Статията засяга междукултурния сблъсък SpX vs NASA, по специално проблема с предполетната процедура по зареждането на ракетата с гориво.
Въпреки, че авариите при тази процедура се броят на пръсти в цялата история на космонавтиката, NASA счита наличието на екипаж в КК за неприемливо при пълненето с гориво. Въобще агенцията в старанието си да избегне всякакви рискове (следствие то травмата от двете катастрофи на совалките) е изпаднала в бюрократичен ступор, което резултатира в постоянни промени в дизайна на космическите кораби на Боинг и Спейс Икс, а също и на Орион и съответното местене на сроковете вдясно и преразход на бюджетите за програмите.
Насреща им е Мъск с неговата авантюристична на моменти и склонна да поема рискове политика и поведение. Де факто той е човекът, който отново възроди интереса към космоса сред широките маси, направи от него не само шоу, но и върна мечтите на хората за звездите.
Може би най-добре описва положението Робърт Лайтфуут:
Цялата статия - https://www.washingtonpost.com/business ... 0461ab185cIn a recent speech, Robert Lightfoot, the former acting NASA administrator, lamented in candid terms how the agency, with society as a whole, has become too risk-averse. He charged the agency with recapturing some of the youthful swagger that sent men to the moon during the Apollo era.
“I worry, to be perfectly honest, if we would have ever launched Apollo in our environment here today,” he said during a speech at the Space Symposium last month, “if Buzz [Aldrin] and Neil [Armstrong] would have ever been able to go to the moon in the risk environment we have today.”
NASA is requiring SpaceX and Boeing to meet a requirement that involves some complicated calculations: The chance of death can be no greater than 1 in every 270 flights.
One way to ensure that, as Lightfoot said during his speech, is to never fly: “The safest place to be is on the ground.”