Маневрена Първа световна война по море

1914-1918

Модератор: Thorn

Аватар
Сун Дзъ
Редовен потребител
Мнения: 311
Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
Контакт:

Re: Маневрена Първа световна война по море

Мнение от Сун Дзъ » 22 Дек 2016, 21:58

По-скоро мазут като гориво на парните турбини. Те точно германците имат проблеми по онова време с екипажа (огнярите) заради лошите, или по-точно непоносими условия. По времето за което говорим течното гориво е реалност.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 2086
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:

Re: Маневрена Първа световна война по море

Мнение от Amazon » 22 Дек 2016, 23:09

Сун Дзъ написа:По-скоро мазут като гориво на парните турбини. Те точно германците имат проблеми по онова време с екипажа (огнярите) заради лошите, или по-точно непоносими условия. По времето за което говорим течното гориво е реалност.
Да но явно все още не се използва масово. Май дори най-модерния за времето си Худ, първоначално е с котли на твърдо гориво. Титаник също е на въглища. :)

De Ruyeter
Редовен потребител
Мнения: 154
Регистриран на: 21 Сеп 2016, 22:32
Контакт:

Re: Маневрена Първа световна война по море

Мнение от De Ruyeter » 23 Дек 2016, 13:01

Германците планират да изпитват дизелови двигатели още към 1912г.
Prinzregent Luitpold was 172.4 m (565 ft 7 in) long overall and displaced a maximum of 27,000 metric tons (26,570 long tons). She had a beam of 29 m (95 ft 2 in) and a draft of 9.1 m (29 ft 10 in) forward and 8.8 m (28 ft 10 in) aft. She had a crew of 41 officers and 1,043 enlisted men. Prinzregent Luitpold was powered by two sets of Parsons steam turbines, supplied with steam by 14 coal-fired boilers. Unlike her four sisters, the ship was intended to use a diesel engine on the center shaft, but this was not ready by the time work on the ship was completed. The engine was never installed, and so Prinzregent Luitpold was slightly slower than her sisters, which were equipped with a third turbine on the center shaft. The powerplant produced a top speed of 21.7 knots (40.2 km/h; 25.0 mph). She carried 3,600 metric tons (3,540 long tons) of coal, which enabled a maximum range of 7,900 nautical miles (14,630 km; 9,090 mi) at a cruising speed of 12 knots (22 km/h; 14 mph).[1]
Проблемът е че двигателите не са толкова съвършени за да се премине към масово производство. Ако забелязвате дори и ВСВ се монтират на джобните линкори, които по водоизместване са реално тежки крайцери, не на големи кораби с водоизместване 30 000-40 000 тона.
Въглищата, макар и не от най-качествените и калоричните германците ги имат, но виж течното гориво трудно се набавя. Дори самите англичани имат само 5 линкора - прословутите Куин Елизабет на мазут - останалото е на въглища, като се носи и допълнително по-малко мазут, за да качва температурата на горенето.

kramer
Редовен потребител
Мнения: 605
Регистриран на: 20 Юли 2016, 19:14
Контакт:

Re: Маневрена Първа световна война по море

Мнение от kramer » 25 Дек 2016, 18:55

Джобните линкори почват да ги правят през 20-те още.
Все си мисля за дизели, дето да ги монтират десетина години по-рано.

De Ruyeter
Редовен потребител
Мнения: 154
Регистриран на: 21 Сеп 2016, 22:32
Контакт:

Re: Маневрена Първа световна война по море

Мнение от De Ruyeter » 27 Дек 2016, 10:47

Проблемът е, че с течното гориво, респективно, наличието на танкери за зареждане на гориво в океана преместване събитията с около десетилетие време....Другият вариант е ПСВ, да не започне 1914г., а 1924г., както имаше подобен сценарий в БС 1922Бис. Тогава вече вариантите са повече.
Ако пък германците не искат маневрена война по море, а да вървят като овни към сблъсък подобен на ютландския, макар и с по-малобройни сили, трябва да заложат на нещо, което те също към 1914г. не са имали, а именно - големите калибри на оръдията. Например първият клас Насау да бъдат с 305мм и пояс 300мм, вместо с 283мм, вторият клас Остфризлазанд да бъдат с 350мм оръдия вместо с 305мм и пояс от 320мм. Следващите два класа Кайзер и Кьониг да бъдат с 380мм /вместо 305мм/ и пояс от 350мм, а Баден, Байерн и другите два непостроени - Заксен и Вюртемберг - с 406мм оръдия и пояс от 380мм.

Аватар
Сун Дзъ
Редовен потребител
Мнения: 311
Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
Контакт:

Re: Маневрена Първа световна война по море

Мнение от Сун Дзъ » 27 Дек 2016, 22:55

Да, проблематично ще е снабдяването на гориво.
До сега не съм се замислял в детайли (което ме учудва :mrgreen: ) при условие, че бронираните кораби са ми страст от повече от 30 години, как биха се зареждали с въглища евентуални, немски големи корабни съединения по време на война. Говоря за действия в световния океан.
Винаги съм го вземал почти за даденост - все пак именно германците снабдяват Рожественски до Цушима, а там са доста кораби.

Колкото за единични рейдери, нормално е да мародерстват всеки търговец, който срещнат - така че въглищата ще са основното гориво.
Сега разглеждам действията на германските рейдери от Първата и Втората война, както нао големите бойни кораби, така и на преоборудваните цивилни ловци. Но на този етап, освен свободен лов, друга закономерност няма. Значи ако пуснем тук в океана германските линейни крайцери, целите им трябва да са едри, като тях самите.

De Ruyeter
Редовен потребител
Мнения: 154
Регистриран на: 21 Сеп 2016, 22:32
Контакт:

Re: Маневрена Първа световна война по море

Мнение от De Ruyeter » 28 Дек 2016, 10:13

Вярно е, че германци зареждат ескадрата на Рожественски, но тя разчита и на френски кораби, а също така тези две държави не са във война с Япония. Отделно половината ескадра - ІІІ-та ескадра на Небогатов минава през Суец и си зарежда в Порт Саид, след това се събират в Мадагаскар с новите и по-дълбокогазещи броненосци и там пак зареждат. А и зареждането на с въглища /твърдо гориво в люлеещото се море е доста кофти перспектива. Ако говорим и за състояние на война, ще трябва да добавим и снабдяване със снаряди, торпеда на корабите /все пак те с нещо ще потопяват противниковите съдове/. Това означава, че или трябва да имат брегови бази с голямо количество запаси или да има цял конвой снабдителни кораби - поне 3-4, които да се грижат за един голям крайцер. Тогава крайцера няма да знае да атакува противниковите търговски кораби или да си пази собствените снабдителни съдове, които лесно могат да бъдат потопени и от лек крайцер. Вече се стига до проблема - броненосен крайцер + 2-3 леки крайцера за дозор и пазене на бункеровчиците, но това вече си става цяла малка флота. ;)

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани