Общи приказкиОтговори на наивни въпроси

Място за разтуха

Модератор: Ksantip

Отговори
Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2451
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Almasy » 03 Ное 2017, 19:51

rki написа:
03 Ное 2017, 19:42
Това не е пясък - на първия клип някъде от около 1:48 до 1:55 и нататък ясно се вижда пистата - най-вероятно бетон.
Благодаря. Викам си брях - чудо неземно с тоз Херкулес :)
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 992
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от centara » 03 Ное 2017, 19:51

Almassy, мисля, че когато пясъкът е ситен, той може да стане много твърд когато се утъпче. Вероятно при такива условия е достатъчно твърд и за да удържи С-130.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2451
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Almasy » 03 Ное 2017, 19:55

И сега има ли писта или няма?
Май има наистина.
Херкулеса знам, че е проектиран да излита при дивашки условия, но чак и за пясък ли......Аз вярвам (за пясъка), че е така, както казва центъра, ама все пак гледам и че се завихря......
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 992
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от centara » 03 Ное 2017, 19:58

Виждал съм доста снимки на С-130, който излита от пясъчни полоси, затова пиша по-скоро по принцип.

rki
Редовен потребител
Мнения: 3667
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от rki » 03 Ное 2017, 20:01

Допълних си предния пост със скрийншот. Може и както centara казва да е пясък но втърден с някакъв химикал и после трамбован.
Писта има - нали са обозначили началото и края и с пилони.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4869
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Amazon » 03 Ное 2017, 20:02

rki написа:
03 Ное 2017, 19:48
Amazon написа:
03 Ное 2017, 19:36

От огромната маса пленени през 41-ва почти никой не оцелява. Не е случайно. Има решение съветските военнопленници да се унищожават, още преди започването на войната. Предполагам, че повечето са ги уморили с глад и лоши условия за живот.
Някъде около 10% (мисля че бяха 370 хиляди от около 3,8 милиона са освободени от плен още до края на 41-година) - просто германците не са подготвени за толкова много пленници и се принуждават да пуснат част от тях. От другите със сигурност е имало както такива които са почнали да воюват за райха, така и оцелели в плен до края на войната.
Пиши ги, че поне половината от пленените 41-а година са оцелели, ако не и повече.
Daniel Goldhagen, Hitler's Willing Executioners (p. 290) — "2.8 million young, healthy Soviet POWs" killed by the Germans, "mainly by starvation ... in less than eight months" of 1941–42, before "the decimation of Soviet POWs ... was stopped" and the Germans "began to use them as laborers" (emphasis added).
Освен това тези войници от 41-ва са професионална армия, а не украинци и балтиийци - няма как масово да преминават на страната на Вермахта, нито някой немски командир с всичкият си би им се доверил за такова нещо. Дори Майнщайн се изказва за добрите качества на тези войници. Това че тези мъже са похарчени, заради умопомрачителната тъпотията и некадърност на болшевиките, ставката и съветският офицерски състав през 41-ва, не ги прави предатели. Обаче малкото оцелели съвесткото ръководство ги третират като предатели и първоначално ги изпращат в Сибир. :evil:

vvurbanov
Редовен потребител
Мнения: 49
Регистриран на: 06 Авг 2017, 21:59
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от vvurbanov » 03 Ное 2017, 20:06

Almasy написа:
03 Ное 2017, 19:29
Толкова ли е твърд този пясък, че колелата не заорават? Или ако не е, каква е магията?
Изглежда пясъкът е мокър.Може би след отлив.След оттеглянето на вълните пясъкът остава сбит и твърд.
На плажа, покрай водата където пясъкът е мокър не се затъва,за разлика от там където е сух.
Май в гробницата на Аменхотеп има фрески как изливат вода пред шейната с която са превозвали големите камъни за пирамидите.

rki
Редовен потребител
Мнения: 3667
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от rki » 03 Ное 2017, 20:12

Не знам - със загубите е много мътна и кървава и поради липса на документи повече опира до вяра в "правилните" историци, отколкото до факти.
Пък и това:
[qoute]Освен това тези войници от 41-ва са професионална армия, а не украинци и балтиийци - няма как масово да преминават на страната на Вермахта[/quote]
не е вярно - освен военни има и доста цивилни лица сред пленниците, да не говорим, че голяма част от разгромените дивизии на РККА са съставени точно от украинци, беларуси (вкл. от "новоосвободените" територии) и прибалтийци.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Аватар
Желязин
Редовен потребител
Мнения: 1631
Регистриран на: 05 Сеп 2017, 20:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Желязин » 06 Ное 2017, 09:00

Защо Ливан няма собствени ВВС?
"Покажете ми един нормален човек и аз ще го излекувам!" Карл Густав Юнг

Аватар
Thorn
Редовен потребител
Мнения: 6591
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:02
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Thorn » 06 Ное 2017, 09:32

Струват пари.

Аватар
Желязин
Редовен потребител
Мнения: 1631
Регистриран на: 05 Сеп 2017, 20:33
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Желязин » 06 Ное 2017, 10:10

Thorn написа:
06 Ное 2017, 09:32
Струват пари.
И това е единствената причина?
"Покажете ми един нормален човек и аз ще го излекувам!" Карл Густав Юнг

Аватар
Ksantip
Модератор
Мнения: 1958
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:16
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Ksantip » 06 Ное 2017, 10:19

Имам цели три наивни въпроса.
1. След като даден танк не се произвежда вече, цялата линия ли се демонтира от заводите? Мисълта ми е, могат ли руснаците, примерно, да започнат пак да произвеждат Т-55, 62,64 ако решат?
2. След като нещо не се произвежда вече, откъде намират части за машините от този модел, които са част от резерва?
3. Какво е необходимо на страна като България да има танкове собствено производство? Винаги съм се чудел как държава от нашата категория, като Унгария е успяла през ВСВ да задоволи нуждите на армията си почти само със собствени модели бронирани машини, а ние дори и опит не сме направили. Същия въпрос ме вълнува и за производството на самолети, ама първо ми отговорете на другите, че стана дълго :).

Stan
Редовен потребител
Мнения: 2230
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Stan » 06 Ное 2017, 10:33

Танковете са техника серийно производство, като колити. Едни и същи машини се ползват независимо от модела. Само се сменят калъпите за леене, матриците на пресите и настройките на машините.
Резервни части - първо те се произвеждат в по-голямо количество, след това производството им може да продължи дълго след като се спре производството на самата стока, в случая танк, и накрая - такива могат да се вземат от извадени от употреба машини.
По третия въпрос - желание и традиции. България навремето е правела самолети.
Като не искаш мира, на ти секира.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2451
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Almasy » 06 Ное 2017, 10:35

Мога да отговоря само на въпрос две и то в съсвем друга сфера - цивилното п-во :D
Все някой се заема с задачата, но подръжката на модел който не е в п-во, може да излезе вече бая дебело.
Например, след като Fokker фалира, активите бяха изкупени от друга компания, нарекла се Rekkof (Fokker, четено отзад-напред).
Тя вече не произвеждаше самолетите (F70 и F100), но правеше резервни части за тях.
На соленички цени - експлоатацията на вече доста старите модели вече струваше бая :)
Уж щяха да правят и 120NG и 130NG (New Generation), но йок (така или иначе, това е друга бира).
Друг пример - Боинг и досега произвежда резервни части за модели като MD-80/90. Но Стан е прав - нови струват много скъпо и вторичният пазар (разпарчетосани стари машини) играе исновна роля. И все пак не е възможно да покрие нуждите изцяло - има чаркалъци, които са тотално амортизирани.
За танците - идея неам ;)
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Ksantip
Модератор
Мнения: 1958
Регистриран на: 19 Юли 2016, 20:16
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Ksantip » 06 Ное 2017, 10:54

Благодаря! Стан, ти засегна и един от следващите ми въороси-за българското самолетостроене. Никъде не намерих информация защо завода в Ловеч, където се произвеждат самолетите на Цветан Лазаров е преструктуриран в автомобилен завод от комунистите.

Stan
Редовен потребител
Мнения: 2230
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:15
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Stan » 06 Ное 2017, 11:14

Ksantip написа:
06 Ное 2017, 10:54
Благодаря! Стан, ти засегна и един от следващите ми въороси-за българското самолетостроене. Никъде не намерих информация защо завода в Ловеч, където се произвеждат самолетите на Цветан Лазаров е преструктуриран в автомобилен завод от комунистите.
Поради същата причина, поради която след това се спира и производството на коли там. Да не сме им конкуренция.
Като не искаш мира, на ти секира.

Аватар
ValBo
Редовен потребител
Мнения: 1688
Регистриран на: 22 Юли 2016, 09:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от ValBo » 06 Ное 2017, 11:37

Решенията се вземат на ниво СИВ.
Кой точно е решил съдбата на българското самолетостроене не знам, но за да запазят чешкото, приемат за учебен самолет L-29, а не техните образци, въпреки че показват по-добри или сходни данни.
Колкото до булгарреното - там успяваме да се издъним сами
Изображение
Finita la commedia

Super_Hornet
Редовен потребител
Мнения: 1789
Регистриран на: 22 Юли 2016, 00:47
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Super_Hornet » 06 Ное 2017, 11:59

Ksantip написа:
06 Ное 2017, 10:19
1. След като даден танк не се произвежда вече, цялата линия ли се демонтира от заводите? Мисълта ми е, могат ли руснаците, примерно, да започнат пак да произвеждат Т-55, 62,64 ако решат?
Не могат, а и не им е нужно. Това са артефакти.
Ksantip написа:
06 Ное 2017, 10:19
2. След като нещо не се произвежда вече, откъде намират части за машините от този модел, които са част от резерва?
Може да си правят чаркове още известно време. отделно имаш ЗИП-ве, както и канибализация.
Ksantip написа:
06 Ное 2017, 10:19
3. Какво е необходимо на страна като България да има танкове собствено производство?
По лиценз може и да сглобяваме нещо, но да правиш наш танк - забрави!

Нужни са ти неща, които практически ги няма и трябва да се правят от нулата, което се сещаш, че няма как да стане. Да не говорим за резултата, който със сихурност няма да е на нивото на добрите в бранша.

Аватар
centara
Редовен потребител
Мнения: 992
Регистриран на: 22 Юли 2016, 13:27
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от centara » 06 Ное 2017, 15:27

Ksantip написа:
06 Ное 2017, 10:19
Винаги съм се чудел как държава от нашата категория, като Унгария е успяла през ВСВ да задоволи нуждите на армията си почти само със собствени модели бронирани машини, а ние дори и опит не сме направили. Същия въпрос ме вълнува и за производството на самолети, ама първо ми отговорете на другите, че стана дълго :).
Предполагам, това се дължи на факта, че Унгария преди това е била част от Австро-Унгария е наследила доста от нейните активи, включително и в оръжейната индустрия.

Аватар
Almasy
Редовен потребител
Мнения: 2451
Регистриран на: 29 Юли 2016, 15:08
Местоположение: Бургас
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Almasy » 06 Ное 2017, 17:44

Stan написа:
06 Ное 2017, 11:14
Поради същата причина, поради която след това се спира и производството на коли там. Да не сме им конкуренция.
Стана ми любопитно и се порових. И ето какво открих:

„…..България беше автомобилостроителна страна с отлични перспективи, но спря да произвежда автомобили през 1970 година след нареждане от Москва…..“

„….За голяма моя изненада научих, че заводът спира работа, въпреки огромния интерес на пазара…..”

„….В общественото и медийното пространство се пусна слух, че производството е спряно от френска страна, тъй като държавата ни е нарушила договора-продаване на коли на външния пазар, без разршение. Смея да твърдя, че това не е вярно….”

„…Истината е, че по това време започна производството на руските Жигули. Тогавашните управници са разсъждавали или им е било спуснато „отгоре“, че след като има социалистическа кола, не трябва да произвеждаме капиталистическа…”

Цялата статия:
http://tayni.net/?p=3419

Потвърдено и тук:
http://www.168chasa.bg/article/1175295

И тук:

„….България е принудена да предава селскостопанската си продукция на СССР под себестойност и е задължена да изкупува руските продукти. Дори машините от взетите след 1944 г. над 100 завода като военна плячка, са ни продадени обратно след 20 години амортизация срещу долари. През 1961 г. Кремъл посяга и на златния резерв на БНБ. Само за периода 1961 г. – 1964 г. от трезорите на БНБ са изнесени всичките 32 тона злато и са закарани в Москва. Следващият председател на БНБ в периода 1969-1974 г. Кирил Зарев, си спомня, че когато приема поста от тогавашния председател Несторов, последният му обяснява колко затруднено е плащането на дълговете. „Дори той спомена, че БНБ не е изплатила 50 млн. долара с изтекъл погасителен срок на Московската народна банка в Лондон. Това е било може би през 1967 г. или 1968 г. и на практика означава, че тогава БНБ е фалирала”….”

„…..Истината е, че на България е наредено, че след като има социалистическа кола, не трябва да произвеждаме „капиталистическа”, макар самото Жигули да е изцяло копирано едно към едно от ФИАТ…..”

https://www.blitz.bg/layfstayl/skorost/ ... 84822.html

И тук:

http://www.marica.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%BA ... 21174.html

За пореден път едно голямо „Благодарско”, Съветски Съюз.
Да ви се връщат всички добрини, дет сте ни сторили.
Когато не могат да ограничат свободата на мисълта – ограничават свободата на тялото

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4869
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Amazon » 06 Ное 2017, 19:09

Ksantip написа:
06 Ное 2017, 10:19
3. Какво е необходимо на страна като България да има танкове собствено производство? Винаги съм се чудел как държава от нашата категория, като Унгария е успяла през ВСВ да задоволи нуждите на армията си почти само със собствени модели бронирани машини, а ние дори и опит не сме направили. Същия въпрос ме вълнува и за производството на самолети, ама първо ми отговорете на другите, че стана дълго :).
Необходими са ни 100 години традиции в танкостроенето, или самолетостроенето. Индия, която има огромен промишлен потенциал, дялка един лек изтребител Тедажс от околко 30 години и още са до под кривата ктуша. Луди пари наляха да си правят ОБТ, разкарват един-два прототипа по парадите и до там. Купува Т-90 от Русия. Не е само да направиш чертеж и да купиш/произведеш огромните ковашки преси в един танков завод. Само за сравнение, за един евтин китайски автомобил, промишлеността ти трябва да може да достави към 30 марки стомана. Ние дори от това сме далеч. Ако си купим лиценз и ни дадат пълна документация, може и да скърпим някакво БМП, но отново - основни компоненти и дори броневите плочи и двиателя, ще трябва да купуваме.

За самолет сложността на задачката се умножава по 100. В един изтребител има стотици агрегати, всеки от които е продукт на отделен клон в машиностроене, индустрия, наука. Ние повечето такива производители и научни лаборатории ги нямаме. Голямата част от технологиите са продукт на десетилетия еволюция в гражданската, или военната индустрия. Не може едиин умен блгарски инженер да се почеше по главата и да измъдри подходящите материали, физични принципи и математически модели за примерно някакъв прост радио- висотомер.

За това китайците копират като луди - спестява им огромни усилия. Обаче не рядко се провалят, дори когато копират стари съвестки самолети. А не е да нямат опит. Правят го усилено още от началото на 60-те и J-7.

Аватар
Amazon
Модератор
Мнения: 4869
Регистриран на: 20 Юли 2016, 02:00
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от Amazon » 06 Ное 2017, 19:24

ValBo написа:
06 Ное 2017, 11:37
Решенията се вземат на ниво СИВ.
Кой точно е решил съдбата на българското самолетостроене не знам, но за да запазят чешкото, приемат за учебен самолет L-29, а не техните образци, въпреки че показват по-добри или сходни данни.
Колкото до булгарреното - там успяваме да се издъним сами
За самолетосторенето, доколкото знам ни нареждат да не се занимаваме от белокаменната. В Кремъл решенията се вземат от малка група хора и те работят със стереотипи. Чехия е традиционно индустриална (верен стереотип), докато България чисто аграрна(40-те вече не е верен - произвеждаме от ЖП вагони, до автобуси и самолети). Та те така - за чехите L-29, за българите "болгарский перец".

Разбире се нашето самолетостроене е било в прощапулник, та съветите може и да са имали основане да не се пилееем там, но за съжаление никога няма да разберем.

kramer
Редовен потребител
Мнения: 1352
Регистриран на: 20 Юли 2016, 19:14
Контакт:
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от kramer » 06 Ное 2017, 19:39

Super_Hornet написа:
06 Ное 2017, 11:59
Ksantip написа:
06 Ное 2017, 10:19
1. След като даден танк не се произвежда вече, цялата линия ли се демонтира от заводите? Мисълта ми е, могат ли руснаците, примерно, да започнат пак да произвеждат Т-55, 62,64 ако решат?
Не могат, а и не им е нужно. Това са артефакти.
Ksantip написа:
06 Ное 2017, 10:19
2. След като нещо не се произвежда вече, откъде намират части за машините от този модел, които са част от резерва?
Ksantip написа:
06 Ное 2017, 10:19
3.

А, може, ма нема сми... :lol:
Особено що се касае за такива машини.
Сталин ги е евакуирал заводите на голо поле и пак са произвеждали.

rki
Редовен потребител
Мнения: 3667
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от rki » 06 Ное 2017, 19:47

За булгаррено има повече митове в нета, отколкото факти и документи. Проекта като цяло е на загуба и понеже мтого от комплектоващите трябва да се внасят срещу твърда валута, а износа за Запада, Арабския свят и Югославия е под всякакви прогнози, получава се страшно набутване в платежния баланс по второ направление (конвертируемите валути) и накрая нашите решават да не плащат годишната лицензионна такса и така проекта дава фира.
Поне това е версията която ми звучи най-достоверно, пък и е подкрепена и от статистиката и някои публично достъпни документи от периода.
Последна промяна 2 на rki, променена общо 6 пъти
"Risk happens slowly at first, then all at once."

rki
Редовен потребител
Мнения: 3667
Регистриран на: 22 Мар 2017, 20:11
Status: Offline

Re: Отговори на наивни въпроси.

Мнение от rki » 06 Ное 2017, 19:53

Amazon написа:
06 Ное 2017, 19:24
ValBo написа:
06 Ное 2017, 11:37
Решенията се вземат на ниво СИВ.
Кой точно е решил съдбата на българското самолетостроене не знам, но за да запазят чешкото, приемат за учебен самолет L-29, а не техните образци, въпреки че показват по-добри или сходни данни.
Колкото до булгарреното - там успяваме да се издъним сами
За самолетосторенето, доколкото знам ни нареждат да не се занимаваме от белокаменната. В Кремъл решенията се вземат от малка група хора и те работят със стереотипи. Чехия е традиционно индустриална (верен стереотип), докато България чисто аграрна(40-те вече не е верен - произвеждаме от ЖП вагони, до автобуси и самолети). Та те така - за чехите L-29, за българите "болгарский перец".

Разбире се нашето самолетостроене е било в прощапулник, та съветите може и да са имали основане да не се пилееем там, но за съжаление никога няма да разберем.
Е СССР втората половина на 40-те конфискуват изцяло всички предприятия в България, в които има дори и минимално германско участие - една част ги изнасят, а останалите туземците трябва да ги откупават кеш от "освободителите". На всичкото отгоре СССР събира и прибира всички вземания на тези предприятия от българските им клиенти и отказва да плати и лев от задълженията им към българските им доставчици.
"Risk happens slowly at first, then all at once."

Отговори

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани