НаукаЕлектрически и безшофьорни автомобили

Модератори: Ksantip, Sharana

Отговори
Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5345
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от rki » 01 Юни 2019, 12:56

Над 230 000 продадени М3 към края на май - https://evsalestracker.com/#/Tesla .
Реалното търсене е за не повече от 16-20К месечно глобално - ако успеят да се закрепят на тези нива до Ch11 ще е добре.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

EddieBG
Редовен потребител
Мнения: 4181
Регистриран на: 02 Окт 2016, 18:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от EddieBG » 02 Юни 2019, 07:49

https://www.youtube.com/watch?v=nf7Z69bXA_4

Първата електрическа Шкода, ел.двигател с мощност 61 кВт и 210 нМ въртящ момент и батерия с капацитет 36,8 кВтч. Пробегът по WLTP ще е 265 км, което означава реален някъде около 200 км - напълно достатъчно за градски автомобил. Цената ще е под 20,000 евро.
∙ Агрессивная израильская военщина грубо проигнорировала несокрушимую мощь русского оружия.∙

miau
Редовен потребител
Мнения: 187
Регистриран на: 16 Фев 2017, 00:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от miau » 02 Юни 2019, 14:55

В Британия зарядните станции вече са повече от бензиностанциите: https://www.kaldata.com/it-%d0%bd%d0%be ... 11152.html
All those... moments will be lost... in time,... like tears... in rain.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6547
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от Amazon » 02 Юни 2019, 18:35

Това започва да прилича на революционно, а не на еволюционно развитие. Дано продължи с тези темпове.

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5345
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от rki » 02 Юни 2019, 19:31

Нещо любопитно покрай поредната самозапалила се Тесла в Антверпен завчера - първи са скочили да я гасят нашенци и се е наложили пожарникарите като са пристигнали, да ги разубеждават да оставят работата на тях:
rhymes with “hero”
‏ @mndothemath

Alsosaid they were lucky (no other cars around) the chargers. Fire truck was there in minutes (basically right next door) and they had to dissuade some Bulgarians who were on the scenefirst from dousing it with water before using the "3 days in water"protocol.
https://twitter.com/mndothemath/status/ ... 3341307905
Интересно е че процедурата в такива случаи вече е променена и сега запалилите се елктроавтомобили, след като ги загасят ги поставят във вана с вода за 3 дни, за да предотвратят повторно самовъзпламеняване на батериите.

Изображение
Изображение
“Moments later, the fire was extinguished by the fire department by immersing the car in a container with water. To ensure that the fire does not flare up again, the Tesla, or what remains of it, remained in the water for the rest of the night.”


Tesla did not immediately return a request for comment. Recall, in 2016 a Tesla Model S also caught fire while at a Supercharger station in Norway. Interestingly enough, in that case, firefighters were told "not to use water" to try and extinguish the battery fire.

https://www.zerohedge.com/news/2019-06- ... percharger
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5345
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от rki » 04 Юни 2019, 09:03

Малък ъпдейт на случая горе, линка е на френски - https://www.rtl.be/info/belgique/faits- ... x?dt=14:42

Накратко - на три пъти са се опитали да изкарат колата от ваната с вода и трите пъти тя се е самовъзпламенявала отново. От пожарната коментират, че за да неутрализират химическата реакция в батериите, колата ще трябва да кисне дни наред във ваната.
Представителите на Тесла наблюдават ситуацията, но нищо не са коментирали.
Тесла след случаите в Китай предприе две стъпки, които вероятно са свързани със самовъзпламенявате на батериите - актуализира софтуера на колите свързан с мениджмънта на батериите и ограничи суперчарджърите да зареждат до 80% от батерията.

Почвам да подозирам, че накрая ще откарват колите на обезопасено място и там ще ги оставят да си изгорят докрай на спокойствие под надзора на пожарникари.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
ValBo
Редовен потребител
Мнения: 1993
Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от ValBo » 04 Юни 2019, 12:55

Хм, май пожарникарите са обезпокоени от навлизането на електроавтомобили. Не знаят какво да очакват при участието им в аварии.
Изображение
Finita la commedia

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5345
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от rki » 07 Юни 2019, 16:58

Интересна визуализация на продажбите на електроавтомобили в Европа от 2012 г.- насам. Изненадващо за мен челната тройка е:
Рено Zoe
Нисан Leaf
БМВ i3
Чак на четвърто място е Тесла с MS.

https://public.flourish.studio/visualisation/409214/
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6547
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от Amazon » 07 Юни 2019, 19:40

BMW i3 се продава добре и в САЩ. Реално там са най-големите продажби. От 2013-та досеа в САЩ са продадени 37,134, докато в Германия само 17,340.

Обаче и аз съм учуден, че Нисан не е на първо място. Точно те са първопроходниците на масовата електрическа кола. И доста рискуваха с това. Не знам защо не станаха по-популярни.

Edit: Сега проверих, Нисан са си на първо място при електрокарите с над 400 000 продадени автомобила. Просто огромната част са в САЩ а не в Европа. Пък и е нормално Рено и Нисан да си делят пазарите а да не се ръфат, все пак са една компания. Ръководителят на проекта за Leaf също е французин.

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5345
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от rki » 07 Юни 2019, 19:49

Реното си е типичен малък градски автомобил - лесен за паркиране, в градът не ти трябват стотици километри рейндж и ако има къде да го зареждаш на нощна тарифа, само от разликата в цените на тока и бензина ще го избиеш за няколко години.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 6547
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от Amazon » 07 Юни 2019, 20:02

rki написа:
07 Юни 2019, 19:49
Реното си е типичен малък градски автомобил - лесен за паркиране, в градът не ти трябват стотици километри рейндж и ако има къде да го зареждаш на нощна тарифа, само от разликата в цените на тока и бензина ще го избиеш за няколко години.
Така е. Не намерих за Рено, но Шеви Болт (Опел Ампера), без никакви нощни тарифи му дават еквивалент от 128 мили за галон градско! За сравнение, моят Додж за един галон избутва 21 мили... :( Над шест пъти разлика!

И това в САЩ където цените на бензина са меко-казано добри. Онзи ден гледах че е $2.60 за галон (3.8 литра).

Ще ми е интересно, някой да сметне за реното. Освен, че е по-леко от шевито, съответно по-икономично, в Европа цената на бензина е висока и има нощни тарифи. Да не се окаже, че спестяването ще е с 50% над това което дават за Болт-а.

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5345
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от rki » 08 Юни 2019, 08:49

Сега погледнах цената - 64000 лева.
За 8 години, колкото е гаранцията на батерията не може да избие цената си ако минава 12-15000 годишно.
Батерията е 41kWh, разхода го дават 184 Wh/km - значи реално 200-250. Това са 4 до 5 км. за килотват час. Нощна тарифа приблизително 20 ст - 4 до 5 ст. на километър-.
Бензин 2.10 средна цена, в градско подобен автомобил би харчил поне 7 до 8 литра на 100 км. което е 14 до 18 ст. на километър.
Среудно разликата от горивата е 10-14 ст. на километър - или годишно 1600 до 2000 лева при горния пробег в най-добрия случай.
Тук за осем години трябва да се прибавят 8 смени на масло, 3 на ангренажен ремък - това са още около 1000 лева за целия период.
Сега разлика в данъци, такси за паркиране (паркирането ти е безплатно) и др. такива не съм смятъл - те са специфични за всяка страна - за Норвегия разликите са огромни, за България не толкова.
Всичко зависи колко ще е остатъчната стойност на автомобила, но електроавтомобилите в момента губят стойност по-бързо от ДВГ-то.

А да и електроавтомобилите въобще не са леки - тази въшка ZOE-то тежи тон и половина празна.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
rki
Редовен потребител
Мнения: 5345
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от rki » 11 Юни 2019, 22:02

Интересни размисли и наблюдения за бъдещите цени на електрическите батерии:
https://twitter.com/CoverDrive12/status ... 9983598594

Years ago, cylindricals enjoyed a significant cost advantage due to the market pressures imposed by the laptop industry. For a start-up company like Tesla 15 years ago, they were the only viable option. But there challenges when your design uses thousands of cells.
10:59 ч. - 11.06.2019 г.


2/ Some of the down sides: 1) Connecting each cell requires 4 welds in the battery pack. It would be hard to get 30,000-weld design approved in a DFM review. 2) There are too many cells to monitor them individually. They must be monitored in “matched cell” groups.


3/ 3) You are limited to certain cylindrical form factors. You must design your battery pack around the constraints of the cylindrical dimensions.


4/ Prismatic or pouch designs can be produced in any rectangular form factor. They can be much larger than cylindricals, requiring far fewer cells. For example, the I-Pace uses 432 pouch cells compared to 7,000 cells in a Tesla.


5/ It not only makes manufacturing more efficient, it makes cell monitoring much easier. Cost discrepancy is quickly becoming a non-factor as battery manufacturers tool up to address the emerging market.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
pnp5q
Редовен потребител
Мнения: 1368
Регистриран на: 17 Апр 2017, 00:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от pnp5q » 20 Юни 2019, 10:29

"Это примитивное фейсбучное разделение на своих и чужих ужасно обедняет и играет в пользу бессмысленных людей, которые сами по себе ничего не делают." - П.Лунгин

jordani
Редовен потребител
Мнения: 289
Регистриран на: 14 Май 2018, 19:28
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от jordani » 30 Юни 2019, 22:31

Electric cars: New vehicles to emit noise to aid safety

Електрическите автомобили са много тихи и може да не бъдат забелязани, затова в ЕС е решено да издават звуци (шум). В Китай, ги карат по-богати, които не наблягат на спазването на правилата, затова ги наричат "тиха смърт".

miau
Редовен потребител
Мнения: 187
Регистриран на: 16 Фев 2017, 00:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Електрически и безшофьорни автомобили

Мнение от miau » 10 Юли 2019, 02:08

Това видяхте ли го?

https://www.webcafe.bg/video/id_6043485 ... n=lifecafe

Шверценегр в ново амплоа. :)
All those... moments will be lost... in time,... like tears... in rain.

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани