НаукаТесла и SpaceX

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5437
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Тесла и SpaceX

Мнение от rki » 30 Юли 2019, 10:48

Така се прави!
Скрийншотовете са от финансовия отчет на Тесла за второто тримесечие на 2019. Оказва се, че фабриката в Шанхай май ще стане в близките години китайска собственост - Тесла са поели ангажименти до края на 2023 да инвестират във фабриката над 2 милиарда долара и ежегодно след тази дата да плашат не по малко от около 335 милиона долара данъци на Китай. Ако не могат да изпълнят тези две условия, то китайското правителство прекратява договора за лизинг на земята и прибира фабриката:

Изображение

Ето и извадка от договорът:

Изображение

Обърнете внимание на чл.20 - има условие и за минимален обем на приходите от фабриката - приблизително около 11 милиарда долара годишно, което при средна продажна цена на М3 - 40К, означава че трябва стабилно да произвеждат там не по-малко от 300 000 коли годишно.
А чл. 22 казва, че във всеки един момент китайците може да решат да приберат фабриката в името на публичния интерес, като компенсацията за Тесла съответно ще я определи китайски съд.

Капацитета на фабриката ще е около 150000 коли годишно:

Изображение

Любопитна е и неустойката, ако Тесла не успее да си плати лизинговата вноска за земята навреме - 1% дневно върху дължимата сума и след 60-я ден, ако още не е платила китайците прибират фабриката.
Изображение



Общо взето поради липсата на каквито и да е шансове Тесла да продава 300К М3 в Китай годишно, горните клаузи означават, че ако към 2023 Тесла още не са фалирали, то цялото производство на М3 ще е пренесено от САЩ в Китай.

:P
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6894
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от Amazon » 30 Юли 2019, 14:48

Че те сега продават над 200К годишно и то без азиатския пазар. Защо мислиш, че след 4 години няма да достигнат тази бройка и да я отминат? Или мислиш чичко Мъск за глупак?

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5437
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от rki » 30 Юли 2019, 15:11

Amazon написа:
30 Юли 2019, 14:48
Че те сега продават над 200К годишно и то без азиатския пазар. Защо мислиш, че след 4 години няма да достигнат тази бройка и да я отминат? Или мислиш чичко Мъск за глупак?
Продават над 200К годишно М3, но фабриката в Шанхай се строи само за Китай. Там нямат шанс да пласират повече от 40-50К годишно и това е много щедра оценка. Така че ако не иска да загуби завода, ще прехвърли производството от САЩ в Китай и следователно за САЩ ще внася М3 от Китай вместо да има МАГА и направена в Америка кола.

И да мисля го за глупак, освен това смятам, че е изпечен лъжец и мошеник и завършен наркоман. Не че това има значение - важното е описано в предния ми пост и съм го пуснал като пример как Китай прилапва производствата и бизнеса - и забележи - никой не е принуждавал Мъск да ходи в Китай.
Затова този пример е в тази тема.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6894
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от Amazon » 30 Юли 2019, 16:12

rki написа:
30 Юли 2019, 15:11
Amazon написа:
30 Юли 2019, 14:48
Че те сега продават над 200К годишно и то без азиатския пазар. Защо мислиш, че след 4 години няма да достигнат тази бройка и да я отминат? Или мислиш чичко Мъск за глупак?
Продават над 200К годишно М3, но фабриката в Шанхай се строи само за Китай. Там нямат шанс да пласират повече от 40-50К годишно и това е много щедра оценка. Така че ако не иска да загуби завода, ще прехвърли производството от САЩ в Китай и следователно за САЩ ще внася М3 от Китай вместо да има МАГА и направена в Америка кола.

И да мисля го за глупак, освен това смятам, че е изпечен лъжец и мошеник и завършен наркоман. Не че това има значение - важното е описано в предния ми пост и съм го пуснал като пример как Китай прилапва производствата и бизнеса - и забележи - никой не е принуждавал Мъск да ходи в Китай.
Затова този пример е в тази тема.
Не е наркоман. Онази цигара се оказа, че му е първа, или втора. Има запис - водещият го накара за шоуто. Освен това никой успешен бизнесмен, не лежи на стари лаври. Сега може да паравят над 200K на година, но се съмнявам плановете им да са такива завинаги. В ммомента имат около 400 000 произведени модел 3 и 500 000 резервации, разделени между САЩ и Китай, като Китай е вторият най-голям пазар за модела след САЩ. След четири години, вероятно плановете им са за милион, или няколко милиона автомобила годишно. А освен модел 3, Тесла имат ии други модели, които се продават добре поне в САЩ.

А на Чичко Мъск и другите му неща вървят добре. Вчера в един ден имаше успешен тест на марсианският хопър и успешен полет на Драгон. Така че може би трябва да си коригираш критериите за "глупак". Някак си не трябва да включват визионер, който успява с почти всеки грандиозен проект с който се захване.

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5437
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от rki » 30 Юли 2019, 16:33

Хосподи! Наистина ли има нужда да влизаме по ваше желание в спам и офтопик?
Amazon написа:
30 Юли 2019, 16:12

Не е наркоман. Онази цигара се оказа, че му е първа, или втора. Има запис - водещият го накара за шоуто.
Наркоман е - пускал съм миналата година август месец интервюто с него, където той призна че е зависим от опиоиди. Плюс това неадекватното поведение в туитър в малките часове на деня, когато се надруса, плюс поведение на публични пресконференции и т.н.

Сега може да паравят над 200K на година, но се съмнявам плановете им да са такива завинаги.
Плановете са едно, реалността е друго - няма търсене за М3 над 300К годишно глобално!

В ммомента имат около 400 000 произведени модел 3 и 500 000 резервации, разделени между САЩ и Китай, като Китай е вторият най-голям пазар за модела след САЩ.

Пълни глупости и лъжи - нямат 500К резервации, дори на пика никога не са ги имали. Второ Китай е по-малък пазар за Тесла от Канада, Норвегия или дори Холандия - явно четете някаква пошла тесла пропаганда, подбирайте си източниците.


След четири години, вероятно плановете им са за милион, или няколко милиона автомобила годишно. А освен модел 3, Тесла имат ии други модели, които се продават добре поне в САЩ.
Плановете са големи, реализацията им традиционно е трагична - и това няма да се промени чак до фалита на Тесла.

А на Чичко Мъск и другите му неща вървят добре. Вчера в един ден имаше успешен тест на марсианският хопър и успешен полет на Драгон. Така че може би трябва да си коригираш критериите за "глупак". Някак си не трябва да включват визионер, който успява с почти всеки грандиозен проект с който се захване.
"чичко Мъск"
"успешен тест на марсиянския хопър"

WTF???
Дори и нямате представа за какво говорите - т.нар. хопър е според легендата първата степен на както там вече се нарича проекта за свръхтежка ракета на Мъск. Каквото и да се разработи на негово основа няма никакви шансове не само да стигне до Марс - няма шансове дори да напусне Земята - това е работа за втората степен евентуално, нещо което е съвсем различно.
А да - и да вдигнеш някъв хамбар малко над земята нищо още не значи - искам да видя полет на десетки километри височина и с пълна мощност на двигателя без този урод да се разпадне.

И въобще горния ваш пост какво общо има с темата? Написахте го само заради обсесията ви и боготворението ви пред Мъск!

Айде да се придържаме към темата - като искате отворете една тема Мъск или Тесла и там ви обещавам да ви напиша неща, които не знаете и не сте и сънувал, че ги има.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6894
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от Amazon » 30 Юли 2019, 17:04

Наркоман е - пускал съм миналата година август месец интервюто с него, където той призна че е зависим от опиоиди. Плюс това неадекватното поведение в туитър в малките часове на деня, когато се надруса, плюс поведение на публични пресконференции и т.н.
А с крак ще тропнеш ли? :lol: Може пък да се е напил в малките часове на деня. Зависимост от химикали, може да знначи и проблеми със съня.
Плановете са едно, реалността е друго - няма търсене за М3 над 300К годишно глобално!
Щото така ти се иска? :D
Пълни глупости и лъжи - нямат 500К резервации, дори на пика никога не са ги имали. Второ Китай е по-малък пазар за Тесла от Канада, Норвегия или дори Холандия - явно четете някаква пошла тесла пропаганда, подбирайте си източниците.
Аз имам линк и то още от 2017: https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/ ... rs-n787716
Ти имаш ли си линк? :D
Плановете са големи, реализацията им традиционно е трагична - и това няма да се промени чак до фалита на Тесла.
Може ли пример за трагична реализация?
"чичко Мъск"
"успешен тест на марсиянския хопър"

WTF???
Дори и нямате представа за какво говорите - т.нар. хопър е според легендата първата степен на както там вече се нарича проекта за свръхтежка ракета на Мъск. Каквото и да се разработи на негово основа няма никакви шансове не само да стигне до Марс - няма шансове дори да напусне Земята - това е работа за втората степен евентуално, нещо което е съвсем различно.
А да - и да вдигнеш някъв хамбар малко над земята нищо още не значи - искам да видя полет на десетки километри височина и с пълна мощност на двигателя без този урод да се разпадне.
Човек, откъде толкова злоба?!? :shock:

Ето: https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10- ... fire-tests за статичото изпитание на Фолкън Хеви и полета на Стархопър без въжета.

Ето и за Драгън: https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10- ... ccessfully

А кой е урод и кой ще се разпада са си твои интерпретации.
И въобще горния ваш пост какво общо има с темата? Написахте го само заради обсесията ви и боготворението ви пред Мъск!
Аз имам обесия от Мъск? :) Да ти напомня ли , че това е трети, или четвърти път, когато му предричаш фалита? На него и начинанията му?
Айде да се придържаме към темата - като искате отворете една тема Мъск или Тесла и там ви обещавам да ви напиша неща, които не знаете и не сте и сънувал, че ги има.
Може и да отворя, но на база на горните глупости и злоба, не ми се иска. Не ми трябва тема, в която да мъкнеш всеки гаден слух, или клюка за Тесла, или SpaceX.

Ти изобщо гледал ли си какво са постигнали хората в областта на невронните мрежи и разпознаването на обррази? Само там са няколко десетилетия пред всички останали.

Та препоръката ми е повече гледане на TED, или източници, като горният блог, който съм линкнал и по-малко клюкарски интернет сайтове. :)

vvurbanov
Редовен потребител
Мнения: 86
Регистриран на: 06 Авг 2017, 21:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от vvurbanov » 30 Юли 2019, 19:36

Чудесно е, че Илон Мъск се хвана да прави ел. автомобили.Сега още са скъпи, но като се увеличи производството, ще станат по достъпни и за бедните като нас.Това е малко неприятно за държавите които имат мижава икономика и разчитат на въглеводородите.Но ние не сме от тях и само ще изкярим.
Какво значение има дали се друса или е гей щом прави електромобили?Пък дали китайците ще му вземат завода все тая, нали те ще правят сетне в него коли.За нас е важно да се произвеждат и да се пълни светът с тях.
Даже ми се струва, че е излишно да ги правят толкова комфортни.И пробега който имат е достатъчен за повечето хора.Значи 100 км. на ден ако правиш, това са 30-35 000 км на година.Много въртят по толкова, на работа, по магазините и в къщи.Сега май акумулаторите държат по 600-800км.Което е върха.Мъск обеща от тая година да ги направи 1 000 км с едно зареждане.Абе те по 100-200 км да карат, ама да са по 10-15 000 лв.

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5437
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Китайският колос

Мнение от rki » 30 Юли 2019, 20:24

Amazon написа:
30 Юли 2019, 17:04

А с крак ще тропнеш ли? :lol:
Доста детинско поведение от ваша страна.
Плановете са едно, реалността е друго - няма търсене за М3 над 300К годишно глобално!
Щото така ти се иска? :D
И колко е търсенето - може ли да посочите число и да го подкрепите със сериозни данни?
Пълни глупости и лъжи - нямат 500К резервации, дори на пика никога не са ги имали. Второ Китай е по-малък пазар за Тесла от Канада, Норвегия или дори Холандия - явно четете някаква пошла тесла пропаганда, подбирайте си източниците.
Аз имам линк и то още от 2017: https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/ ... rs-n787716
Ти имаш ли си линк? :D
Имам и то много. Ето специално за вас от една от пропагандните медии на Мъск - https://www.teslarati.com/tesla-model-3 ... ellations/
Tesla Model 3 latest reservation count: 518k gross, 455k net after cancellations
Да ви преведа ли какво пише в заглавието и статията и защо източника който сте посочили де факто лъже?

И сега специално за ваше сведение - след четвъртото тримесечие на миналата година Тесла престана да обявява бройката на резервациите - наратива в момента - бройката на резервациите няма значение. Това е свързано с драстичмно малкото им останало число - всъщност по мои оценки за М3SXУ е под 100К.
Плановете са големи, реализацията им традиционно е трагична - и това няма да се промени чак до фалита на Тесла.
Може ли пример за трагична реализация?
lol - alien dreadnought? FSD? 10K per week?
Има цели сайтове посветени на тези и други лъжи планове, дори във фенските сайтове като TMC ще се заринете в подобни теми.
"чичко Мъск"
"успешен тест на марсиянския хопър"

WTF???
Дори и нямате представа за какво говорите - т.нар. хопър е според легендата първата степен на както там вече се нарича проекта за свръхтежка ракета на Мъск. Каквото и да се разработи на негово основа няма никакви шансове не само да стигне до Марс - няма шансове дори да напусне Земята - това е работа за втората степен евентуално, нещо което е съвсем различно.
А да - и да вдигнеш някъв хамбар малко над земята нищо още не значи - искам да видя полет на десетки километри височина и с пълна мощност на двигателя без този урод да се разпадне.
Човек, откъде толкова злоба?!? :shock:

Ето: https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10- ... fire-tests за статичото изпитание на Фолкън Хеви и полета на Стархопър без въжета.

Ето и за Драгън: https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10- ... ccessfully

А кой е урод и кой ще се разпада са си твои интерпретации.
Злоба? Каква злоба - написал съм истината - но ако вие предпичатате да черпите "знания" от смешни сайтчета като посоченото от вас блогче - наслаждавайте се на бисерите му:
Стархопър проведе своя първи свободен атмосферен полет!
"Стархопър" (прототипът на неговия марсиански кораб "Старшип")


Аз и без това се чувствам излишен в темите за космоса - оставям на вас да ги развивате, повече няма да пиша там.

И въобще горния ваш пост какво общо има с темата? Написахте го само заради обсесията ви и боготворението ви пред Мъск!
Аз имам обесия от Мъск? :) Да ти напомня ли , че това е трети, или четвърти път, когато му предричаш фалита? На него и начинанията му?
Нещо цитат? Казал съм само, че фалита на Тесла и Мъск не е въпрос на Ако, а на Кога.
Нещо да посочите, какво ви дава основания да смятате, че тази моя прогноза е била 3-4 пъти досега погрешна? Или от вас само пак общи приказки, лични нападки и тролене?
Айде да се придържаме към темата - като искате отворете една тема Мъск или Тесла и там ви обещавам да ви напиша неща, които не знаете и не сте и сънувал, че ги има.
Може и да отворя, но на база на горните глупости и злоба, не ми се иска. Не ми трябва тема, в която да мъкнеш всеки гаден слух, или клюка за Тесла, или SpaceX.
При това положение ще помоля, всъщност настоявам поста ми за Китай от 10:48 да си бъде върнат там където му е мястото - в темата за икономиката на Китай.
Ти изобщо гледал ли си какво са постигнали хората в областта на невронните мрежи и разпознаването на обррази? Само там са няколко десетилетия пред всички останали.

Та препоръката ми е повече гледане на TED, или източници, като горният блог, който съм линкнал и по-малко клюкарски интернет сайтове. :)
Този ваш образец на изключително некомпетентно, дори бих казал лайнарско тролене си го закачете в рамка у вас - като пример как не трябва да се държите в мрежата и при общуване с хора.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

iasen ianakiev
Редовен потребител
Мнения: 9216
Регистриран на: 22 Юли 2016, 22:57
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от iasen ianakiev » 30 Юли 2019, 20:31

И в тази тема ли започнахте да се карате бе?

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5437
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от rki » 30 Юли 2019, 20:43

Никой не се кара - написах съвсем конкретен пример как Китай принуждава фирмите, които искат да се възползват от възможностите които той предоставя за производство, да му играят по свирката, като го подкрепих с конкретни цитати от финансов отчет излезнал завчера, плюс цитати от договора между компанията и китайското правителство и бях веднага засипан с някакъв срач за това колко велик е Мъск.
Ако се сърдите на някой за отклоняването на темата - обърнете се към модератора.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6894
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от Amazon » 30 Юли 2019, 20:55

vvurbanov написа:
30 Юли 2019, 19:36
Чудесно е, че Илон Мъск се хвана да прави ел. автомобили.Сега още са скъпи, но като се увеличи производството, ще станат по достъпни и за бедните като нас.Това е малко неприятно за държавите които имат мижава икономика и разчитат на въглеводородите.Но ние не сме от тях и само ще изкярим.
Какво значение има дали се друса или е гей щом прави електромобили?Пък дали китайците ще му вземат завода все тая, нали те ще правят сетне в него коли.За нас е важно да се произвеждат и да се пълни светът с тях.
Даже ми се струва, че е излишно да ги правят толкова комфортни.И пробега който имат е достатъчен за повечето хора.Значи 100 км. на ден ако правиш, това са 30-35 000 км на година.Много въртят по толкова, на работа, по магазините и в къщи.Сега май акумулаторите държат по 600-800км.Което е върха.Мъск обеща от тая година да ги направи 1 000 км с едно зареждане.Абе те по 100-200 км да карат, ама да са по 10-15 000 лв.
Мъск, не само е първопроходник, но е достатъчно умен да прецени как ще се развият нещата в бъдеще. Нека видим тези, които го последваха:

Нисан: Заложиха на "граждаска кола". Направиха много добър автомобил. Продава се, но не завладя пазара. Все пак цената му е като на лимузина, а е малка кола. Автомобил за прегръщачи на дървета.

GM: Мениджърът стартирал техният проект е противник на ел. автомобили. Дори затрива такъв успешен проект през 80-те. Мъск му отваря очите, дори завързват лично познанство. Неговата идея е електрически автомобил, с малък бензинов агрегат, за увеличаване на обсега до 400 км. Волт се получава хубав автомобил и до сега се търсят на старо. Обаче заради това, че хората го бъркат с хибрид, където владее Тойота и заради традиционо малоумният маркетинг на GM и той минава по допирателната. Следващият им изцяло електрически модел - Болт, освен малък и скъп, се продава на загуба - изгубена кауза.

Мъск, съзнава, че иновациите са скъпи и са нужни хора с пари за да ги популязира. За това започна с луксозен седан и луксозен кросоувър. И не заложи само на батериите, но и на сензори, експертни ситеми, автопилот, свързване на цялата флота от стотици коли в една система. Всяка сложна пътна ситуация се изпраща от автомобила, до огромната самоубочаваща се състема, която изгражда автопилота.

След като технологията се поизчисти, се ояви Модел 3. Мисля, че от няколко много добри подхода, е ясно кой е избрал единственият печаливш път и се превърна в символ.

vvurbanov
Редовен потребител
Мнения: 86
Регистриран на: 06 Авг 2017, 21:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от vvurbanov » 31 Юли 2019, 00:32

rki написа:
30 Юли 2019, 20:43
Никой не се кара - написах съвсем конкретен пример как Китай принуждава фирмите, които искат да се възползват от възможностите които той предоставя за производство, да му играят по свирката, като го подкрепих с конкретни цитати от финансов отчет излезнал завчера, плюс цитати от договора между компанията и китайското правителство и бях веднага засипан с някакъв срач за това колко велик е Мъск.
Ако се сърдите на някой за отклоняването на темата - обърнете се към модератора.
Слаби ми са познанията как се сключват договори, но предполагам, че Мъск има съветници и адвокати които са в час със законодателството на Китай.Сигурно и от китайска страна е така.За да сключи договора вероятно Мъск е убеден, че заводът ще бъде печеливш.Най вероятно нямаме пълна информация за сделката. Едва ли ние като лаици виждаме нещата по добре от екипа му от специалисти.
Не зная дали Мъск е велик, но засега е успешен бизнесмен.Вината му е, че електромобилите, могат да повлияят на цената на петрола.А това е неприятна перспектива за износителите на петрол.Не стига това, но с навлизането си в космическия бизнес измести някои фирми.За това сега са в криза и търпят загуби заради тоя мошенник.

Но това няма значение, важното е, че духът от бутилката е пуснат.И навлизането на електромобилите започна.За да ускори процеса, Мъск подари своите патенти на всички които искат да правят ел коли.
То отдавна трябваше да караме такива автомобили, но този бизнес не е за сам човек.Не е по силите и на една страна.Необходимо е правителствата във всички държави да подкрепят въвеждането на електромобилите.За това според мен се забавиха толкова изследванията и производството.

Има обаче и лъжица катран.
Горивата се облагат с голям акциз, и ако спре търговията с тях, бюджета силно ще закъса.За да продължи да функционира държавата, тия пари трябва да бъдат събрани от хората.Какви точно нови данъци ще се наложат няма значение, въпросът е, че ще трябва да ги плащаме за да съберем същата сума в бюджета.Та в крайна сметка чрез петрола или по друг начин, пак ще ни ощавят.Даже нищо чудно да ни хване носталгия по нафтата. :D

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5437
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от rki » 31 Юли 2019, 11:49

И като говорим за провалени лъжи планове - след като стана ясно, че обявените преди 5-6 месеца планове за 500К произведени коли тази година няма да ги бъде, след като стана ясно, че 1 милион роботаксита април-май 2020г-. също няма да ги бъде - поредната лъжа план на "гения" от вчера:
https://twitter.com/elonmusk/status/1156005185656782848

Spooling up production line rapidly. Hoping to manufacture ~1000 solar roofs/week by end of this year.


Да отбележа, че във финансовия отчет публикуван два дена преди този туит, в бъдещите насоки за соларните панели и бизнес на Тесла, няма нищо такова споменато.
За който не знае туитъра на Мъск е посочен от Тесла пред SEC като официален канал за комуникация на компанията - т.е. всяко нещо написано там, касаещо Тесла е официалната позиция на компанията и я задължава.
Остават 5 месеца преди да видя провала на поредните "планове", "щото така ми се иска" ( (с) Амазон).
"Risk happens slowly at first, then all at once."

angelmr
Редовен потребител
Мнения: 69
Регистриран на: 25 Юли 2016, 18:50
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от angelmr » 08 Авг 2019, 19:35

rki написа:
31 Юли 2019, 11:49
И като говорим за провалени лъжи планове - след като стана ясно, че обявените преди 5-6 месеца планове за 500К произведени коли тази година няма да ги бъде, след като стана ясно, че 1 милион роботаксита април-май 2020г-. също няма да ги бъде - поредната лъжа план на "гения" от вчера:
https://twitter.com/elonmusk/status/1156005185656782848

Spooling up production line rapidly. Hoping to manufacture ~1000 solar roofs/week by end of this year.


Да отбележа, че във финансовия отчет публикуван два дена преди този туит, в бъдещите насоки за соларните панели и бизнес на Тесла, няма нищо такова споменато.
За който не знае туитъра на Мъск е посочен от Тесла пред SEC като официален канал за комуникация на компанията - т.е. всяко нещо написано там, касаещо Тесла е официалната позиция на компанията и я задължава.
Остават 5 месеца преди да видя провала на поредните "планове", "щото така ми се иска" ( (с) Амазон).
Мъск по традиция прекалява с оптимизма, но също така по установена вече традиция от над 10години успява с начинанията си. И Тесла и SpaceX ги чакат да фалират от над 10 години. Междувременно от куриозни начинания и двете се превърнаха в гиганти променили две големи високотехнологични клинични индустрии от основи. В момента автомобилите на Тесла са най-продаваните автомобили в съответните си класове. Поне в САЩ, мисля че и глобално е валидно същото. Същото важи и за космическата индустрия. Компанията на Мъск прави повече стартове годишно от целия роскосмос, който беше предишният лидер по брой стартове.
И аз бях голям скептик за Мъск, но вече е трудно да се пренебрегне въздействието му.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6894
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от Amazon » 08 Авг 2019, 20:10

angelmr написа:
08 Авг 2019, 19:35
rki написа:
31 Юли 2019, 11:49
И като говорим за провалени лъжи планове - след като стана ясно, че обявените преди 5-6 месеца планове за 500К произведени коли тази година няма да ги бъде, след като стана ясно, че 1 милион роботаксита април-май 2020г-. също няма да ги бъде - поредната лъжа план на "гения" от вчера:
https://twitter.com/elonmusk/status/1156005185656782848

Spooling up production line rapidly. Hoping to manufacture ~1000 solar roofs/week by end of this year.


Да отбележа, че във финансовия отчет публикуван два дена преди този туит, в бъдещите насоки за соларните панели и бизнес на Тесла, няма нищо такова споменато.
За който не знае туитъра на Мъск е посочен от Тесла пред SEC като официален канал за комуникация на компанията - т.е. всяко нещо написано там, касаещо Тесла е официалната позиция на компанията и я задължава.
Остават 5 месеца преди да видя провала на поредните "планове", "щото така ми се иска" ( (с) Амазон).
Мъск по традиция прекалява с оптимизма, но също така по установена вече традиция от над 10години успява с начинанията си. И Тесла и SpaceX ги чакат да фалират от над 10 години. Междувременно от куриозни начинания и двете се превърнаха в гиганти променили две големи високотехнологични клинични индустрии от основи. В момента автомобилите на Тесла са най-продаваните автомобили в съответните си класове. Поне в САЩ, мисля че и глобално е валидно същото. Същото важи и за космическата индустрия. Компанията на Мъск прави повече стартове годишно от целия роскосмос, който беше предишният лидер по брой стартове.
И аз бях голям скептик за Мъск, но вече е трудно да се пренебрегне въздействието му.
+1.

mitkoik
Редовен потребител
Мнения: 305
Регистриран на: 04 Сеп 2016, 18:43
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от mitkoik » 16 Авг 2019, 20:07

Репортаж от строежа на Гигафактори 3 в Китай, строежът започна през Януари и се очаква заводът да започне производство до края на годината.
https://www.youtube.com/watch?v=RAOFyG3MMQ8

mitkoik
Редовен потребител
Мнения: 305
Регистриран на: 04 Сеп 2016, 18:43
Контакт:
Status: Offline

Re: Тесла и SpaceX

Мнение от mitkoik » 22 Авг 2019, 22:51


Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани