НаукаЕлектрически и безшофьорни автомобили

Модератор: Ksantip

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2704
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от EddieBG » 15 Окт 2017, 00:41

Е, кой, къде и кога е твърдял че Тесла са продали 10 млн автомобила?

А иначе по въпроса с печалбите - позаинтересувай се една от първите автомобилни фирми на планетата - Опел, какви загуби има последните години, въпреки че произвежда в пъти повече автомобили от Тесла. Не се изненадвай ако прочетеш за едни милиарди долари... то и за това Пежо ги купи, иначе трябваше да фалират, защото Меркел отказа да ги спасява с държавни пари. :)

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 964
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от centara » 15 Окт 2017, 10:34

EddieBG написа:
15 Окт 2017, 00:41
Е, кой, къде и кога е твърдял че Тесла са продали 10 млн автомобила?

А иначе по въпроса с печалбите - позаинтересувай се една от първите автомобилни фирми на планетата - Опел, какви загуби има последните години, въпреки че произвежда в пъти повече автомобили от Тесла. Не се изненадвай ако прочетеш за едни милиарди долари... то и за това Пежо ги купи, иначе трябваше да фалират, защото Меркел отказа да ги спасява с държавни пари. :)
Нещата съвсем не опират само до загубите. Въпросът е, защо Тесла има такава пазарна капитализация (май преди време надмина БМВ), при положение, че БМВ произвежда маса коли и си прави солидна печалба, а Тесла е все на загуба и произвежда смешна бройка? Ако и към Тесла се прилагаше същата пазарна логика, като за Опел, отдавна трябваеше да е в небитието.

rki
Редовен потребител
Мнения: 3487
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от rki » 15 Окт 2017, 10:52

Нормална си е капитализацията - в крайна сметка в цената на акциите се отразяват не само настоящите финансови резултати, но и бъдещите очаквания и перспективи. А Тесла има потенциал да стане за автомобилната индустрия поне нещо като Епъл за компютърната, ако не и нещо повече като например ранния Форд.
Естествено може и да се провали и някой друг да заеме това място, но явно оценките за момента са че ще успее.

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 15528
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от Dinain » 15 Окт 2017, 11:20

Норвегия готви тежък удар по Tesla

http://www.investor.bg/novini/444/a/nor ... la-248404/

Май се задава края на веселбата. След щедрите субсидии - щедри данъци.

https://m.vesti.bg/tehnologii/avtomobil ... la-6074885

Нещо не ми е ясно, едната стария говори за повишаване на цената на автомобила, а другата за годишен данък. Но при всички случаи ще е дране на кожи.
"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."

(Richard III - William Shakespeare)
...
Days since last IAF airstrike in Syria

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 964
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от centara » 15 Окт 2017, 11:52

rki написа:
15 Окт 2017, 10:52
Нормална си е капитализацията - в крайна сметка в цената на акциите се отразяват не само настоящите финансови резултати, но и бъдещите очаквания и перспективи. А Тесла има потенциал да стане за автомобилната индустрия поне нещо като Епъл за компютърната, ако не и нещо повече като например ранния Форд.
Естествено може и да се провали и някой друг да заеме това място, но явно оценките за момента са че ще успее.
Tesla вече не е някакъв старт-ъп и отдавна трябваше да е започнала да генерира печалби. Вместо това загубите са солидни, пък цената на акциите расте. Да не говорим как намирисват разните заеми между свързани лица в цялата схема. Това ме навежда на мисълта, че причината за поскъпването на акциите не е някаква очаквана астрономическа печалба, а чисто спекулативно очакване, че акциите ще продължат да поскъпват и ще се намерят още по-големи балъци, които да ги купят. Естествено, харизмата и изцепките на Мъск, също допринасят за това.
Сравнението с Форд е особено уместно. Форд прави революция не толкова със самия автомобил, а с начина, по който се произвеждат автомобили - поточна линия и автоматизация. В това отношение, според WSJ Тесла върви назад - основни компоненти се произвеждат на ръка.

rki
Редовен потребител
Мнения: 3487
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от rki » 15 Окт 2017, 12:33

centara написа:
15 Окт 2017, 11:52

Tesla вече не е някакъв старт-ъп и отдавна трябваше да е започнала да генерира печалби. Вместо това загубите са солидни, пък цената на акциите расте. Да не говорим как намирисват разните заеми между свързани лица в цялата схема. Това ме навежда на мисълта, че причината за поскъпването на акциите не е някаква очаквана астрономическа печалба, а чисто спекулативно очакване, че акциите ще продължат да поскъпват и ще се намерят още по-големи балъци, които да ги купят. Естествено, харизмата и изцепките на Мъск, също допринасят за това.
Сравнението с Форд е особено уместно. Форд прави революция не толкова със самия автомобил, а с начина, по който се произвеждат автомобили - поточна линия и автоматизация. В това отношение, според WSJ Тесла върви назад - основни компоненти се произвеждат на ръка.
Малко по-сложни са нещата - инвестициите които правят ги изкарват на загуба, но пък разчетите и надеждите са те в бъдеще да донесат големи печалби. Преките произведствени разходи на колите са под продажната им цена.
Това за производството на ръка е временно явление и се отнася само за пуска на модел 3 - явно там все още има да се решават големи проблеми на конвейра, но то си и личи по резултатите от тримесечието - под 300 произведени коли вместо около 1500 по план.
Сравнението с Форд го направих, защото Мъск подобно на него промени и революционизира автомобилната индустрия - преди Тесла на електрическите автомобили се гледаше по-скоро като на екзотика, имаше проекти но никой не залагаше те да изместят ДВГ-то. А сега ако той успее да се доближи до целите поставени с модел 3 или пък някой друг производител успее, то след около 2 десетилетия ДВГ-то ще бъде екзотика по пътищата.

rki
Редовен потребител
Мнения: 3487
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от rki » 15 Окт 2017, 12:35

Dinain написа:
15 Окт 2017, 11:20
Норвегия готви тежък удар по Tesla

малко по-подробно и в статията и в дискусията:

Understanding Norway’s new proposed ‘Tesla tax’ on electric cars https://electrek.co/2017/10/13/tesla-tax-norway/

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2704
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от EddieBG » 15 Окт 2017, 13:56

Както rki вече уточни, проблемите с автоматизацията са само при Model 3. И са временни.

Поточната линия на Model S отпреди няколко години:

https://www.youtube.com/watch?v=8_lfxPI5ObM

Сравни я с поточните линии при VW или BMW и кажи колко ръчно ти изглежда производството.

P.S. До колкото съм чел навремето, роботите за производство на автомобилите били разработка на Тесла.

А относно "харизмата" и "изцепките" - през 2007-а година Tesla Roadster изминава 250-300 км и вдига от 0 до 100 за под 4 секунди, освен това можеш да си я купиш (вярно, че никак не е евтина, но никой друг не предлага подобен модел на пазара) - определено за това се изисква повече от харизма и изцепки.

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 964
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от centara » 15 Окт 2017, 15:28

Кое колко е временно никой не знае. А има един лаф, че временните работи са най-постоянни. Всъщност, може би е добре, че Тесла засега не успяват да пуснат масова кола, защото най-вероятно щяха да ги разсипят от дела.
Клипчетата са нещо хубаво, но те се правят с цел маркетинг и реклама. Никак, ама никак, не е сигурно, че в действителност нещата стоят по този начин. Но е сигурно, че в производството има сериозен проблем.
Що се отнася до харизмата и изцепките - през 2007 г. Тесла наистина вдига от 0 до 100 за под 4 сек, но не изкарва и половината на 250-300 км и се разваля непрекъснато. Освен това Мъск нали щеше да прати мисия до Марс през 2018 г.? И щеше да произведе 500 000 автомобила?

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2704
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от EddieBG » 15 Окт 2017, 15:59

centara написа:
15 Окт 2017, 15:28
Кое колко е временно никой не знае. А има един лаф, че временните работи са най-постоянни. Всъщност, може би е добре, че Тесла засега не успяват да пуснат масова кола, защото най-вероятно щяха да ги разсипят от дела.
Кой и защо ще ги разсипва от дела?
Клипчетата са нещо хубаво, но те се правят с цел маркетинг и реклама. Никак, ама никак, не е сигурно, че в действителност нещата стоят по този начин. Но е сигурно, че в производството има сериозен проблем.
Разбира се че е маркетинг и реклама, в действителност, Model S се произвежда така. Ръчно, както казваш.

Що се отнася до харизмата и изцепките - през 2007 г. Тесла наистина вдига от 0 до 100 за под 4 сек, но не изкарва и половината на 250-300 км и се разваля непрекъснато.
Глупости.
Относно обхвата има писано достатъчно.
Тесла имат два проблема с Roadster, заради които са извикани продадени автомобили обратно в сервиза.
Първият засяга 345 автомобила, но е по вина на Lotus - ако случайно не знаеш, Roadster-а е на базата на Lotus, които, о изненада, имат същият проблем и с два техни модела с ДВГ. Вторият обхваща 439 автомобила и става въпрос за връзка на дублиращ кабел.
Проблемът с постоянното разваляне е при прототипите, в които използват двускоростна трансмисия, произведена от Magna. В последствие през 2008-а минават на вариант едноскоростна трансмисия, производство на Borg. И проблемът изчезва.
Освен това Мъск нали щеше да прати мисия до Марс през 2018 г.? И щеше да произведе 500 000 автомобила?
Не виждам Марс какво общо има - Space X не е публична компания, не продава акции и не държи сметка никому при проблем със сроковете, освен на клиентите си. А специално що се отнася до космически срокове - руснаците трябваше да имат вече база на Луната, ама дори кораб нямат, с който да отидат - само един макет от фазер. Закъснението им за сега е около 15 години. Говорим за държавата, изпратила първа в света изкуствен спътник и човек в орбита, не за обикновена частна компания.

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 964
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от centara » 15 Окт 2017, 16:39

1. Ще ги разспият от дела потребителски организации за обещани, но неработещи екстри и данни неотогварящи на брошурите. Кой знае и колко factory recall щеше да има.
2. Бил съм в автозавод (Тойота) и много добре знам, че това, което се пуска по рекламните клипчета е много малка част от това, което се случва в действителност.
3. Ставаше дума за 2007 г., след това Roadster имат и други проблеми - по-малки, но един куп;
4. Ставаше дума за изцепките на Мъск. Това, че руснаците правят изцепки, не променя нищо.

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2704
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от EddieBG » 15 Окт 2017, 22:34

centara написа:
15 Окт 2017, 16:39
1. Ще ги разспият от дела потребителски организации за обещани, но неработещи екстри и данни неотогварящи на брошурите. Кой знае и колко factory recall щеше да има.
Интересно, Model 3 ще е четвъртият модел на компанията, след Roadster, Model S и Model X. Тия потребителски организации досега що не са ги разсипали от дела за обещани, но неработещи екстри? Спят зимен сън или в първите три модела екстрите си работят, а данните отговарят на брошурите?
2. Бил съм в автозавод (Тойота) и много добре знам, че това, което се пуска по рекламните клипчета е много малка част от това, което се случва в действителност.
Напълно възможно е клипа с поточната линия на Model S и роботите да е за заблуда и масова измама, а в действителност да дялкат теслите с теслите - малко тафтология се получи, ама...
3. Ставаше дума за 2007 г., след това Roadster имат и други проблеми - по-малки, но един куп;
Доставките на Roadster-а започват от 2008-а, казах ти после за какво са връщани автомобили. Това не е прецедент - дори безценната ти Тойота имат издънки - ето ти едно забавно четиво:
Sep 26, 2007 – US: 55,000 Toyota Camry and ES 350 cars in "all-weather" floor mat recall.[33]
Nov 02, 2009 – US: 3.8 million Toyota and Lexus vehicles again recalled due to floor mat problem, this time for all driver's side mats.[5]
Nov 26, 2009 – US: floor mat recall amended to include brake override[4] and increased to 4.2 million vehicles.[citation needed]
Jan 21, 2010 – US: 2.3 million Toyota vehicles recalled due to faulty accelerator pedals[6] (of those, 2.1 million already involved in floor mat recall).[3]
Jan 27, 2010 – US: 1.1 million Toyotas added to amended floor mat recall.[34]
Jan 29, 2010 – Europe, China: 1.8 million Toyotas added to faulty accelerator pedal recall.[7]
Feb 08, 2010 – Worldwide: 436,000 hybrid vehicles in brake recall following 200 reports of Prius brake glitches.[2]
Feb 08, 2010 – US: 7,300 model year 2010 Camry vehicles recalled over potential brake tube problems.[35]
Feb 12, 2010 – US: 8,000 MY 2010 4WD Tacoma pick-up trucks recalled over concerns about possible defective front drive shafts.[36]
Apr 16, 2010 – US: 600,000 MY 1998–2010 Toyota Sienna for possible corrosion of spare tire carrier cable.[37]
Apr 19, 2010 – World: 21,000 MY 2010 Toyota Land Cruiser Prado and 13,000 Lexus GX 460 SUV's recalled to reprogram the stability control system.[38][39]
Apr 28, 2010 – US: 50,000 MY 2003 Toyota Sequoia recalled to reprogram the stability control system.[40]
May 21, 2010 – Japan: 4,509, US: 7,000 MY 2010 LS for steering system software update[41]
July 5, 2010 – World: 270,000 Crown and Lexus models for valve springs with potential production issue.[42]
July 29, 2010 – US: 412,000 Avalons and LX 470s for replacement of steering column components.[43]
August 28, 2010 – US & Canada: approximately 1.13 million Toyota Corolla and Toyota Matrix vehicles produced between 2005 and 2008 for Engine Control Modules (ECM) that may have been improperly manufactured.[44]
February 8, 2011 – US: NASA and NHTSA inquiry reveals that there were no electronic faults in Toyota cars that would have caused acceleration issues. However, accelerator pedal entrapments remains a problem.[45]
February 22, 2011 – US: Toyota recalls an additional 2.17 million vehicles for accelerator pedals that become trapped on floor hardware.[46]
Като гледам списъка - че то въобще излизал ли е читав автомобил от завода? :D
Между другото, не са добавили последната издънка - 5,8 млн. автомобила с фалшиви еърбеци.
4. Ставаше дума за изцепките на Мъск. Това, че руснаците правят изцепки, не променя нищо.
Всички правят "изцепки", що се отнася до сроковете - руснаците, НАСА, китайците, индийците. Не виждам с какво обещанията на Мъск за полет до Марс са по-различни от обещанията на Рогозин за постоянна база на Луната, и прочие неща, които космическите агенции са обещали, но почти винаги срока е неспазен.

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 6491
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от Thorn » 15 Окт 2017, 22:42

Това имах и аз предвид. Човекът си прави реклама, не следва да му се обръща внимание.

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2704
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от EddieBG » 15 Окт 2017, 23:00

Thorn написа:
15 Окт 2017, 22:42
Това имах и аз предвид. Човекът си прави реклама, не следва да му се обръща внимание.
За Марс ли имаш предвид? Че не му обръщайте внимание, те ракетите си летят (и приземяват) успешно и без допълнително внимание.
Е, за Марс ще се почака - повече от ясно е. Но, както се вика - живот и здраве, и до там ще се стигне.

Иначе ако е за автомобилите - допреди Tesla да се появи на пазара, в останалите автомобилни производители нещо липсваше желанието да развиват и инвестират в електромобили. Ама я ги гледай как сега всички вкупом се забързаха - през ден ни заливат с новини колко пари били инвестирали и щели да инвестират, колко ел. модела щяли да вадят и прочие. Само че това не е "хайп", "реклама" и прочие, и затова тях няма за какво да ги оплюваме по форумите. :D

Аватар
BAGA_TUR
Редовен потребител
Мнения: 109
Регистриран на: 17 Окт 2016, 22:50
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от BAGA_TUR » 15 Окт 2017, 23:10

Ето малко събрани статии от нета. Ако е пускано нещо от това в по-предните мнения, моля за извинение.

Daimler ще има 5 завода за батерии до 2019 г.
Париж забранява бензиновите и дизеловите коли през 2030 г.
Електрическа версия за всеки нов модел на Honda в ЕвропаБаварците ще представят 12 електромобила в следващите 8 години
През 2025 г. Volkswagen ще предлага общо 23 изцяло електрически модела
Електрическо бъдеще за Jaguar и Land Rover
Най-продаваният електромобил в света предлага автономност и по-висок пробег
UBS предвижда 30% дял на електромобилите в Европа към 2025 г.
VW пуска електрическия си кросоувър до няколко години (видео)
Когато от Mercedes обещаят нещо, то трябва да бъде приемано съвсем сериозно. Целта на компанията е през 2022 година (а това е след малко повече от 5 години) компанията да продава над десет напълно електрически и различни модела
И Холандия забранява колите на дизел и бензин
Кои държави и от кога планират забрана на колите на бензин и дизел
Tesla срещу германските авто-гиганти. Кой ще оцелее?
Audi обещава 12 електрически модела до 2025 година
Hyundai ще се фокусира върху електрически коли за дълъг пробег

Изглежда "Тесла", ще си имат конкуренция...

rki
Редовен потребител
Мнения: 3487
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от rki » 16 Окт 2017, 09:23

centara написа:
15 Окт 2017, 16:39

4. Ставаше дума за изцепките на Мъск.
За мен е странно това фокусиране върху "изцепките" на Мъск, т.е. неизпълнените му обещания и омаловажаването на постигнато от него, вкл. с приказки от сорта на Мъск нищо ново не е измислил, всичко още преди него е постигнато (направено) и т.н.

Има една великолепна книга на Питър Дракър - "Иновации и предприемачество". Там той различава седем вида иновации въз основа на какво са постигнати:
1. неочаквани обстоятелства
2. несъответствия
3. промяна в процесите
4. промяна в индустрията и пазара
5. демографски промени
6. промени във възприятията
и чак на последно място:
7. нови знания

В огромната част от случаите знанията ги има много преди да се появи иновацията, но трябва да дойде някой да види възможностите, да ги обедини и да излезе с нов конкурентен продукт, услуга или технология.

Мъск точно това направи и с Тесла и със СпейсХ.
- Идеята и знанията да се направи електромобил ги имаше отдавна, първите електромобили се появяват в началото на миналия век, прогреса при батериите вече го има и т.н. Но Мъск е този който предлага нов конкурентен продукт и то такъв, че промени цялата автомобилна индустрия. Промяната е толкова фундаментална, че вече правителствата (Хонг Конг, Дания, сега и Норвегия) постепенно започват да разглеждат електроавтомобилите като източник на доход (данъци), а не като нов иновативен продукт, чиято употреба трябва да се подпомага.
- Ракетите, двигателите, многократни носители, реактивното приземяване и т.н. ги имаше и преди Мъск, но СпейсХ успя да обедини всичко това, да реализира идеята за могократни и евтини ракети и да свали драстично цените и така накара всички големи производители/агенции да започнат да разработват нови ракетоносители, които да са значително по евтини от досега използваните и да се съсредоточат върху многократното им използване.

Та така - дори и да фалират Тесла и СпейсХ, мястото им ще бъде заето веднага от някой друг, който ще продължи по пътя на Мъск.

Междувпрочем планове и обещания за експедиция до Марс има от десетилетия и дори май по най-старите от тях вече трябваше да има марсианска колония...

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4669
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Крим

Мнение от Amazon » 16 Окт 2017, 18:15

Енергийна революция чакаме още от началото на 20 век и има да чакаме още толкова време.
"Революция" няма да има. За щастие. Има ускорена еволюция и тя си тече последните две десетилетия. Просто сега резултатите започват да стават по-видими. Електрическите коли, евтини слънчеви панели (вече всяка пета къща е акичена с такива), традиционно бензинови инструменти, като резачки, трионни, косачки и т.н. масово се заменят с електрически. Големи заводи за батерии и съответно сериозен спад в цената им. Телефони които на практика са мощни джобни компютри с автономност 2-3 дни. Фабриката на планетата - Китай, забрани строежа на ТЕЦ-ове. Нещата си вървят...

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4669
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от Amazon » 16 Окт 2017, 18:26

centara написа:
15 Окт 2017, 16:39
1. Ще ги разспият от дела потребителски организации за обещани, но неработещи екстри и данни неотогварящи на брошурите. Кой знае и колко factory recall щеше да има.
Хората които купуват електрически автомбили, не са от този тип. Нямат нито време нито желание да се занимават с такива глупости. И какви са тези потребителски организации?
centara написа:
15 Окт 2017, 15:28
Що се отнася до харизмата и изцепките - през 2007 г. Тесла наистина вдига от 0 до 100 за под 4 сек, но не изкарва и половината на 250-300 км и се разваля непрекъснато. Освен това Мъск нали щеше да прати мисия до Марс през 2018 г.? И щеше да произведе 500 000 автомобила?
Абе може да не е прозивел 500 000 а само 180 000, ама мерцедесите и поршетата взеха да изчезват от улиците - много осезателно. Вече като видя порше, или нов мерцедес ги гледам с интерес - като ексзотика. Това си е постижение на Тесла.

Аватар
Jefferson F. Davis
Редовен потребител
Мнения: 398
Регистриран на: 09 Окт 2016, 15:26
Контакт:
Status: Offline

Re: Крим

Мнение от Jefferson F. Davis » 16 Окт 2017, 18:54

Amazon написа:
16 Окт 2017, 18:15
Енергийна революция чакаме още от началото на 20 век и има да чакаме още толкова време.
"Революция" няма да има. За щастие. Има ускорена еволюция и тя си тече последните две десетилетия. Просто сега резултатите започват да стават по-видими. Електрическите коли, евтини слънчеви панели (вече всяка пета къща е акичена с такива), традиционно бензинови инструменти, като резачки, трионни, косачки и т.н. масово се заменят с електрически. Големи заводи за батерии и съответно сериозен спад в цената им. Телефони които на практика са мощни джобни компютри с автономност 2-3 дни. Фабриката на планетата - Китай, забрани строежа на ТЕЦ-ове. Нещата си вървят...
Да но никой производител на горепосочените технически нововъведения не се наема да гарантира ефективноста им при -20 градуса. А при -20 или -45 градуса? Просто батерията се скапва за няколко месеца. Ако е електромобил например при тези градуси освен да се движи автомобила трябва и да отоплява салона. От къде ще се вземе енергия за това и как ще се отрази на пробега с едно зареждане.
"Всяка пета къща е накичена със слънчеви панели" - това къде в България? Добре да предположим че е така и да погледнем в коя географска ширина се намира България. А в северните ширини където световият период за 24ч. е по кратък какво правим?
Outside the Occupants, freedom for the South!
"Как трудно жить на свете, когда с Россией никто не воюет" -лорд Хенри Джон Темпл Палмерстън - министър председател на Великобритания.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4669
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Крим

Мнение от Amazon » 16 Окт 2017, 19:07

Да но никой производител на горепосочените технически нововъведения не се наема да гарантира ефективноста им при -20 градуса. А при -20 или -45 градуса? Просто батерията се скапва за няколко месеца.
Не съм забелязал при минус 20 грауса, акумулатора на колата ми да се е скапвал, еле пък за няколко месеца. Колкото за -45, там така и така си трябва специализиранно обрудване. Все пак голяма част от автомобила/камиона/тежката механизация е електрическата система. За такива места Катерпилар произвежда специални камиони и машинария, които се ползват на места като Чукотка и Аляска и където дори метала трябва да е специален.

За екстремни суловия, подръжката на машини с гориво е далеч по-голям кошмар. Освен електрическата система, те имат нужда от специално гориво (дизела става на желе), специални смазочни материали, специални помпи и подгряващи системи, стартиращи двиатели и какво ли още не. Нищо от цялата тази простотия не съществува при електрическите автомобили. Прочети за съветските експедиции в Антарктика. Точно горивото и горивните системи са проблема, а не елктрическите инсталации.
Ако е електромобил например при тези градуси освен да се движи автомобила трябва и да отоплява салона.
Ами ще ти свали пробега - правиш си сметката. Да не би при бензинова кола, ако е супер жега, климатика да не ти сваля драстично пробега? Ако пък говорим за Чукотка, нищо не ти пречи да се ммонтира газова, или бензинова печка. Точно така е направено при ЗАЗ, където двигателят е отзад и е с въздушно охлаждане. Арегатчето за отоплението е отпред и е две педи голямо.

Аватар
General Lukov
Редовен потребител
Мнения: 1844
Регистриран на: 07 Авг 2016, 18:14
Status: Offline

Re: Крим

Мнение от General Lukov » 16 Окт 2017, 19:11

Моят климатик в колата в летните жеги ми изяжда 1/4 от горивото на дълги разстояния. :lol:

Аватар
Jefferson F. Davis
Редовен потребител
Мнения: 398
Регистриран на: 09 Окт 2016, 15:26
Контакт:
Status: Offline

Re: Крим

Мнение от Jefferson F. Davis » 17 Окт 2017, 05:50

Amazon написа:
16 Окт 2017, 19:07
Да но никой производител на горепосочените технически нововъведения не се наема да гарантира ефективноста им при -20 градуса. А при -20 или -45 градуса? Просто батерията се скапва за няколко месеца.
Не съм забелязал при минус 20 грауса, акумулатора на колата ми да се е скапвал, еле пък за няколко месеца. Колкото за -45, там така и така си трябва специализиранно обрудване. Все пак голяма част от автомобила/камиона/тежката механизация е електрическата система. За такива места Катерпилар произвежда специални камиони и машинария, които се ползват на места като Чукотка и Аляска и където дори метала трябва да е специален.

За екстремни суловия, подръжката на машини с гориво е далеч по-голям кошмар. Освен електрическата система, те имат нужда от специално гориво (дизела става на желе), специални смазочни материали, специални помпи и подгряващи системи, стартиращи двиатели и какво ли още не. Нищо от цялата тази простотия не съществува при електрическите автомобили. Прочети за съветските експедиции в Антарктика. Точно горивото и горивните системи са проблема, а не елктрическите инсталации.
Ако е електромобил например при тези градуси освен да се движи автомобила трябва и да отоплява салона.
Ами ще ти свали пробега - правиш си сметката. Да не би при бензинова кола, ако е супер жега, климатика да не ти сваля драстично пробега? Ако пък говорим за Чукотка, нищо не ти пречи да се ммонтира газова, или бензинова печка. Точно така е направено при ЗАЗ, където двигателят е отзад и е с въздушно охлаждане. Арегатчето за отоплението е отпред и е две педи голямо.
Забравяш че твоят акумулатор работи само при първичен запуск на автомобила след което почти не работи и постоянно е на зарежданае докато работи автомобила. Докато при електрическите коли имаш постоянна консумация на ток. Проблемът на ЕА не е електрооборудването или електродвигателя (при минусови температури) а самата батерия. При среден пробег с едно зареждане около 80км можеш само да отидеш на работа но не и да се върнеш . Колкото до нафтовата печка на ЗаА-а в електромобил мисля че това е за в темата с майтапите. За газова или бензинова печки бих искал да видя храбреца който ще седне в такава кола. Иначе не споря че бъдещето е на електродвигателите но тази революция или революция зависи единственно от наличието на адекватен енергиен източник. Съвременните АКБ още не стават за тази работа, можеби само през лятото.
Outside the Occupants, freedom for the South!
"Как трудно жить на свете, когда с Россией никто не воюет" -лорд Хенри Джон Темпл Палмерстън - министър председател на Великобритания.

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2704
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от EddieBG » 31 Окт 2017, 08:03

ecars.bg написа:Toyota призна, че Елон Мъск е прав за водородните горивни клетки

Toyota все пак ще продължава да прави водородни електромобили.

Изненадващо, обаче, Йошиказу Танака, ръководи проекта Mirai, сподели пред Reuters, че "Елон Мъск е прав – по-добре е да зареждаш електромобил директно"...

Индиректното в случая е да използваш водород, който готивните клетки на борда на електромобила да превръщат в ток. Проблемът е в това, че за да произведеш водорада също ти трябва ток и процесите стават излишно много, да не говорим за загубите на водород от резервоара на колата.

Въпреки признанието Toyota продължава да инвестира стабилно във водородната идея за задвижване на електромобили. Добре е да има алтернативи, просто все още е сложно и много скъпо да правиш водород, да го доставяш до станции за съхранение, после да се зарежда в колите и на борда да се конвертира в електричество.

Факт е, че самото зареждане е бързо като с течни горива, което е безспорно предимство. Резервоар с водород се пълни за около 5 минути. Сходна бързина на зареждане на батериите може да се постигне само с мощност 350 кВт и 800V батерии. Пак няма да е толкова бързо, но за 15-ина минути ще се пълни голям процент от батерията.

Обяснението на председателя на Toyota Такеши Учиямада, е в това, че компанията не намира двете технологии за конкурентни и затова Toyota грам не се отказва от водорода (поне засега). Но поне в очите на инвеститорите двете технологии са повече от конкурентни, тъй като зарядните станции са значително по-евтини от водородните.

Hyundai също се беше насочила към водородни коли (KIA трябваше да прави електромобилите в алианса), но нещата се промениха само за няколко години и сега южнокорейците опитват да наваксат с изцяло електрически модели и с двете марки.

При Toyota на този етап не се забелязва такова желание, но с тази най-прясна индикация от самата компания има логика да очакваме такова развитие и там.

Аватар
Dinain
Редовен потребител
Мнения: 15528
Регистриран на: 18 Юли 2016, 22:29
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от Dinain » 02 Ное 2017, 13:36

"No beast so fierce but knows some touch of pity."
"But I know none, and therefore am no beast."

(Richard III - William Shakespeare)
...
Days since last IAF airstrike in Syria

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 2704
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от EddieBG » 17 Ное 2017, 08:35

https://www.youtube.com/watch?v=sPiphpyIl08

Нов Tesla Roadster на близкия хоризонт.
Цената обаче е доста по-сериозна от първият - 250,000 USD.
Показателите обаче също са сериозни - от 0 до 100 за 1,9 сек, а максималната скорост - над 400 km/h

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани