъпа част като радара на един изтребител.
1) Съвременните системи рядко използват заглушаване във вида, в който си го представя и хич не е за пренебрегване защитеността от смущения и на другите видове антенни решетки, като в някои ситуации може да имат предимство пред тези на АФАР;

2) Както вече неведнъж сме уточнявали модерните режими LPI и подобни не са от днес, а от доста отдавна и не са нито възможности само на радарите с АФАР, нито пък са някакво вундервафе за съвременните СПО-та. Още повече, че ако се прочете в линка, който оставям долу, ще се види, че на нас ни се предлага последната засега модификация на радара, в която има много от нещата, които в табличката на Шарана се твърди, че ги няма (вероятно иде реч за стара версия на радара...), в т.ч. и тук засегнатите режими;

3) Този мултитаскинг е свързан и с други неща - физиката няма как да я избегнеш и всичко да ти е на макс при такъв режим. Впрочем, същото правят и радари с други антенни решетки - отново това не е фундаментално за радарите с АФАР;

4) Това вече не мога да коментира, просто защото нямам числа под ръка - като наработки на отказ и цени на обслужване, така че приемам, че е прав в случая.

Малко за Грифона от статия в АЕРО-то, която описва малко повече нововъденията по машинката -

http://www.aeropress-bg.com/articles/58 ... 050-%D0%B3

И преди някой да тръгне да ми обяснява за фен / фоб, да отбележа, че не харесвам и двата самолета, но това си е моето мнение.

:)

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1798
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 11 Яну 2019, 17:01

Super_Hornet написа:
11 Яну 2019, 16:31
Аз бих искал да го поздравя за ентусиазма му, но и да отбележа няколко съществени неточности:

1) Съвременните системи рядко използват заглушаване във вида, в който си го представя и хич не е за пренебрегване защитеността от смущения и на другите видове антенни решетки, като в някои ситуации може да имат предимство пред тези на АФАР;

2) Както вече неведнъж сме уточнявали модерните режими LPI и подобни не са от днес, а от доста отдавна и не са нито възможности само на радарите с АФАР, нито пък са някакво вундервафе за съвременните СПО-та. Още повече, че ако се прочете в линка, който оставям долу, ще се види, че на нас ни се предлага последната засега модификация на радара, в която има много от нещата, които в табличката на Шарана се твърди, че ги няма (вероятно иде реч за стара версия на радара...), в т.ч. и тук засегнатите режими;

3) Този мултитаскинг е свързан и с други неща - физиката няма как да я избегнеш и всичко да ти е на макс при такъв режим. Впрочем, същото правят и радари с други антенни решетки - отново това не е фундаментално за радарите с АФАР;

4) Това вече не мога да коментира, просто защото нямам числа под ръка - като наработки на отказ и цени на обслужване, така че приемам, че е прав в случая.

Малко за Грифона от статия в АЕРО-то, която описва малко повече нововъденията по машинката -

http://www.aeropress-bg.com/articles/58 ... 050-%D0%B3

И преди някой да тръгне да ми обяснява за фен / фоб, да отбележа, че не харесвам и двата самолета, но това си е моето мнение.

:)
Темата за ПФАР и АФАР обаче ти е любима :) От LPI до LPI има разлика, не са достатъчни три буквички в рекламна боршура, за да се определят възможностите като еднакви. Да се твърди, че Northrop Grumman с богат опит в областта (създал радарите с АФАР за Ф-22, Ф-35, а сега и обсъждания, които залагат на LPI като нещо от голяма важност) няма предимства пред Ericsson ... неубедително звучи и то меко казано.
За едновременната работа никой не казва, че и двете може да ги прави максимално ефективно. ПФАР не може да прави нещо подобно, заради ъглите на виждане - само на едно място може да гледа в даден момент. Как това не е предимство наистина е знам...
Изображение

И изобщо - кои са според теб предимствата на АФАР пред ПФАР след като най-рекламираните не ги признаваш? А да кажеш, че важни такива няма предполагам разбираш колко абсурдно би звучало с оглед на фактите, че всички вече се стараят да правят такива за бъдещите си самолети или модернизацията на сегашни? На Gripen C/D за сега не се получи, но на Gripen E/F радар с АФАР има. Rafale и Eurofighter, F-15, F-16, F-18, F-22, F-35 ... та даже руснаците при МиГ-35 и Су-57, както и китайците при J-20, J-31 и другите им самолети като J-10, J-11 и J-16. Всички са се побъркали и не четат форуми, които да им кажат, че си пилеят парите на вятъра или има все пак причина?

Super_Hornet
Редовен потребител
Мнения: 1842
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Super_Hornet » 12 Яну 2019, 12:20

Sharana написа:
11 Яну 2019, 17:01
Темата за ПФАР и АФАР обаче ти е любима :)
Чак любима не ми е. :)

Sharana написа:
11 Яну 2019, 17:01
От LPI до LPI има разлика, не са достатъчни три буквички в рекламна боршура, за да се определят възможностите като еднакви.
Съгласен съм, така е, а и виждам, че си тръгнал в правилната посока.

Само че никой не ти говори за еднаквост, както вече сме го изяснили - това не е нито новост неземна, нито е патент за радарите с активна ФАР, нито пък е убервафе.

Sharana написа:
11 Яну 2019, 17:01
Да се твърди, че Northrop Grumman с богат опит в областта (създал радарите с АФАР за Ф-22, Ф-35, а сега и обсъждания, които залагат на LPI като нещо от голяма важност) няма предимства пред Ericsson ... неубедително звучи и то меко казано.
Това е несериозно, надявам се, че го разбираш.

Sharana написа:
11 Яну 2019, 17:01
ПФАР не може да прави нещо подобно, заради ъглите на виждане - само на едно място може да гледа в даден момент. Как това не е предимство наистина е знам...
Това е абсолютно невярно - първо, и второ - добре спомена ъглите, щото освен разположението на самата решетка при неподвижните АФАР, ако искаш се замисли какви са предимствата от възможността за дозавъртане на решетката при тези с ПФАР. ;)

Sharana написа:
11 Яну 2019, 17:01
Изображение
Какво трябва да ни показва тая картинка, че всяка рлс с ФАР - и активна, и пасивна, може да работи по няколко цели едновременно ли?

Sharana написа:
11 Яну 2019, 17:01
И изобщо - кои са според теб предимствата на АФАР пред ПФАР след като най-рекламираните не ги признаваш?
Не знам кои са най-рекламираните - признавам си, защото не отделям много време на рекламите, но най-основната и важна разлика, при равни други условия е в енергетическия потенциал - АФАР има предимство пред ПФАР, съответно всякакви далечини на откриване и захващане, което срещу съвременните и перспективни нискозабележими цели има значение.

Sharana написа:
11 Яну 2019, 17:01
А да кажеш, че важни такива няма предполагам разбираш колко абсурдно би звучало с оглед на фактите, че всички вече се стараят да правят такива за бъдещите си самолети или модернизацията на сегашни? На Gripen C/D за сега не се получи, но на Gripen E/F радар с АФАР има. Rafale и Eurofighter, F-15, F-16, F-18, F-22, F-35 ... та даже руснаците при МиГ-35 и Су-57, както и китайците при J-20, J-31 и другите им самолети като J-10, J-11 и J-16.
Нормално е да правят, но някои от тях правят и ФАР с пасивни решетки, просто защото не е изцеден потенциалът докрай, цената е по-ниска (вероятно), има и други бонуси - механично управление в едната плоскост, което е излишно да се изброява какви предимства дава.

Впрочем, най-мощната серийна изтребителна РЛС в света в момента е с ПФАР (грубо казано), което ясно показва, че потенциал има.

Разбира се, в краткосрочна и средносрочна перспектива бъдещето е в АФАР, а нататък в други, което пак сме го обсъждали.

Sharana написа:
11 Яну 2019, 17:01
Всички са се побъркали и не четат форуми, които да им кажат, че си пилеят парите на вятъра или има все пак причина?
Без да подценявам нивото на форума/те, съответно това на участниците в него/тях, каквито сме и ние ( :D ), се съмнявам, че решенията за това какво да се слага или разработва, се вземат от информацията в тях.

Аватар
Sharana
Редовен потребител
Мнения: 1798
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:38
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Sharana » 12 Яну 2019, 12:45

Super_Hornet написа:
12 Яну 2019, 12:20
Нормално е да правят, но някои от тях правят и ФАР с пасивни решетки, просто защото не е изцеден потенциалът докрай, цената е по-ниска (вероятно), има и други бонуси - механично управление в едната плоскост, което е излишно да се изброява какви предимства дава.
Няма такива, които сега (в момента) да проектират или планират нов радар за изтребителите си, който да не е с АФАР. За перспективност толкоз, ако по-старото беше същото, та дори и с предимства в много случаи нямаше така да се засилят всички да правят други. Дай-боже "Белката" да се развие, та да сложат подобрен радар и на Су-35 след десетина години, тогава обаче ще кажеш, че наистина е дошло вече времето сигурно.

Super_Hornet
Редовен потребител
Мнения: 1842
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от Super_Hornet » 12 Яну 2019, 12:57

Sharana написа:
12 Яну 2019, 12:45
Няма такива, които сега (в момента) да проектират или планират нов радар за изтребителите си, който да не е с АФАР.
Има обаче и такива, които строят и предлагат и без АФАР, както вече уточнихме.

Sharana написа:
12 Яну 2019, 12:45
За перспективност толкоз,
Перспективността я изяснихме, но май не разбираш, че такива големи разлики, като предимства между това каква ще е решетката на ФАР - няма, още повече, че между самите РЛС, било то и само с АФАР, пак са налице значителни разлики в техните характеристики.

Sharana написа:
12 Яну 2019, 12:45
ако по-старото беше същото, та дори и с предимства в много случаи нямаше така да се засилят всички да правят други.
Първо - не обсъждаме стари неща.

Второ - те хубаво са се засилили, но в момента, както отново се повтарям - уточнихме, се модернизират и дялкат, съответно се слагат на серийни и новопроизведени самолети и "стари" радари.

Sharana написа:
12 Яну 2019, 12:45
Дай-боже "Белката" да се развие, та да сложат подобрен радар и на Су-35 след десетина години, тогава обаче ще кажеш, че наистина е дошло вече времето сигурно.
За Белката се спекулира, че май ще е с ЦАР, което не че е невъзможно, но е малко вероятно. Не виждам обаче връзката между нея и Су-35 - за по-старото поколение от моделното семейство на Сухой, вероятно ще се появят активни решетки и на сегашните им РЛС, поне такива изказвания за създаването на Барс с АФАР имаше преди време.

Относно това какво (да сме живи и здрави дотогава) ще напиша или няма да напиша, дай да не го правим, че е леко извън темата.

Аватар
piston
Редовен потребител
Мнения: 2595
Регистриран на: 31 Юли 2016, 12:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Нов изтребител за българските ВВС?

Мнение от piston » 12 Яну 2019, 23:32

Изображение

Изображение

AESA е планиран за 2025, тази година уж почват тестовете...

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани